wie heeft het bed verhoogd met bierkratjes?

hallo
ik lees vaak in "de boeken" dat je je bed ook kunt verhogen met bierkratjes.aangezien ik niet lid ben van de thuiszorg schijn ik geen blokken mee te krijgen.nu lijkt t me erg praktisch,een bierkrat,maar kan iemand met praktijkervaring me vertellen of t wel stevig genoeg is?ik wil er niet met man en kind doorheen zakken tijdens het puffen.
groetjes kari

Hoi Kari,

Wij hebben ook het bed verhoogd met bierkratjes. Wij hebben een boxspring met 12 poten en kregen maar 8 klossen van de thuiszorg, dus we moesten wel.
Ik heb wel even de hoogte van het bed opgemeten, omdat een boxspring iets hoger is dan een "normaal" bed. De hoogte van het bed met kratten moet ongeveer 80cm zijn.
Lukt dit niet met bierkratjes, dan kun je frisdrankkratten gebruiken, die zijn hoger.

Maar ons bed staat super stevig (en we zijn er ook nog niet uigedonderd met onze slaperige hoofden....)

Groetjes Lilian
(37w, 6d)

Wij hebben ook t bed op bierkratjes. Ook omdat we een boxspring hebben. We hebben zes kratjes onder t bed en dan op de kop met een plankje erop en dan t bed. Gaat prima! Beetje hoog voor m'n dochter, die normaal altijd op het bed klimt, nu moet ik er echt bij blijven, maar dat geeft niet. Hopelijk kan t bed gauw weer normaal, vind ik wel fijner nl.. Liefs Jude 42 wk

oke,bedankt!ik ben overtuigd.met de hoogte gaan we het makkelijk redden.ons bed is nu al 60cm.goeie tip trouwens:eek:p zn kop en dan een plank erop.we hebben nl smalle,vierkante poten onder ons bed.
groetjes kari

Ook wij hadden bierkratjes onder het bed. Gewone bedverhogers van de thuiszorg pasten niet. We hebben  eerst geprobeerd om de kratjes op z'n kop te zetten en dan het bed erop. Mijn man droomde 's nachts dat we er door heen zouden  zakken. Maar hij had wel degelijk gelijk. We zakten er inderdaad geleidelijk aan door. Toen heeft mijn man dikke plankjes erop vastgemaakt en antislipmatjes erop gelegd en het probleem was opgelost. Hij heeft toen niet  meer gedroomd, hahaha. Ons bed is trouwens vrij laag en met bierkratjes kwamen we nog maar aan 65cm, maar dat was voor de vk en kraamverzorgerster gelukkig geen probleem.

Succes!

Ons bed stond in die periode ook op bierkratten. Gewoon op z'n kop
gezet en wel goed kijken hoe je je bed erop zet. Wij hadden 4 poten en
een middenpoot en onder iedere poot 2 kratten. Met 1 krat was het te
laag. Nu wat het 90 cm en dat vond de kraam en verloskundige ideaal.
Het stond superstevig.

Ik zou proberen of je een vestiging van een bierbrouwer kunt bellen
voor kratjes. Toevallig heb ik een familielid die bij een brouwerij
werkt, dus dat was makkelijk geregeld zonder dat ik statiegeld hoefde
te betalen. (1 nadeel van zo hoog: ik was flink ingeknipt en kon na5/6
dagen bijna niet op of om van de pijn en toen was het wel wat hoog)

Succes met je bevalling!

Terug
Bovenaan