Wie heeft ook een kindje met kanker en wil zwanger worden?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn naam is Karen, ben 32 jaar oud en heb een dochtertje van 2 jaar. Sinds enkele maanden weten we dat ze leukemie heeft. Voordat we wisten dat ze ernstig ziek was hadden we besloten voor een broertje of zusje te gaan. Vanaf haar 2de verjaardag mocht het gebeuren. En juist die maand kregen we te horen dat M. leukemie had. Aan de ene kant waren we blij dat we niet zwanger waren want dat zou het alleen maar moeilijker maken. Maar aan de andere kant was ik ook heel erg verdrietig dat nu alles uitgesteld moest worden. Ik keek er zo naar uit. Ondertussen is onze dochter in behandeling en ze doet het heel goed. Gisteren heeft ze (hopelijk)  haar laatste chemo gehad. Alles ziet er naar uit dat de boze droom bijna gedaan is. Maar wanneer is dan het beste moment om voor een broertje of zusje te gaan?

Mijn gevoel zegt om te starten wanneer we met zekerheid weten dat alle kankercellen weg zijn en er dus geen chemo's meer moeten volgen. Dat zou over een dikke maand kunnen zijn. Geef ik mezelf dan wel genoeg tijd om alles te verwerken? Of moet ik het zien als verder gaan met ons leven. Wat als de kankercellen terugkomen? Het zal moeilijker zijn als er nog kinderen zijn. Zou ik beter een half jaar wachten?  Ik zit met zoveel vragen. Daarom hoop ik via deze weg mensen in een vergelijkbare situatie te kunnen ontmoeten.

Veel liefs van Karen

Hoi Karen,

Jullie krijgen heel wat voor je kiezen, een klein kindje met een ernstige ziekte. Gelukkig ziet alles er positief uit en komt het weer helemaal goed met haar!
Ik kan me voorstellen dat je twijfelt over het tijdstip voor een kleintje er bij, een zwangerschap kost natuurlijk ook een heleboel energie. Aan de andere kant kan iemand anders dat nooit voor jou beslissen en aanvoelen, ook als diegene in dezelfde situatie zit als jij. Ik kan je dus alleen maar heel veel sterkte en beterschap wensen voor jullie dochter!
Liefs  Gwen

Ik hoop dat hier verder weinig reactie's opkomen van herkenning!

Meid! wat heftig! echt erg wat jullie mee hebben gemaakt.
Ik hoop ook dat jullie volgende maand positief nieuws krijgen.
En dat het goed blijft gaan..

Ja en wat wanneer goed is.. Dat kunnen alleen jij en je man bepalen.
Ik kan me voorstellen dat mensen het misschien snel en onverstandig vinden om er nu voor te gaan. Maar wat mensen denken is niet belangerijk.
Ik denk dat het misschien een goed licht-puntje kan zijn.
En een leuke afleiding ook voor je dochter!.

Ik wens jullie heel veel sterkte en goeds toe de komende tijd!
En ik hoop dat jullie gauw tot een beslissing komen die bij jullie past!

Liefs Jazzie

Karen,

Als eerste heel veel beterschap voor je dochtertje, het lijkt me het ergste wat ouders kan overkomen. Dat je kindje ziek wordt, hopelijk gaat het snel de goede kant op en is ze binnenkort weer helemaal beter.

Ik heb ooit gehoord dat mensen die chemo/bestraling hebben de eerste maand(en), niet in de buurt van zwangeren mogen komen ivm met straling en hoesten en uitwerpselen. Omdat er een hoop rotzooi in die medicijnen zit wat schadelijk is voor het ongeboren vruchtje. Je zou het misschien kunnen navragen aan de arts van je dochtertje, want ik heb dit ook maar gehoord.

Groetjes Nicole

Terug
Bovenaan