Wie heeft ervaringmet de mireana (spiraal)?

A

Anoniem

Guest
Hee hoi,

Ik ben even nieuwsgierig of er hier meiden zijn die zwanger zijn geworden na het verwijderen van de mirena. De vraag is misschien een beetje vreemd gesteld, maar ik heb dus een mirena en voor de geboorte van mijn zoontje gebruikte ik de pil.

We zijn toen een jaar aan het klussen geweest en ik vroeg me af hoe de werking van het mirena is of iemand hier ervaring mee heeft??? We hebben nog geen plannen, maar af en toe dwaalt het wel eens door je hoofd.

Alvast bedankt! Groetjes Lientje

Hallo Lientje
Ik heb de mirenaspiraal gehad na de geboorte van milton ik mocht niet meer aan de pil vanwege de hoge bloeddruk die ik toen heb gehad.Ik heb het laten verwijderen omdat we een tweede kindje wilde en wij dachten dat duurt nog wel eventjes voordat ik weer zwanger ben .Maar ik voelde mijzelf niet zo lekker en milton riep op een gegeven moment mamma baby ik zeg waar dan en hij wees naar mijn buik mijn vriend zei ah dat kan no niet en ik zei de volgende dag ik ga het toch laten testen ij de huisarts je weet maar nooit milton naar mijn moeder gebracht want ik ging ook sporten ik vertelde het tegen haar en zij keek ook van ah joh kan nog niet.En ja hoor ik ben gelijk zwanger geraakt toen het net verwijderd was .Iedereen stond met zijn mond open vn verbazing milton was toen anderhalf hij is nou net 3 en shanice is nou 8 maanden en ik heb weer een spiraal laten zetten want je hoef nergens meer naar om te kijken en de menstruatie kan op een gegeven moment weg gaan en die heb ik gelukkig niet meer
groetjes lisette

Hoi Lisette,

Bedankt voor je reactie! Ik vind het een bijzonder mooi verhaal, helemaal omdat jullie uk het zei, geweldig!

Ik ben blij dit over de mirena te horen, al weet ik dat geen mens gelijk is. We zien het tegen die tijd wel. Ik heb inderdaad geen bloedingen meer, dit is wel erg prettig en inderdaad het is safe voor 5 jaar, erg fijn!

Is het  pijnlijk wanneer ze hem eruit halen?  Het plaatsen viel mij erg mee.

Liefs Lientje

Hallo Lientje
Het verwijderen zelf voelde ik niks van maar de menstruatie die daarna kom is erg heftig ik heb twee weken een bloeding gehad en ik heb heel veel last gehad van mijn onderrug maar ja dat over mijn rug ik heb al lang rugproblemen en die gaan niet meer over helaas.Maar ze zeggen ook het is gewoon gevoelig plek geweest. Toen ik het voor de tweede keer liet plaatsen hadden ze een bloedvaatje geraakt nou ik was blij dat ik een zwarte broek aanhad toen was het ook best wel warm .Dat was heftig maar ja dat kan gebeuren het is nou prima in orde allemaal.Soms hoor je toch ook wel enge verhalen van dat hij eruitschiet en weet ik veel allemaal maar met alles kan wat gebeuren dus.Ja dat was mooi he dat milton het wist dat ik zwanger was maar dat voelen ze ook wel aan .
groetjes lisette

Hoi

Ik heb ook de mirena en had hem ook tussen beide kindjes in, ik vind het erg ideaal .
Verwijderen voel je niet zo veel van.
Ik was meteen na zwanger na het verwijderen niet eens meer ongesteld geweest, maar denk dat dat gewoon geluk was.

Groetjes Ml

Hoi dames,

Ik had voor de zwangerschap een Mirena en dit is mij toen heel goed bevallen wegens het niet meer ongesteld worden en het niet kunnen vergeten om de pil in te nemen...
dat ik na de bevalling vna Isabelle (05-04-2008) er weer een heb genomen!

Mijn vriend is ook groot voorstander want zo heb ik veeel minder last van PMS!

MIj bevalt ie nu ook weer prima, de eerste 2 maanden wel 1,5 week wiselend bloedverlies, maar nu zat er 6 weken tusen en is het na 3-4 dagen alweer bijna over.

Liefs Monica

Daar was ik nog even weer!

Maar...als ik het goed begrijp waren jullie ook bij de eerste vlot zwanger? Wij hebben een jaar geklust voor dat we zwanger waren, dat niet mega lang, maar ook niet kort (zo hebben wij het ervaren door de wel zwangeren om ons heen, na 2/3 maanden zwanger... ).

Ik ben erg benieuwd hoe het straks gaat verlopen, het kriebelt wel, maar we wachten nog eventjes...

Bedankt in ieder geval!!!

Liefs Lientje

Hoi lientje

ik heb mijn spiraal afgelopen donderdag laten verwijderen. Het deed bij mij helemaal geen zeer je voelt het wel maar doet geen zeer. Als het goed is kan ik nu dan ook meteen zwanger worden. Gelukkig heb ik een super cyclus en ben nooit geen dag telaat. dus laten we hopen dat het snel gaat hier. Ik hoop dat het bij jouw ook snel gaat lukken. Succes

Terug
Bovenaan