Wie heeft ervaringen met provera en clomid.

Hoi allemaal. Ik hoop dat jullie je ervaringen met me willen delen. Vorig jaar september heb ik een miskraam gehad met 7 weken. Daarna nog 3 keer ongesteld geworden waarvan de laatste op 4 januari dit jaar. Toen is mijn menstruatie weggebleven, maar helaas niet zwanger. Ben vandaag naar de gyn geweest en heb voor 5 dagen provera gekregen om een bloeding op te wekken en op de derde dag van de bloeding moet ik 5 dagen 50 mg clomid slikken voor een eisprong. Over  2 weken moet ik terug komen, maar dan kunnen ze toch niet zien of er wat veranderd is?  Zelf moet ik ook proberen wat af te vallen, maar ze starten dus wel gelijk een behandeling omdat ik 35 ben, oktober 36. Wie zit of zat in een soortgelijke situatie en heeft adviezen? Wie is er op deze manier zwanger geraakt? Wanneer kunnen we nu het beste gemeenschap hebben? Hadden jullie last van bijwerkingen? Graag ontvang ik wat reacties. Alvast bedankt. Groetjes, Saskia.

hoi hoi,

ik heb ook lange tijd op de provera en clomid gezeten

ze gaan na 2 weken kijken of er een eitje groeit door de clomid , dan krijg je een "meting"waarschijnlijk.

ikzelf ben helaas niet zwanger geworden door de clomid maar wel door het spuiten van hormonen.

heb verschillende kuren clomid en doseringen geprobeert maar helaas
ook overgewicht was bij mij een probleem dus dat afvallen is idd GOED.

ikzelf heb van d eprovera geen bijwerkingen gehad zover ik me herrinnner wel van de clomid ik werd er na langdurig gebruik erg "labiel"van zeg maar.
(ook door de hele mmm denk ik hoor)

maaaaaar er zijn ook veel meiden die na 1 kuur 50mg clomid zwanger raken en voor sommige werkt het gewoon erg goed

ik hoop dat het bij jouw aanslaat en het goed zijn werk doet en je snel zwanger mag wezen

wens je heel veel succes en vragen mag altijd he

groetjes moekje

nu 37,3 wkn zwanger van ons eerste wondertje na 3 jaar mmm

hallo

Hier een heel ervaren gebruikster van clomid en provera,
Clomid zorgt voor een of meerdere eitjes.
Bij mij wordt maandelijks de groei in de gaten gehouden middels echo's.

Provera is een kuurtje om menstruatie op te wekken.
Ik krijg dat altijd voor 10 dagen....

Van de provera heb ik geen last, maar van de clomid des te meer....
de ene maand meer dan de andere.....

Hou je taai en kom hier maar kletsen en vragen!
groetjes
mama Peet

Hoi meiden. Fijn dat jullie reageren! Morgen mijn laatste provera slikken, maar het lijkt of ik nu al ongi ga worden? Lijkt me erg vroeg, want in de bijsluiter staat dat het 3 tot 7 dagen duurt voordat je en bloeding krijgt. Mocht het echt doorzetten dan zal ik mijn gyn wel bellen of ik dan al met de clomid moet beginnen. Na hoeveel dagen kwam bij jullie de bloeding?  Ik hoop dat jullie spoedig positief nieuws krijgen en ikzelf ook natuurlijk. Houden we elkaar op de hoogte? Groetjes,  Saskia.  

Hoi dames. Mijn ongi heeft vanaf donderdag goed doorgezet, 1 dag na mijn laatste provera al. Gisteren heb ik bloedgeprikt en vandaag met clomid gestart. Tot nu toe nog niet veel last van bijwerkingen gelukkig. Hebben jullie nog nieuws? Moekje het schiet lekker op he. Vrijdag ga ik weer naar de gyn, benieuwd wat ze gaat zeggen. Laat het wel horen. Groetjes, Saskia.

Hoi dames. Even een update. Ben vandaag bij de gyn geweest. Bloeduitslagen waren goed en ze zag een eitje zitten. Moet 27 juli en 3 augustus bloedprikken voor progesteron. Daaraan schijnen ze te kunnen zien of er echt een eisprong is geweest. Op 10 augustus weer op controle komen en als alles er goed uitziet, krijg ik voor enkele maanden clomid mee. Nu dus maar hopen dat er echt een eisprong optreed. Hoe gaat het met jullie?  Nog nieuws? Groetjes, Saskia.  

Hoi Saskia

Hier nog een fanatiek provera en clomid gebruikster :)
Ik gebruik 150 mg en heb nu mijn tweede echte kans omdat ik verder geen eisprong had...
Krijg jij maar 1 echo en daarna alleen bloedprikken? Houden ze niet de groei van je eitje bij?? Bij mij kijken ze rond de eisprong ongeveer om de dag of om de twee dagen, ligt er een beetje aan op welke dag ik zit en dan kijken ze nog met de echo of ie gesprongen is. Een paar dagen erna (vandaag dus) kan ik dan bloedprikken om te kijken of het een goede eisprong was. Ga na het weekend dus mijn laatste wachtweek in...

Nou ik hoop dat je meteen goed op de clomid reageerd en er verder geen bijwerkingen van blijft houden zoals nu, heerlijk!!
Duim voor je!

xxx Niekje

Hoi allemaal. Maar weer eens een update plaatsen. Vrijdag 10 augustus naar de gyn geweest. Ei was nog niet gesprongen terwijl mijn cyclus al op 4 weken zit? De geprikte progesteronwaardes waren ook laag dus dat kan wel kloppen. Ei was nu 18 mm. De gyn denkt dat hij over een paar dagen wel springt. Moet 14 en 21 augustus weer bloedprikken voor progesteronwaarde en 24 augustus terug naar de gyn. Als mijn ei springt heb ik nu dus een cyclus tussen de 6 en 7 weken? Vind ik wel lang hoor. Gyn wil kijken of ze mij op 50mg clomid laat of de dosering  gaat verhogen. Wie heeft ervaring met een verhoogde dosering? Werkt dit  altijd beter of misschien toch niet? oh ja op welke grootte springt een eitje meestal?  Ik hoop op reacties. Het is vrij rustig hier, komt zeker door de vakantietijd. Wie heeft er nog nieuws en allemaal weer veel succes gewenst. Groetjes, Saskia.  

Terug
Bovenaan