wie heeft ook een dwars peuterje van 22 mnd

A

Anoniem

Guest
hoi de titel zegt het al

wie van jullie hebben er ook nog 1 rondlopen die in hele rot fase zittem,dwars doen gillend op de grond gaan liggen om elke scheet huilen /krijsen.snap best dat dit een fas e is hoor maar kan het niet zo goed hebben nu eerlijk gezegt.en wat kun je daar het best tegen doen? ik ben nu 27,4 wk zwanger en ben echt bekaf en werk er ook nog eens bij ,dus jullie snappen wel dat ik niet kan wachten totdat ik verlof heb.heb van alles al geprobeerd negeren ,rustig tegen haar praten,in de hoek af laten koelen maar nix helpt.plus ze slaapt ook nog eens onrustig terwijl ze altijd goed sliep.Ik klink nu wel heel wanhopig he sorry,maar ben benieuwd wie er hier ook mee te maken hebben? verder is ze wel een kanppe meid en lief waar ik ontzettend van hou maar af en toe.....

gr wendy 27,4 wk zwanger

Hou op, schei uit! Hier loopt er net zo eentje van nu 25 maanden.

Meneer heeft door dat hij een eigen wil heeft en dat is echt verschrikkelijk! Hij veranderd steeds van keuze bij bijvoorbeeld broodbeleg. Dan wil ie dit, dan weer dat. Doe je jam, was dat weer niet goed want hij wilde honing..... Wij zijn daar dus mee gestopt en geven hem nu keuze uit 2 dingen en zodra ik ga smeren komt het laatst door hem geroepen beleg op zijn brood.
Ook begint hij verschrikkelijk te gillen als hij iets niet mag of het gaat niet zo als hij wil. Erg vermoeiend nu. Laatst heb ik hem gewoon in de gang gezet. Je had dat koppie moeten zien. Hij was verbaasd en geschrokken en stopte  direct. Nu zeg ik steeds tegen hem als hij gaat gillen dat hij dan maar in de gang moet gaan staan. Hij stopt dan meteen gelukkig.
Ik moet zeggen dat het wel minder aan het worden is nu we wat strenger zijn en hem niet meer alles laten kiezen. Ik negeer hem als hij een bui krijgt en zeg vaak "als je klaar bent met huilen mag je bij me komen" en dan krijgt hij een knuffel en troost ik hem. Soms duurt zo ´n bui echt wel lang maar ik negeer het of zet hem in de gang. Is het over, krijgt hij een knuffel. Hij slaapt ook minder en onrustig. Aanstaande dinsdag gaat hij voor het eerst naar de psz en ik kijk er erg naar uit! Ik heb echt het idee dat hij nog niet om kan gaan met keuzes en dat hij zichzelf in de weg zit. Typisch peuterpuberteit denk ik dan maar.
Ben wel benieuwd hoe het straks gaat als de tweeling wordt geboren. Hij is nu soms al jaloers op de kat....

groet,
Jinny

hoi

nou ben gelukkig niet de enige zeg wat een drama zeg al een hele dag.maar even doorbijten denk ik he nou ook jij succes ermee   gr wendy

Hoi Wendy,

Nou die van mij is niet 22 maanden, maar ik heb er nog 2 van 5 1/2 en 7 jaar. En vooral die jongste is op dit moment erg vermoeiend... Hij heeft natuurlijk hartstikke door dat mama nu niet zoveel kan hebben en moe is.
Sinds een paar weken is hij echt dwars. Gooit met deuren, gaat schoppen en hard gillen als hij zijn zin niet krijgt. Tong uitsteken etc. Maar ondertussen als ik echt boos word snel naar me toe rennen en vragen of ik hem wel lief vindt....

Natuurlijk is dit gewoon (negatieve) aandacht vragen, maar soms kan ik het echt niet hebben hoor. Bij mijn man probeerd hij dit niet, als ik thuiskom dan begint de ellende....

Hopen dat het maar een fase is en over 6 weken ga ik met zwangerschapsverlof en kan hem dan dus meer aandacht geven. Misschien dat dit helpt.

Succes met de kleine!! (ik bedoel nu die van mijn 22 mnd)

Groetjes Renata.

Hier loopt een peutertje van bijna 23 mnd rond en die kan af en toe ook behoorlijk driftig zijn. Nou moet ik zeggen dat het een paar mnd geleden erger was, ze is nu weer wat rustiger geworden. Het zijn toch allemaal fases waar ze vanzelf weer overheen groeien, maar het kan af en toe knap vermoeiend zijn. Gelukkig kan ze zichzelf prima vermaken (vooral puzzelen vindt ze geweldig) en ze slaapt overdag nog ruim 2 uur, dus zo kom ik toch nog aan mijn rust toe. Maar ik ben erg benieuwd hoe ze straks zal reageren als haar broertje er is......

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

Hoi,

Wij hebben hier ook een dwarse peuter rondlopen, en ik moet zeggen het was wel even fijn om te lezen dat meer gezinnen dat hebben. Hij is 2,5 en wordt om van alles boos maar dan ook echt boos! Zijn zusje kan niets goed doen, maar lokt hem soms ook uit wat de situatie er niet beter op maakt. Als hij zo vervelend is dan sturen we hem naar zijn kamertje maar daar komt hij dan na 5 min vrolijk uit en zegt ik ben klaar met boos doen mama, nooit meer doen! Hij is ook net over zijn middagslaap heen al heeft hij het soms nog echt nodig dus dan gaat hij gewoon even op tuk. Die dwarse periode met inderdaad geen keuzes kunnen maken en steeds veranderen van keuze (heel herkenbaar aan tafel met broodbeleg!) duurt nu toch al wel wat langer hoor! Aan de andere kant hangen ze ook erg aan mama en is het iedere keer weer ruzie wie er naast mama aan tafel mag zitten, best sneu voor de oma's die op bezoek zijn uit NL (wij wonen in Canada) Oh en weet je waar ze ook steeds ruzie over hebben.........over zwanger zijn! Hoe kan het maar Stan is er van overtuigd dat er bij hem ook een baby in zijn buik zit en als zijn zusje hem dan verteld dat dat echt niet kan POEH.....dan wordt hij toch boos!! Best schattig en erg lief van hem hoor! Dat is het nou ook net, heel vervelend kunnen zijn maar even goed om op te vreten zo lief!
Sterkte allemaal met dwarse peuters en kleuters!
Groetjes Dani

Ja, lekker die peuterpubertijd! Ik heb er eentje van 21 maanden. Heeeeeeeeeel dwars. Nouja als ze haar zin niet krijgt dan. Grappig dat van dat broodbeleg, hier weet ik ook niet meer van tevoren wat ze er op wilt. En is het niet goed wordt het gewoon op de grond gegooid terwijl ze me strak aankijkt. Om gek van te worden.
Verder klimt ze op alles wat niet mag, gooit met speelgoed, slaat  de poezen, vertikt het sommige nachten in haar eigen bed te slapen. En daarnaast zit ze in een periode dat ze niet alleen wilt spelen, continu wordt ik aan mijn hand meegevoerd om samen een nieuw plannetje uit te voeren.  Schattig hoor maar wel erg vermoeiend.
Laatst waren we op kraamvisite en ik hield de baby even vast. Phoe, gezicht op onweer omdat mama lief tegen een ander kindje was. Hou m'n   hart vast als straks zuslief geboren is.

gr. Anne

Hoi,

Ik heb er een rond lopen van 20 mnd. Ik probeer zoveel mogelijk te omzeilen, maar ze kan vreselijk boos worden. Vaak wil ze iets wat ik niet wil, of wat ik niet begrijp. Vooral dat laatste is erg lastig. Ze begint aardig te kletsen, maar nog niet genoeg........... Verder heb ik een beginnende puber rondlopen, één die net in groep 3 zit en zichzelf erg groot vindt en daarom behoorlijk haar grenzen aan het verkennen is. Daarbij nog een kleuter die tijdens zijn peuter zijn een schatje was en dat nu blijkbaar nog even inhaalt. En dan nog één die net in groep 6 zit en erg lief is op dit moment, maar misschien is dat nog wel het gevaarlijkst! Ik ben er achter dat het allemaal fases zijn, opeens is het weer over. En dan denk je, waar ging het eigenlijk over??  Meestal maken ze een 'geestelijke' groeisprong.
Verder geniet ik echt van ons 5-tal en ze verheugen zich erg op hun nieuwe broertje of zusje.

Francien, 31 wkn + 3 dgn zwanger van de 6e

Terug
Bovenaan