wie heeft nog tips

Al vanaf de geboorte is onze dochter erg onrustig en huilt ze veel. Zo'n 16 uur per dag. DIt hebben we 5 weken vol gehouden en toen zijn we bij de kinderarts terecht gekomen. Het advies was om haar op te laten nemen. Dus afgelopen week heeft ze 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Een moeilijke beslissing, maar het gaf ook even wat adem ruimte. Gisteren mocht ze weer mee naar huis wat waren we blij. In het ziekenhuis heeft ze bijna niet gehuild en had ze een goed eet en slaap ritme. Eenmaal thuis is ze gelijk weer in haar oude gedrag vervallen. Wij houden ons aan de tips en schema dat we mee hebben gekregen, maar het mag allemaal niet baten. Intussen is ze vandaag alweer vanaf vanochtend half 5 aan het huilen, en begin ik het toch weer wat somberder in te zien. Wat zou er toch aan de hand zijn?

Misschien hebben jullie nog tips.

groetjes
 
Hoi,

Onze jongste heeft ook heel veel gehuild de eerste maanden. Ik was na 2 weken al ten einde raad. Onze kraamverzorgster adviseerde ons om naar een osteopaath te gaan. Een gouden tip! Hij bleek een verrekte spier te hebben in zijn nekje! Ook had hij een harde plek in zijn darmen. Na 7 behandelingen was het over en hadden wij een heel ander kereltje terug.
Bij jouw dochter is het wel zo dat ze in het ziekenhuis rustiger was, maar als ik je een tip mag geven. Ga eens op zoek naar een (kinder)osteopaath. "Echte" artsen geloven niet in osteopathie. Waarom weet ik niet, want het is niks zweverigs. Je kunt het een beetje vergelijken met een fysiotherapeut alleen dan op een ander vlak.
Suc6 en sterkte met het huilen, want dat is heel zwaar. Ik weet er alles van. Je bent ten einde raad!
 
Vind je dochter het misschien te "stil" in huis? Je geeft aan dat ze het in het ziekenhuis wel goed doet. Misschien omdat daar rumoer is? Onze kleine vond het in het begin ook te stil in huis. De stofzuiger aan of een radio kan al verschil maken.

Iets anders waar ik aan dacht: heeft je dochter misschien zuigbehoefte. Geef je haar een speentje? Hier deed en doet dat wonderen! Ik was helemaal tegen speentjes, maar ben daar helemaal van teruggekomen nu ik zie dat onze zoon het echt fijn vind. Overigens geef ik wel flesvoeding, dus dan kan het ook.

Wat bij ons ook helpt is dragen in een draagdoek, lekker dicht tegen je aan.

Nou, zo maar wat dingetjes die misschien helpen. Ik zou wel proberen om het ritme dat ze in het ziekenhuis had thuis ook aan te houden, maar probeer er wel flexibel mee te zijn. Ik bedoel dus als ze bijvoorbeeld om 11.00 een flesje krijgt volgens schema, maar ze is om 10.30 wakker, dan kan je het flesje ook dan geven. Zelf hou ik altijd een marge van + of - een half uur aan. En dan natuurlijk wel alles op dezelfde wijze, dus wakker worden, schone luier, flesje, boertje, knuffelen, even box en weer naar bed (of in de draagdoek).

Sterkte, want een huilende baby is echt niet leuk. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Groetjes, Esk
 
mijn dochter huilde ook de eerste 3 maanden de hele dag door echt verschrikkelijk ben 1 keer met haar naar een osteopaath geweest maar dat vond ik niks ik deed alles verkeerd bij haar ik gaf geen bv daar kreeg ik comentaar op moest haar op haar zij leggen waar ik geen goed gevoel over had maar misschien dat het bij jou wel een sucses is en bij mijn zoontje ben ik bij een manuele therapeut geweest en dat was super het is eng om te zien maar het helpt wel bij mijn zoontje zat er wat vats in zijn nekje en in zijn bekken(door de snelle bevalling) en dat heeft ie los gemaakt en nu gaat het super hij huilt bijna niet meer mischien kun je dat is proberen
 
Dank je wel voor alle tips.
Het lijkt vandaag beter te gaan, ze heeft al 5 uur geslapen overdag. Dit heeft ze thuis nog nooit gedaan, dus voor ons een hele verbetering.
We zijn 1 keer naar een osteopaat geweest, maar ze krijgt nu fysio en 2 dingen tegelijk lijkt ons niet zo handig.
Ze drinkt nu haar flesjes ook rustiger leeg (friso 1 comfort) Helaas kon ik geen bv geven. We hopen dat ze deze lijn zo voortzet en er weer wat rust in huis komt.
 
Nou wat jij opschrijft heb ik precies een jaar geleden meegemaakt. Ook 5 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis en daar ging natuurlijk alles prima.

Maar thuis was het nog erg moeilijk. Uiteindelijk bleek dat ze echt pijn had van haar reflux en die medicijnen gingen toen ook pas werken.

Met 11 weken ging het een stuk beter, er kwam toen meer ritme in, die trouwens in het begin heel erg moeilijk is om te krijgen. Maar de kinderarts vertelde ons dat we elke ochtend om 7.00uur de fles moesten geven ongeacht hoe laat ze daarvoor was gekomen en dat ging begeven moment steeds beter.

Ben wel van voeding veranderd, Nutrilon kreeg ik er beter in (leek wel of ze dat lekkerder vond)

Ik hoop dat je snel meer rust krijgt, want het is behoorlijk frustrerend de hele dag een huilende baby.

Succes
 
hallo,

wat vervelend en vermoeiend voor jullie dat ze niet doorslaapt en zoveel huild!
mijn zoon nu 7 maand heeft de eerste 3 maand ook heel erg veel gehuild, wij hebben hem voordat hij ging slapen ingebankend en deden voor hem een mobieltje aan met rustgevende muziekjes.
ook had onze zoon erg last van buikkrampjes, dat was hoofdoorzaak nummer 1 die hem zo liet huilen.
we hebben toen vanalles geprobeerd maar niets leek te helpen totdat we infacol probeerden dat was voor ons het redmiddel.

ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik hoop voor jullie dat het huilen snel minder word en dat je lekker kunt genieten van jullie dochter.

liefs
 
Terug
Bovenaan