wie heeft ook een KLEUTER DIE NIET GOED (IN)SLAAPT PFFFFF

wie heeft er ook een schoolgaand kindje (kleuter) die niet zo goed (in)slaapt?
en hoeveel uurtjes slaapt het kindje dan?mijn dochter is 5 jaar en slaapt niet zo goed in of ik moet erbij liggen bracht haar altijd om 19u naar bed maar ben overgegaan naar een half uur later smorgens moet ze er om ca 7u 7.15u eruit omdat ze op moet staan voor school.
Meestal gaat het dan gepaard met chagarijnig zijn,natuurlijk omdat ze laat insliep en snachts ook nog weleens wakker word (meestal)ook is ze nu op een leeftijd dat ze smoesjes gaat verzinnen ,dat ze een mug hoort of gewoon doordat ze ergens bang voor is een nare droom ofzo.

Ik ben nou echt dat ik de uurtjes ga tellen dus hoeveel uur heeft ze vanacht geslapen kom weleens uit op 10 uurtjes soms wel 9 uurtjes dat ze slaapt

is dit voldoende? voor een 5-jarige ze is een pittig meisje en is overdag ook lekker fit en alert dan denk ik weleens pfff ik zou allang moe zijn van die korte uurtjes dat je hebt geslapen.
 
tja ik zie mezelf weer in jou verhaal overdag goed actief goed gemutst.
Als ze 2x naar school geweest is dan wil ze om 16.00 wel eens een dipje krijgen.
Op maandag en dinsdag gaan ze hele dagen en woe/do/vrij halve.
Dat dipje gaat gepaard met de wel bekende zeur momenten hangen drensen je kent het wel te moe om te eten s avonds ik probeer daar trouwens zoveel mogelijk op in te spelen als ze een hele dag geweest is en ik merk dat ze moe word dat ik eerder met haar ga eten dus eigenlijk vooruit eten want normaal komt manlief 17.10 thuis en gaan we direct aan tafel maar als de dochter zo n dip heeft ga ik met haar om 16.30/16.45 aan tafel om de ergste buien voor te zijn en eigenlijk wil ik haar en nog belangrijker ze heeft het ook echt nodig om 19.00 plat hebben.
Maar daar ben ik al vanaf gestapt want madam is om 20.15 nog aan t rommelen.
Het is nu standaard 20.00 naar boven papa journaal kijken ik mee naar boven want dat vind ik zonde van mn tijd dat zeurjournaal en dan slaapt ze ong 20.20.
Ik weet t veel te laat maar wat moet ik dan een hamer pakken?
S morgens heb ik vaak geen sjacherijnige kleuter maar gewoon om 6.30/7.00
klaar wakker grrrrr dus die van mij komt ook lang niet aan haar uren wat wil je er aan doen eigenwijze drollen zijn het haha
 
Terug
Bovenaan