Wie heeft hier nog meer last van (gehad)

A

Anoniem

Guest
hallo dames

Wie voelt de baby nog meer heel weinig?
Ik moet er echt voor gaan liggen om de baby te voelen...
Mijn placenta ligt aan de voorzijde dus misschien komt het daar wel van.
Soms maak ik me erg zorgen dat er iets mis is maar ik heb 3 echo's gehad en alle keren was de baby hyper actief, ook het hartje was heel goed vorige week.
Toch vraag ik me af of er meer vrouwen zijn die hier last van hebben.

Ik ben nu trouwens 27 weken en 5 dagen.

Liefs noomie

Hoi Noomie,
Ik heb er met dit kindje geen last van. Ik draag nu een heel beweeglijk kindje. Zelfs nu nog, 37 weken, voel ik het kindje continu bewegen, terwijl er toch bijna geen plaats meer is. Maar mijn vorige kindje was ook zo'n slaapkop! Ik moest hem echt af en toe wakker porren, om hem die dag gevoeld te hebben. Ik had niet eens een voorliggende placenta. Soms duurde het behoorlijk lang voor hij reageerde. Op het laatst reageerde hij meestal heel goed als ik iets warms op mijn buik had staan. En we hebben een muziekdoosje gekocht wat ik elke avond tegen mijn buik hield. Het heeft even geduurd, maar na een paar weken merkte ik dat max daar ook op reageerde. Leg je ongerustheid wel bij de vk neer (of bij de gyn). Wie weet mag je dan vaker op controle komen. Ik weet wel dat ik elke keer enorm opgelucht was als ik het hartje weer hoorde kloppen.
Oh ja, Max is een geweldig ondernemende peuter geworden (hij is inmiddels anderhalf). Maar wel doet hij alles heel weloverwogen. Ik merk echt dat hij het karaktertje heeft wat hij in de buik ook al had. Ik houd dus mijn hart vast voor dit tweede kindje.
Doei,
Patricia
36+6

Hoi Noomie.
Ik herken je verhaal helemaal!
Op onze echo`s was hij/zij ook super druk maar ik voelde echt niks.
Ik ben hem pas rond de 24 weken gaan voelen.ook mijn placenta ligt aan de voorkant.
Nu ben ik 29 weken en voel hem wel iets beter maar het blijven kleine 'ploepjes'.
Ik kan me ook niks voorstellen als ik van sommige hoor dat ze beurs geschopt worden (misschien komt dat nog) Mijn vriend heeft hem ook nog maar 2 keer gevoeld,ook kleine 'ploepjes'. Ik vind het best jammer.
Maar ja als ik me onzeker voel kijk ik even naar de echo en dan ben ik weer gerust!
Groetjes Mikkie.

Hallo,
ben nu bijna 27 weken zwanger en ik heb soms wel 2 dagen dat ik haar niet voel.
Ik weet nog bij mijn eerste kindje dat ik die pas voelde bij ongeveer 28 weken zal heus wel eerder zijn geweest hoor maar toen had ik het pas door.
Nu voel ik ze al een paar dagen weer wel goed. Ik maakte me er eerst ook heel erg druk om maar inmiddels niet meer zo. Ik heb mij placenta ook aan de voorkant liggen de gyn zei al dat het daar zeker ook aan kan liggen ik voel haar ook meer links onder dan ergens anders. Weet je wat ik wel leuk vindt wat ze nu doet als mijn vriend op mijn buik drukt en praat dan schopt ze en reageerd ze daar op dat is echt heel leuk ook voor mijn vriend natuurlijk die probeerd het nu elke morgen en stopt pas als het is gelukt.

groetjes,
marike

Hoi,

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, ze zeiden dat je daardoor minder voelt, maar ik merk daar niet veel aan, heb ook geen vergelijkingmateriaal (eerste kindje). Ze schopt best veel, en ik voel het vooral aan de zijkanten. Op zwangerschapsgym zei een vrouw dat ze een voetje heeft gevoelt, en het voetje echt vast kon pakken, ik zou dat waarschijnlijk niet kunnen vanwege de placenta aan de voorkant. Ook ga ik niet echt in mijn buik prikken om iets vast te kunnen pakken...
Als ik op mijn linkerzij ligt en ik leg mijn rechterhand op mijn linkerzij dan voel ik haar behoorlijk hoor. Zo leuk!
Ik geloof dat je vanaf week 28 je baby minimaal een paar keer per dag moet voelen. Heb je twijfels, bel je vk!
Groetjs Mickey (32 wk)

Hoi,
Ik herken je verhaal helemaal.
Bij mijn zoon lag de placenta ook aan de voorkant en ik heb hem dus ook niet heel
erg veel gevoeld. Maar bij elke echo was duidelijk te zien hoe beweeglijk hij was!
Mijn vriend heeft hem ook maar 2x gevoeld. Toen had die kleine de hik.
Wel heeft hij met zijn knietjes in de laatste weken mijn ribben gekneusd....
Dat was dan weer minder. Voelde gewoon zijn knietje erlangs gaan..
Maar het is een superbeweeglijk mannetje en kerngezond.
Ik ben dan ook benieuwd hoe het deze keer gaat. Morgen krijg ik weer een echo en
ben dan 13 weken. Ben benieuwd waar mijn placenta ligt. En natuurlijk of alles
goed is! Je voelt er nog niets van he? En mijn buik groeit ook nog niet. Dus ik hoop
maar dat alles ok is daarbinnen.
Maar idd laat je vk wel even weten dat je zo onzeker daarvan wordt. Ze kunnen het
maar beter weten.
Liefs Melanie

Terug
Bovenaan