Wie heeft ervaringen in mesa of tesa behandelingen

Hallo,

Zal me even voorstellen ik ben Iris 30 jaar, Wij zitten inmiddels in ronde 26!!!!!!!!, maarja dat maakt niet meer uit. Wij hebben inmiddels 1 zaadonderzoek gehad, die was erg slecht er zat niks levends bij, weer een teleurstelling op dat moment. Vandaag bij de uroloog geweest, helaas konden ze geen verstopping vinden. Maar hij zij wel dat er in de bijbal zaadcellen aanwezig zijn 1 klein lichtpuntje want nu worden we doorgestuurd naar nijmegen waar ze behandelingen zoals mesa of tesa mogen doen. Ook moeten we nog 1 keer zaad inleveren dat doen ze altijd  voor controle. Ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben.

Iris

Hoi Iris,

Wij hebben er ervaring mee! Mijn man moest een MESA/TESE behandeling ondergaan. Een nadeel hiervan voor ons was dat er maar een beperkt aantal ziekenhuizen deze ingreep deden en we dus best een eind hiervoor zouden moeten reizen. Daarbij moest mijn gedeelte van de behandeling dan ook in dat ziekenhuis gedaan worden. Dit zou voor ons bijna niet haalbaar zijn omdat dit moeilijk te combineren was met werk. (Je moet tenslotte soms 3x per week naar het ZH voor controle) Het ziekenhuis dat het dichtste bij ons lag en waar de onderzoeken ook gedaan waren had echter wel een samenwerkingsverband met het universitair ziekenhuis in Gent. Hier voerden ze de behandeling wel uit en ik kon mijn deel van de behandeling bij ons om de hoek doen.
Alhoewel het leek alsof we 50 jaar terug gingen in de tijd toen we het ZH in Gent binnen kwamen werden we zeer goed ontvangen en kon mijn man snel terecht voor de behandeling. De behandeling (een deel van de bijbal halen om hieruit zaad te winnen) heeft mijn man wel als pijnlijk ervaren. Hij ging onder algehele narcose, maar bij het ontwaken had hij al wel pijn. Toen hij moest opstaan werd het hem wel ff te veel en ging hij bijna onderuit (mijn man is niet echt een watje). Met de dag ging het beter. Het was een behandeling met goed resultaat en vervolgens ben ik met mijn icsi behandeling begonnen. En met resultaat! We raakten bij de cryoterugplaatsing van de eerste ICSI-behandeling zwanger en hebben nu een prachtige dochter van ruim 2 jaar!!!

Groet,

Bianca

Terug
Bovenaan