wie heeft ideeen over het vervoeren van baby en peuter??

Ik ben in nov uitgerekend van onze 2e, onze oudste is dan 1jaar en 9 maanden. Ik zou heel graag onze kinderwagen nog weer gebruiken maar hoe zal ik mijn peuter mee laten rijden?? kiddyboard, kiddysit, buggypod, of zal ik een duobuggy kopen?
Ik vind het erg lastig en ik hoop dat iemand er een idee over heeft.
Groetjes Sandra
 
Ha meid,

Je oudste is dan 1 jaar en 9 maanden. Erg jong voor zo'n rijplaatje lijkt me. Als je geluk hebt loopt hij/zij dan net. Het lijkt mij erg vermoeiend voor zo'n jong kindje.
Dus ik zou iets doen waarbij je kind kan zitten.

Succes!
 
Hoi,

Onze oudste was 22 maanden toen de tweede kwam, als ik alleen met ze op pad ging deed ik de jongste in een draagdoek en de oudste in de wandelwagen. Als mijn man en ik samen met hun op pad gingen dan ging de jongste in de wandelwagen(bak) en de oudste in een buggy. Toen de jongste te zwaar voor de draagdoek werd kon de oudste al prima zelf lopen of op het kiddy board achter de wandelwagen staan. Ik vond het zonde om voor die korte periode een duowagen aan te schaffen. Veel succes!
 
Toen mijn jongste was geboren, was de oudste pas 13,5 maand oud. Ze kon toen sinds een maandje los lopen, nog niet goed genoeg om zo mee boodschappen te gaan doen dus....

Ik heb toen de jongste eerst in de draagdoek en later in de buikdrager vervoerd. Dan kon de oudste nog gewoon in de wagen. Inmiddels zijn ze 6 en 20 maanden en past de kleine niet zo lekker meer in de buikdrager. Maar de oudste loopt gerust zo mee boodschappen doen dus ik ga het nu omwisselen.

De jongste in de wagen en de oudste zelf lopen. Natuurlijk geen 5 kilometers maar stukjes van een minuut of 10 gaat prima....

Ik heb zelden spijt dat ik geen duowagen of kiddyboard heb aangeschaft....
 
indien budget geen probleem: kijk dan eens naar de i candy peach. Kinderwagen die meegroeit met de familie...
zie website: http://www.icandyuk.com/products.php
(in NL in ieder geval te koop bij Babyplanet in Utrecht)
 
Wij hebben precies hetzelfde in november uitgerekend alleen is onze dochter dan 1 jaar en 11 maanden. Zo'n plankje was voor ons geen optie, daar is ze veel te actief/ ondernemend voor en als je een hele dag weggaat niet praktisch.
Wij hebben nu een wagen gekocht van phil and teds (de vibe) een kinderwagen die je voor zowel 1 kindje als 1 baby en 1 peuter en 2 peuters kunt gebruiken.
Bijkomend voordeel is dat ie niet meer ruimte inneemt als een gewone wandelwagen zowel in als uitgeklapt.
Je kan hem zelfs inklappen terwijl het tweede zitje er nog op zit.
 
hallo Sandra,

Wij zaten met het probleem dat er achter onze wagen (quinny freestyle xl) geen kiddyboard past. Mijn dochter is nu 3,5 en mijn zoontje 6 maanden. Toen Finn 4 weken oud was hebben we toch een nieuwe wagen gekocht namelijk de Phil&Teds dash. Hier kunnen ze met z'n 2-en in. Mijn dochter onderop en bovenop de maxi-cosi en sinds 2 weken. Gaat mijn dochter bovenop en mijn zoontje onderop. Het is een hele uitgave maar het is voor ons het beste uitgave van dit jaar. Wij hebben een hond en lopen soms 2x per dag op de hei. Mijn dochter kan lang zelf lopen maar als we 2 uur onder weg zijn trekt ze het niet. Ook gaat deze wagen mee op vakantie. Hij is makkelijk opvouwbaar en niet groot
Succes!
 
Hoi,

onze oudste was 15 maanden toen nummer 2 (nu 4 maanden) geboren werd. We hebben een duobuggy (achter elkaar) via Marktplaats gekocht. Met zo'n babynestje (maar kort gebruikt). Koste 25 euro en die hebben we er al uit gehaald, wordt erg veel gebruikt. Inmiddels loopt de oudste en gaan we ook wel eens met de wandelwagen met bak weg. Als de oudste dan moe is mag hij bij zijn broertje aan de voeten zitten in de bak. Gaat prima! Als we als gezin weggaan hebben we ook nog een buggy (2 euro koninginnemarkt), das wel fijn want vaak ben je dan heel de dag weg en de jongste slaapt in de kinderwagen toch wat lekkerder dan in de dubbele buggy.

groetjes Natasja
 
Terug
Bovenaan