Wie heeft ervaringen met een POP-Poli?

<p>Hi allemaal,</p><p>Heeft 1 van jullie ervaringen met een POP-poli? </p><p>Ik ben erg benieuwd! </p><p>Groeten,</p><p>Julia</p>

Jazeker, ga er geregeld heen nu ik zwanger ben. Heb een verleden met eetstoornis, en helaas zorgt het vele spugen samen met die leuke hormonen ervoor dat het niet echt lekker met me gaat.
mijn eerste therapeute had ik totaal geen klik mee, maar dat kan gebeuren. De tweede, mijn huidige psych wel! Ook krijg ik regelmatig een controle bij de gynaecoloog. Het snelle schakelen tussen de behandelbare vind ik wel fijn.

Hoi! Ik ben momenteel 18 weken zwanger en ga vanaf de 6e week al om de 3 weken naar de pop -poli. Dit in verband met de medicatie die ik gebruik voor psychische klachten in het verleden. Het gaat al bijna 2 jaar erg goed met me, maar mede door mijn verleden twijfel ik heel erg of ik alles wel aan kan en goed doe. Ik vind het heel fijn dat ik hier regelmatig over kan praten met een verloskundige en of psychiater. Fijn ook dat zij de dingen die besproken worden aan elkaar terugkoppelen. Je hoeft de dingen dus niet te herhalen. 
Verder heb ik in het verleden heel erg geworsteld met mijn gewicht en zag ik erg op tegen de bezoeken bij een reguliere verloskundige omdat ik weet dat je daar altijd gewogen wordt. Bij de pop-poli heb ik dit aan kunnen geven en word ik niet gewogen. Voor mij zorgt dit ervoor dat ik niet al dagen van tevoren al spanning krijg omdat ik naar de verloskundige moet. Er wordt dan natuurlijk wel verwacht dat ik open en eerlijk communiceer over mijn eetpatroon  en dat ik niet te weinig of juist veel te veel ga eten. Ik wil het beste voor mijn kindje en zie ook in dat dat gedrag niet wenselijk zou zijn. Dit zorgt er dan ook voor dat ik hier eerlijk over ben en ook echt goed bezig ben met het eten en de hoeveelheden die ik eet! Ik vind het fijn dat de pop-poli me dat vertrouwen geeft ? 
Het stelt me heel erg gerust dat ik weet dat ik goede begeleiding krijg als ik eenmaal bevallen ben en mijn onzekerheid (misschien) erg op de proef gesteld gaat worden. 
Kortom! Ik ben erg positief over de pop-poli!

Terug
Bovenaan