Wie heeft ook een broer/zus verloren hoogzwanger?

Hallo allemaal,

op 25 september 2009 ben ik moeder geworden van een gezonde dochter Rosalie. Ze is gehaald omdat 3,5 weken voor de tijd mijn broer verongelukt is in Frankrijk. Dit is hemel en hel tegelijkertijd. Wie heeft dit ook mee gemaakt en wil er met mij over praten?

Groetjes,
Annelou

Hallo Annelou

Ik heb niet mijn broer of zus verloren, maar mijn schoonvader en mijn vader.

Mijn verhaal:
Na bijna drie jaar was ik vorig jaar augustus eindelijk zwanger via IUI.
Helaas kregen we toen ook te horen dat mijn schoonvader kanker had.
Heel mijn zwangerschap heeft hij gevochten voor zijn leven en gehoopt dat hij de kleine nog zou zien.
Helaas is hij 2 weken voor de bevallig overleden.

De bevalling was heftig maar alles verliep wel goed. Binnen 3,5 uur was mijn dochter geboren.

5 dagen later werd mijn vader opgenomen in het ziekenhuis. Ook bij hem was kanker vastgesteld. Toen mijn dochter 2 weken oud was is mijn vader gestorven.

Dit alles dus binnen 1 maand.

Ondertussen is mijn dochter 7 maanden oud, maar ik heb het nog steeds best moeilijk.

Ik zou er graag met iemand over praten die snapt wat ik doormaak.

Per e-mail kan ook: deedee73@live.nl

Hoi Deedee,

ik snap precies wat je doormaakt. Soms lijkt het wel met de dag moeilijker te worden heb jij dat ook?

Ik heb dus ook mijn schoonvader verloren, eind mei. Ik was toen 20 weken zwanger en terwijl we de begrafenis aan het regelen waren hadden we ook de twintig weken echo. Gelukkig was die goed. Ondertussen ben ik bevallen van een dochtertje zoals ik al schreef en die eerste week was ontzettend heftig, verdriet en geluk gingen hand in hand.

Weet je wat ik nog het ergste vind? Dat je niet supergelukkig bent maar er een schaduw over heen hangt. Daar voel ik me soms naar haar toe best schuldig over...ze verdient het niet he.

liefs,
Annelou

Ook hier geen broer of zus verloren. Helaas wel in korte tijd 3 oma's en ons eigen kind. Blijf huilen en praten, maar sluit je niet op!
Dwing jezelf om af en toe een moeilijk moment onder ogen te komen. Zo werd onze dochter dood geboren vlak voor sinterklaas en kerst. Toch hebben we de feestelijkheden maar 'gewoon' door laten gaan. Eens moet je dat toch weer doen, dus dan maar beter gelijk.
Zo was het tenminste voor ons.

Succes met verwerken,
Gr Liesje

Hallo ik ben van het voorjaarforum 2008 maar dit grijpt mij erg aan . Ik was van mijn zoon zwanger in 2005 mijn zus is een week voor mijn verjaardag plotseling overleden toen was ik een paar maanden zwanger van mijn zoon hij is geboren in sept .
Ik heb toen met zwangerschapsvergiftiging in het ziekenhuis gelegen en ben ingeleid wat helemaal mis ging spoedkeizersnee zoon bijna kwijt. Maar mijn zus de verjaardagdatum scheelt niet veel als die van mijn zoon alleen het jaar en de maand zijn andersmaar de tijdstip en datum behalve maand dus is het zelfde heel bizar dus

Hi Annelou,

Ik heb heel kort na de bevalling van mijn oudste, mijn vader verloren.

Toen ik bijna 20 weken zwanger was, kregen wij te horen dat hij longkanker had. Het werd een hele zware tijd van chemo's en bestralingen. Heel vaak was ik in het ziekenhuis of bij mijn ouders.
Ik ben bevallen op de trouwdag van mijn ouders, dat kon haast geen toeval zijn. Maar ook zag ik die dag dat mijn vader aan het opgeven was. Hij had 2-3 jaar gekregen, maar er was iets met hem. Ik heb toen 's avonds heel erg gehuild.

Later bleek (hij wist dat zelf ook niet) dat er toch uitzaaiingen in zijn hersenen waren. Dat heeft meer dan een maand geduurd voordat ze wisten wat hij had. Al die tijd wilde hij zijn kleinzoon niet vasthouden uit angst hem te laten vallen (een van zijn kwaaltjes was enorm bibberen). Dat heeft me erg veel verdriet gedaan: hem zo onmachtig te zien, want ik weet dat hij dol op hem was.

Toen onze zoon exact 4 maanden oud was, is hij overleden. We zijn die maanden door een hel gegaan omdat je wilt genieten van je baby, maar ook veel verdriet hebt om diegene waar je van houdt weg te moeten brengen.

Gelukkig heeft alles nu (na bijna 3 jaar) wel een plekje gekregen. Ik heb het gelukkig erg goed kunnen verwerken.

Geeft jezelf de tijd om je verlies te kunnen verwerken. Dit kan niet in een paar weken voorbij zijn. Maar geniet in de tussentijd ook van je kindje, daar hoef je je niet schuldig over te voelen.

Mocht je nog vragen hebben, dan mag je altijd mailen
tamaravdn@gmail.com (zit niet dagelijks hier op het forum).

Gr. Tamara.

Jeetje..ik lees hier jullie berichten en zit met tranen in mn ogen! Ik wil jullie erg veel sterkte wensen met jullie verlies..maar ook veel geluk met jullie kleintjes! Ik mag niet klagen..heb mn beide ouders/schoonmoeder nog..maar het lijkt me zo verschrikkelijk om je vader of je moeder te moeten verliezen!Dit grijpt me erg aan!!

Hallo,
Ik weet niet of de schrijvers van berichten hier nog actief zijn, maar ik deel jullie ervaring.
26 april ben ik moeder geworden van een prachtige, gezonde zoon. Maar 6 weken daarvoor is mijn jongere en enige zus overleden aan kanker. Ik zat dus met mijn hoogzwangere buik aan haar sterfbed. Gelukkig hebben we een mooi afscheid gehad en eigenlijk ging het emotioneel best goed allemaal tot mijn zoon werd geboren. Ik had een zware bevalling en door alle hormonen en heftige emoties daarna, is ook het verdriet om het verlies van mijn zus veel groter geworden. Inmiddels praat ik met een psycholoog hierover en dat helpt. Maar het blijft een overweldigende mix van emoties waar ik dagelijks mee te maken heb: verdriet om mijn zus en vreugde om mijn baby'tje.
Groeten,
Miranda

Terug
Bovenaan