Wie heeft ook vaak last van bruinverlies?

<p>DHi, </p><p>klein verhaaltje over mezelf om het allemaal wat duidelijker te maken. </p><p>Wij zijn twee jaar bezig om zwanger te worden helaas nog niet gelukt. Wij hebben beide verschillende onderzoeken gehad en alles is goed! Vanaf deze maand gaan we beginnen met iui. </p><p>Ik zit alleen met een rot gevoel. Mijn menstruatie zet maar niet door dus ik kan en mag nog niet beginnen met clomid. sinds zaterdag is het een beetje begonnen, zaterdag heel weinig rozig en de rest alleen maae bruin tot nu!  Ik heb dit vrij wel elke maand. Veel bruinverlies aan het begin van mijn menstruatie. Dan rood een dagje en dan alweer klaar. Volgens de arts moet ik echt wachten op het rood verlies, maar ik maak me gewoon zorgen. Er is volgens het ziekenhuis niks aan de hand, maar mijn onderbuik gevoel zegt van wel. </p><p>Zijn er toevallig meerdere meiden die veel bruin verlies hebben en het allemaal goed zit? </p>

Mijn situatie is niet het zelfde maar herken wel een klein deel van jou verhaal. Mijn menstruatie was altijd enorm kort, 2 dagen max 3 en echt niet veel rood bloedverlies, maar ook meer bruinverlies. Ik heb een spiraal laten zetten waarna ik 5 jaar niet ongesteld ben geworden, na het verwijderen van het spiraal toch gelijk zwanger. Ik ben er wel van overtuigd dat stress een grote rol speelt in het zwanger worden en dat als je zo ontzettend graag zwanger wil worden dit vaak tegen kan werken. Een vriendin van mij heeft allerlei behandelingen gedaan om zwanger te worden, dit lukte steeds niet. ze heeft zich er toen een tijdje bij 'neergelegd' en plots was zij zwanger, uiteindelijk heeft ze nu al drie gezonde kinderen gekregen. Ik weet dat het makkelijk gezegd is maar probeer ontspanning te krijgen en de druk niet te hoog te leggen voor jezelf. Ik wens je veel geluk toe.

Hoi Truus,
Ik heb net als jij altijd last van veel bruinverlies en verlies tijdens mijn menstruatie heel minimaal rood bloed. Wij zijn inmiddels 18 maanden bezig en gaan volgende maand ook aan onze eerste iui beginnen.
Mij is verteld dat het bruinverlies oud bloed is wat is achtergebleven na de vorige menstruatie. Om dit te verminderen zou je je eierstokken/baarmoeder kunnen (laten) masseren met castorolie. Dit zou de doorbloeding verbeteren en alle achtergebleven restjes opruimen. 
Ik ben er pas mee begonnen, dus ik kan je nog niet vertellen of het wel of niet werkt. Wel wil ik je veel succes wensen met de iui's! 

Terug
Bovenaan