Wie heeft ook een extra groeiecho gehad (32 weken zwanger)

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Vandaag ben ik bij de vk geweest en ik ben doorverwezen voor een extra groeiecho as donderdag. Mijn buik is eigenlijk al vanaf het begin al klein, maar dat zegt niets natuurlijk. Maar nu heeft de vk de baby gevoeld en ze wil toch zeker weten of de baby wel goed genoeg groeit en de 6 pond wel gaat halen bij 40 weken zwangerschap en of er voldoende vruchtwater is. Wie heeft ook een extra groeiecho gehad en kan me geruststellen? Ik maak me toch een beetje zorgen.

Hoi,

Ik heb zelf geen extra groeiecho's gehad, maar vriendinnen van mij wel ook door de buikomvang, bij een kleine buik is het vaak moeilijker om de baby te voelen vandaar die extra echo.
In de meeste gevallen is er ook niks aan de hand!
Ik snap dat het moelijk is om erop te wachten maar ze weten nooit hoe groot een baby is tot hij is geboren, bij 1 van mij vriendinnen bleek hij bij de geboorte zelfs groter dan het gemiddlde, ondanks dat ze eerst dachten dat hij te klein was!
Geniet maar gewoon van je zwangerschap en probeer je geen zorgen te maken, je kindje is zoals hij/zij is...

Gr MJ

toen ik met 32 weken bij de vk kwam kon mijn kindje nog 20 saltoos en koprollen maken zoveel ruimte had ze en ook altijd al een klein buikje gehad.
mensen vroegen mij dan ..jij zwanger 32 weken al waar heb je t zitten dan?
Afijn ik heb dus een extra echo gehad en was ook erg zenuwachtig want ja je schrikt toch ik moest er rekening mee houden dat ik een klein kindje zou krijgen mijn eerste reactie was ooo leuk heb ik lekker lang baby aan haar maar ja wat is klein.met 32 wkn lag ze precies op schema 1900 gr en 40 cm dus ik was gerust maar ik kreeg zw.sch.vergiftiging en het helpp syndroom dus is ze niet veel meer gegroeid met 35 wkn is ze met spoed gehaald 2025 gr en 44 cm heeeel lang baby aan gehad heeeerlijk maar dit geld niet voor jou hoor lekker genieten van de laatste loodjes en sterkte

Terug
Bovenaan