Wie heeft kijkoperatie gehad?

Dag meiden,

Het zal wel vaker hier ter sprake zijn gekomen, maar ik probeer niet TE veel met dit forum bezig te zijn, dus toch deze vraag van mij:

Wie heeft er een kijkoperatie gehad?
Viel het mee of tegen?
Had je na de operatie last van buikpijn en/of misselijkheid?
Of last gehad van complicaties?

Ik moet waarschijnlijk een kijkopertaie ondergaan, omdat er tot nu toe niets gevonden is. De samenlevingstest was goed, ik heb een eisprong... Alleen moeten ze nog even kijken of mijn hormoonwaardes ook goed zijn. Wanneer dat ook goed is, en dat weet ik over een paar weken, dan krijg ik een kijkoperatie omdat ik in het verleden een chlamydia infectie heb gehad.

Ik ben nog nooit onder narcose geweest, laatstaan geopereerd, dus vind het wel een beetje eng.

Ik hoop dat iemand haar ervaringen met mij wil delen en mij gerust kan stellen...

Groetjes Hopey

Hai,

Ik heb in juli een kijkoperatie onder volledige narcose gehad en ik vond het helemaal niet erg.

Je bent maar heel even onder narcose en toen ik wakker werd voelde het net of ik geslapen had. Ben niet misselijk geweest.

Ik werd om 15.30 uur geholpen en ik was om 18.00 uur weer thuis. Bij mij hebben ze via mijn navel en net iets onder mijn bikinlijn twee sneetjes van 1 cm gemaakt. Dat zijn dan wondjes die een paar dagen vervelend aanvoelen en die nog moeten genezen. Verder heb ik geen buikpijn gehad.

Helaas bleek uit de kijkoperatie dat ik geen doorgang heb van mijn linkereierstok naar mijn eileieder. Kortom ik heb dus maar 1 eileider.

Maar de operatie viel 100% mee.

Succes en veel liefs
Nataly

Hoi Hopey,

Ik heb 6 weken geleden een kijkok gehad. Ik vond het tegenvallen. Ik word van narcose best misselijk dus op de ok hebben zij mij al wat gegeven en op de uitslaapkamer ook nog. Verder niet misselijk geweest. Had geen trek in eten maar dat komt van de narcose.  Ik heb 3 sneetjes gekregen omdat ze niet bij mijn eierstok konden komen die zat vast aan mijn darmen door verklevingen. In mijn andere eileider zat een cyste die ze weg gehaald hebben en in mijn baarmoeder zelf zat ook vol met verklevingen. BIj mij hebben ze best wat gedaan waardoor het en grote ok is geworden.
Ik moest een nacht blijven en 's nachts kreeg ik veel pijn waar ik morfine voor kreeg.
Thuis had ik het gevoel dat ik elke dag 500 buikoefeningen had gedaan. en was ik errug moe. Ik had geacht na een paar weken wel weer te kunnen werken maar ik wek nu nog halve dagen en dat is eigenlijk meer dan genoeg. Maar nu heb ik gelukkig geen pijn meer maar een raar gevoel. Mijn onderbuik is nog wel dik en dat trek aan mijn littekenweefsel.
Mocht je nog vragen hebben dan sta ik open.

Gr Ester

Terug
Bovenaan