wie heeft hier ervaring mee?

Vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest voor de 20-weken echo. Alles zag er prima uit.
alleen zei ze dat het hoofdje qua omtrek aan de bovenkant van de curve za en dus een vrij groot hoofd heeft. Verder niks om me zorgen over te maken zei ze maar zoals je snapt doe ik dat toch!!
heeft iemand hier ervaring mee?

Geen ervaring met groot wel met klein.

Hoe groot zijn jullie? En wat grotere hoofd kan beteken dat de kleine gewoon een grote kindje wordt (later als ze ouder worden).

Mijn zoon was iets kleiner en hij is nog steeds klein. Ik en zijn vader zijn ook erg klein... (1.61/ 1.65)

hi lilo,
Zelf geen ervaring mee, maar tegen mijn moeder zeiden ze 24 jaar geleden exact hetzelfde! Ook zij was in dikke paniek!
Kan je vertellen, ben hartstikke gezond en helemaal oke hoor! Niets om je zorgen over te maken!

Suzanne

Hey

Niets om je zorgen over te maken. Mijn eerste heeft een groot hoofd ( de omtrek bedoelen ze dan he!) en nu hebben ze op de 20 w echo ook gezien dat dit kindje ook een groot hoofd heeft. De eerste is gewoon vaginaal geboren!

Succes en als je je zorgen maakt gewoon bellen naar de VK en vragen wat je wil weten!

Liefs!

Hi,

Bij mijn eerste werd er gezegd dat ze wat in z'n hartje zagen, ook niets om me zorgen om te maken, maar wat je zegt dat doe je dus wel!!

Mijn advies: bespreek het met je vk, die kan je precies vertellen hoe en wat, ze heeft mij er toen goed mee gerustgesteld.

succes!

Aan de bovenkant van de curve is normaal, maar misschien is bijv. het bovenbeen (wat ze ook opmeten) of de buikomvang in het midden van de curve of laag in de curve. Dat is nog steeds normaal. Maar het hoofd is dan iets groter ten opzichte van de buik of het been. Je hebt het dan over millimeters!!!
Dus niets om je zorgen over te maken. Heel normaal dus. Binnen de curve, hoog of laag is normaal.
Zelfs als het iets buiten de curve valt hoef je je nog geen zorgen te maken, maar zullen ze het extra in de gaten houden.

kan ook dat ze bedoelen dat het in verhouding een beetje vreemd is.

Bij onze tweede zeiden ze ook dat zijn beentjes wat kort waren en zijn bovenlijfje ook aan de grote kant was en zijn hoofd normaal....

Ja, wat moet je daarmee!
Dat zijn hun gemiddelden grafiekjes en het gemiddelde kind bestaat niet!

Ons zoontje is trouwens een heel normaal, knap mannetje geworden en niks geen vreemde verhoudingen hoor!
Kan allemaal nog veranderen tijdens de rest van je zwangerschap!

Succes,

Terug
Bovenaan