Wie heeft ervaring met zwangerschapspilates??

Hoi Allemaal,

Even een vraagje: Wie heeft er ervaring met zwangerschapspilates??
Omdat ik bij m'n 2e zwangerschap een hernia had en bij de 3e bekkeninstabiliteit leek
het mij wel wat om dit keer zwangerschapspilates te gaan doen.
Vooral omdat ik de vorige keer het zwangerschapszwemmen toch best wel op mijn
rug en bekken aan vond komen.
Mocht iemand nog andere suggesties hebben dan hoor ik dat uiteraard graag!

Groetjes,

Suus

Hoi,

Nee, geen ervaring mee. Wel met de yoga. Daar zat ook een vrouwtje met flinke bekken instabiliteit bij en die kon lang niet overal aan meedoen. Dat is dus in elk geval niet 100% geschikt al je B.I hebt.
Pilates zal er iets van weg hebben....

Succes met je keuze!

Liefs, Billie

Hoi

Ik heb nog geen ervaring met zwangerschapspilates maar wel met gewone pilates. Ik heb zelf al jaren bekkeninstabiliteit en op aanraden van mijn orthomanueel arts ben ik gestart met pilates. Bij deze training train je juist die spieren die de "zwakheid" van je bekkenbanden kunnen opvangen. Ik heb er zelf heel erg veel baad bij, ik doe het nu ruim 2 jaar en sindsdien kom ik nog maar 1 keer (normaal 3 a 4 keer) in het jaar bij mijn arts om de boel recht te laten zetten (ben toevallig vanochtend geweest ivm de zwangerschap, gewoon voor de zekerheid) Ik zou dus zeggen, lekker gaan doen en na de bevalling verder gaan in een gewone groep. I
k blijf zelf zo lang mogelijk hangen in de gewone groep, ik moet sommige oefeningen dan wel overslaan of aanpassen, maar na 2 jaar is dat niet zo'n probleem meer.

Succes ermee

Groetjes Natalie
(14w6d)

Terug
Bovenaan