wie heeft het ook soms!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik loop al een paar maanden met iets raars rond.
Mijn mam en ik hebben 2 prachtige dochters waar we heel gelukkig mee zijn.
En hebben ook meteen na de geboorte van onze 2e dochter besloten dat we het zo goed vinden.
Twee geweldige zwangerschappen,makkelijke bevallingen verders doen onze dochters het perfect en zijn bij dat ze wat ouder worden(3 en 1 jaar)wordt het in onze ogen wat makkelijker.
Wij zelf zijn 30 en 32 jaar.
Maar een tijdje terug dacht ik dat ik zwanger was en besprak dat met mijn man.
Hij zei als het zo is gaan we ervoor.
Toch werd ik ongesteld en vond dat ook prima.
We vertellen ook tegen mensen dat we geen 3e willen dat we het zo goed vinden.
En zo denk ik er ook over.
Maar waarom zit ik steeds op een zwangerschaps site en loop ik in huis stieken rond alsof ik een zwangere buik heb(in werkelijkheid is ie vrij plat hoor)
Lig ik in ons bed met mijn handen op mijn buik(deed ik altijd toen ik zwanger was.)
En ben ik soms nog namen aan het bedenken voor een jongen of meisje.
Zou ik toch nog een derde willen mijn verstand zegt nee maar mijn gevoel ook?
Het is niet zo dat iemand mij beinvloed hoor.
Betrapte me er ook op dat ik vanmiddag zat te bedenken hoe het met de slaapkamers moet.
Dan moetten de meiden op een slaapkamer.
Nu ik dit aan het typen ben wil ik het bijna weer wissen.
Waar ben ik mee bezig!!!!!!!!!!!!
Gelukkig is dit vrij annuniem.
Of hebben meerdere vrouwen wel eens en gaat het over of is dit een oergevoel en blijft dit.
Of zit ik te zeuren en moet gewoon blij zijn met onze twee meiden.

ben benieuwt of er meer zijn die dit hebben,en wat het is geworden

groetjes maatje

Hallo,

Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Maar, mijn zus heeft 3 kindjes. De jongste was net een jaar toen ik beviel van ons zoontje. En toen.... kwamen de kriebels weer. Ze zou zo graag een 4e willen, gewoon om alles weer mee te maken van de test tot ?
Maar haar verstand zegt ook dat 3 genoeg is.
Ik denk dat het gevoel altijd zal blijven, het oergevoel zoals jij het benoemde.
Je bent in ieder geval niet alleen die het soms nog voelt kriebelen.
Maar de beslissing zal jij toch samen met je man moeten maken.

groetjes Larissa

Hoi maatje,

Mijn kinderen zijn nu 5 en 3 en toen mijn jongste 1 werd heb ik alle babyspullen (op wat kleertjes en dierbare spulletjes na) aan zwangere vriendinnen uitgedeeld. Zo de zolder was zo mooi opgeruimd. Nog geen half jaar later begon ik te twijfelen, af en toe fantaseren, maar iedere keer luisterde ik toch naar mijn verstand. Mijn man wilde altijd al een derde, maar hij kon zich ook vinden in mijn standpunt; 2 gezonde, vrolijke kinderen die het samen heel goed kunnen vinden, al allebei een leeftijd waarop ze al redelijk zelstandig zijn.. het is prima zo. Toch bleef ik fantaseren over namen, oplossingen bedenken voor praktische zaken (hoe neem je drie kinderen mee op de fiets)...etc.

Dat gevoel werd sterker en deze zomer hebben we dan toch de knoop doorgehakt en zijn we voor nummer 3 gegaan....ben nu 6 weken zwanger en heb er geen moment spijt van... het heeft me wel 1,5 jaar gekost om zover te komen.

Ik zou zeggen geniet lekker van die fantasietjes en forceer jezelf niet om een beslissing te nemen (heb ik tig keer gedaan en kwam er iedere keer op terug) er komt een moment waarop je ineens zeker weet of je nog wel een derde wil of niet.

groetjes Reggie

hoi,

mijn dochtertje is 3 en de zwangerschap was zeer zwaar. mijn ma en ik zijn blij dat ik en ons dochtertje het overleefd hebben, en zeiden "dit nooit weer!!"
maar ook ik ging steeds vaker die dingen doen die jij noemt.. namen kijken bij aftiteling van film, kijken welke baby kleertjes de Hema heeft hangen en zulke dingen..
alle baby spullen zijn nog in huis en alle kleertjes bewaard... de wens is momenteel zo groot dat we het er toch op gaan wagen... soms denk ik "wat doe ik mezelf en anderen aan" maar de wens is te groot. (en adopteren wel heeeeel erg duur)

kijk gewoon even wat je gevoel zegt, bij mij is het gewoon niet meer te houden.. ik wil, moet en zal een tweede kindje.... als het nu maar lukt!!
succes

Hallo Larisjuhxxx,
Bedankt voor je lieve reactie,fijn om jouw berichtje te lezen.
Ben ook vaak bang dat mensen zeggen"zeut toch niet, je hebt er tocht twee"
En hallo Reggie
Gefeliciteerd met je zwangerschap geniet ervan.
Ben op een gezonde manier een beetje jaloers op je.
Hallo missc,
jouw wens ik heel veel succes,en mocht je binnenkort zwanger raken hoop ik
dat alles voorspoedig gaat.
Ik hoop met je mee.
xxx maatje
Oo ja ik realiseer me tijden het lezen van een van jullie berichtjes dat   ik veel
 weg heb gedaan.
Wiegje verkocht op marktplaats.
Ledikantje weggedaan.
klep van de bak van de wandelwagen was kapot en ligt op de stort.
(heb alleen de buggie stand)
Kleding die onze jongste niet meer past gaat in de zak van maxx.
(alleen kleertje met een aparte herinnering)
Maar goed   ik droom nog lekker verder en we zien wel waar het strand.
Ik ben nog jong en heb nog effe de tijd.
xxxx

Terug
Bovenaan