Wie heeft ook een koorststuip meegemaakt?

Hallo, ik wou ff vragen wie er ook net als ik ,met zijn kindje 3 koorststuipen achter elkaar heeft meegemaakt en hierdoor net als mijn zoontje iets er aan over heeft gehouden..Wat hiermee te doen..
Bedankt alvast, groetjes van wendy
 
Hi,
Allereerst wat afschuwelijk dat je dit 3 keer hebt moeten meemaken. WIj hebben het 1 keer meegemaakt, 2 maanden geleden. Onze zoon is nu bijna 2. Hij viel weg en had hoge koorts, we zijn heel snel naar EHBO gereden (binnen 5 min) en daar kwam hij weer bij. Wij dachten allebei dat we onze zoon kwijt waren.
Maar hij heeft er gelukkig niets aan overgehouden.Wel hebben we van de dokter een spierverslapper (soort valium) meegekregegen dat wanneer hij het weer krijgt we dit toe kunnen dienen. Hierdoor raakt hij uit zijn stuip.
Ons is verteld dat de kans dat het een 2e keer gebeurt kleiner is dan 1%. Daarom verbaasd het me dat het jullie 3 keer is gebeurd.
Is hier een rede voor dat het meerdere keren is gebeurd en wat heeft je zoon er aan overgehouden?
Grt
Debby
 
Hoi ,bedankt voor je reactieen ik ben blij dat ik niet de enige ben die zoiets heeft meegemaakt..
Onze zoontje van 3 had op 4  juli 3x achter elkaar een koorststuip en daarvan heeft hij dit 2x (van de 3) gehad waar het ambulancepersoneel bij was..
Ze denken dat hij (door die hittegolf) ze gehad heeft omdat hij de gehele dag niets wou hebben van eten en drinken. Hij zit in zijn peuterpubertijd en alles is "NEE"...ik dwing hem altijd wel een flesje water op! + een stukje fruit.
Alleen was hij nu bij oma en daar mag hij alles en hoeft hij niets..
Hij sliep dan ook lekker op schoot toen ik hem kwam ophalen en toen ik hem optilde gloeide hij ten over..en toen was daar de 1ste..ik heb hem gelijk uitgekleed en afgesponsd met koud water..na 112 te hebben gebeld en hem te hebben getemperatuurd(42 C)
Hij kwam daar van bij na 5 minuten en kon niet meer praten(hij had op zijn tong en wang gebeten)  . Een minuut later was er weer een van 3 minuten en gelukkig kwamen ze binnen om mij te helpen.
Ze lieten hem  ff begaan totdat hij er weer was  , om hem op de brancard te leggen maar de derde kreeg hij op de brancard..ik had het niet meer van de paniek gevoelens..daar lag je kostbaarste bezit  en je voelt je geweldig machteloos!
Hij kon pas 5 uur later wat zeggen en hij heeft ,zoals hij gewoonlijk wel doet, niet gehuild of gejammerd..hij was erg stil voor zijn doen!
Mijn zoon zijn pupillen waren erg groot en een beetje "verstijfd".
Dat betekend ,is mij verteld , dat er iets beschadigd is in zijn hersenen en de dag van vandaag zijn we nog bezig in de medische molen..

Mijn zoon is helemaal een ander jongen geworden  die razend druk is in gedrag en erg implusief in zijn daden /handelingen....hij gilt ook veel meer en hoger dan een meisje!
Hij heeft veel meer angsten en slaapt daardoor pas om 11uur en is wakker om 8 uur.
De wallen staan onder zijn ogen! En onder die van ons,zucht!
Maar ik hou nog steeds hoop dat het ,misschien, allemaal wel meevalt en dat hij er overheen groeit!
O, hij roept mij nu weer..ik ga ff kijken..groet wendy
 
Hi,
Zo ik lees je verhaal met een rilling over mijn lichaam. Wat zullen jullie geschrokken zijn, wij waren dit al met 1 keer de stuip. Onze zoon had 39.5 en we hadden 2-3 uur in warme auto gezeten (airco expres niet te hoog omdat we niet wilde dathij verkouden zou worden) hij heeft wel goed gedronken maar toen we thuis kwamen gloeide hij en toen heb ik hem getemperatuurd en een paracetamol gegeven en toen ging het mis. Zij helel lijfje was gespannen en we hadden geen contact meer met hem, afschuwelijk. We hebben elkaar aangekeken en zijn in de auto gesprongen, we wonen in Amsterdam en zijn dwars over de trambanen en door rood gereden en in 5 min waren we bij de EHBO en zoals ik schreef kwam hij daar weer bij en begon hij te huilen. Hij is daar helemaal nagekeken en er is niets geconstateerd en wij zijn gerustgesteld met het medicijn dat we gekregen hebben en de mededeling dat het een hele kleine kans heeft dat het nog eens gebeurd. Daarom schrik ik zo dat het bij jullie 3 keer (!!) in zo'n korte tijd gebeurde. Hebben ze je dat kunnen vertellen waarom dat gebeurde? Of was dit gewoon pech?

Succes verder en ik hoop van ganser harte dat je zoontje opknapt en weer de oude wordt! Kunnen ze je al een beetje vertellen wat het precies is wat hij overhoudt of nog helemaal niet?
Grt
Debby
 
Hoi,
Ik ben Marina en moeder van Yenna van 2 jaar en Yari van 8 weken.
Onze dochter Yenna heeft nu ook 2x een koortstuip gehad terwijl ze aan ons vertelde dat na de eerste keer het bijna niet voorkomt dat ze het een tweede keer krijgen, wel dus.
De eerste keer was echt heel erg schrikken Yenna had de hele dag al rond de 39 graden koorts en om 19.00 uur na haar flesje warme melk hing ze ineens slap in mijn armen en reageerde nergens meer op. Ze was toen net 1 jaar. Ik riep in paniek mijn man en zei dat hij 112 moest bellen omdat onze dochter doodging, ja dat dacht ik echt.......
En na een aantal minuten ( leken wel uren ) begon ze hevig te schudden met heel haar lijfje. Ze zijn toen  met de ambulance gekomen en toen ze binnenkwamen kwam Yenna weer bij. Ze is helemaal onderzocht en ze konden niet zeggen waar de koorts vandaan kwam, na 5 dagen kreeg ze vlekken, ik naar de huisarts bleek ze de 6e ziekte te hebben. Vandaar die koorts dus. Toen Yenna 1,5 jaar was had ze een oorontsteking en liep de koorts ook heel snel op, het gevolg weer een koortsstuip. Dit keer wisten we dat we koude doeken in de nek, knieholte ´s moesten leggen tot ze van de huisartsenpost kwamen. En alle kleren uitdoen.
Ook deze stuip duurde erg lang en kwam ze pas bij toen de arts binnenkwam.
Allebei de artsen die we toen bij de stuipen gehad hebben zeiden dus dat ze er niks aan over kunnen houden..... Dit blijkt dus wel het geval.....Is dat jullie ook verteld?

Sterkte in ieder geval met jullie kleintje.
Groetjes Marina.
 
Hi Yenna
Ons is ook verteld dat onze zoon er niets aan overhoudt en eerlijk gezegd denk ik dat hij er ook niets aan over heeft gehouden. Maar het schrikt me wel af doordat het bij jullie ook al 2 keer is gebeurd..
Heb jij geen medicijn gehad (soort valium/spierverslapper) dat je bij de volgende keer moet gebruiken?
Onze zoon heeft na deze keer geen koorts meer gehad, maar zodra dit weer een keer voorkomt denk ik dat we extra alert zijn en de koorts met paracetamol gaan temperen.
Maar helaas is het denk ik niet te voorspellen dat het nog eens gebeurd.
Grt
Debby
 
Hoi Debby,

We hebben inderdaad de eerste keer zo'n valium spuit of hoe noem je zoiets gehad.
Maar die was over de datum een tijd voordat ze de 2e stuip kreeg, dus die heb ik toen weggedaan en geen nieuwe meer gehaald, stom eigenlijk maar omdat ze bijna nooit geen 2e stuip krijgen heb ik daar niet bij stilgestaan.
Bij de 2e stuip hebben we er weer 1 gekregen en die hou ik nu goed in de gaten, als die over de datum is haal ik toch snel een nieuwe.
En onze dochter heeft er gelukkig niks aan over gehouden. Maar ik moet er niet aan denken om het nog eens mee te maken.
Als ze nu koorts heeft, van de week had ze weer 38,8 krijgt ze meteen een paracetamol zetpil. Ik neem geen risico meer.

Groetjes Marina.
 
Hallo,

Het lijkt me afschuwelijk om zoiets mee te maken.
Mijn vraag is eingelijk wat moet je doen als je kind zón stuip heeft. Moet je dan meteen 112 bellen of gewoon de huisarts.

Groeten Manon
 
Terug
Bovenaan