wie heeft hier ervaring mee??

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

ten eerste ZALIGE EIERDAGEN...

Ik heb een vraagje, Ik was bij mijn verlosk  en die vertelde nadat ze het hartje had gevonden... dat ik een voorliggende placenta heb????????  what is that??
Nu heeft ze het wel uitgelegd maar ja.. wie van jullie heeft dat ook en per wanneer ga ik dan iets voelen?? ze zei dat dat wel langer kon duren.. ???  snik..
Maar wie van jullie heeft hier ervaring mee... kan mij er meer over vertellen?
en hoe gaat dat nu bij de bevaling???? is het een probleem??

THANKS liefs Annemieke
kussssss

Je hebt dan waarschijnlijk (net als ik) een placenta die je aan de voorzijde (dus aan je buik kant) hebt zitten. Hierdoor kan het idd wat langer duren voordat je je kindje voelt , op zich is dat wel jammer , maar helaas niets aan te doen.
Verder geeft het geen problemen hoor , ook bij de bevalling niet.
Heb bij mijn vorige kindje ook een een voorliggende placenta gehad en haar voelde ik ondanks dat toch vrij vlot al (rond de 15 weken) en dit kindje laat aardig op zich wachten (ben vandaag 17w2d) heel soms voel ik iets links onderin ploffen alsof mijn darmen dan wat borrelen maar dat is dus echt mijn kindje. Maar echt erg goed heb ik hem nog niet gevoeld.
Als je met je handen op je buik gaat om te voelen kun je vaak meer voelen als je wat aan de zijkant voelt.

Groetjes Xanthe

HoiHoi
Ook hier een voorliggende placenta.
Het hoeft geen probleem te zijn, pas als de placenta zakt en dus voor het geboortekanaal gaat zitten, wordt het eeen keizersnede.
Bij mij ligt iue tot nu toe nog hoog genoeg (vandaag 34 weken en 5 dagen zwanger).
Ik heb het kindje voor het eerst gevoeld met 20 weken en dat schijnt vrij normaal te zijn bij de eerste. En sindsdien voel ik het heeeeeeeeeeeel goed. Soms wordt ik er gek van hahaha.
Maar ik zou je voorlopig nog geen zorgen maken hoor, zoals ik al zei het hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Suc6 met je zwangerschap en ik hoop dat je je kindje snel voelt!
Groetjes RB

Terug
Bovenaan