WIE HEEFT RAAD??

Hallo

Ik heb een dochtertje van ruim 11 maanden,sinds ze de late fles niet meer krijgt wordt ze  bijna iedere nacht minstens 1 keer  wakker en gaat huilen, om de lieve vrede te bewaren stop ik dan snel de fiep in haar mondje en gaat dan weer lekker slapen.

Natuurlijk wil ik er graag vanaf om 's nachts uit bed te gaan maar (en ik ben bang dat ze op den duur geen genoegen meer neemt met snel de fiep terug stoppen..)  ik weet echt niet hoe ik het aan moet pakken.....
Helemaal geen fiep meer geven zodat ze leert inslapen zonder fiep? alleen 's nachts geen fiep meer geven of gaat deze fase vanzelf over?

Wie herkent dit en heeft DE oplossing???

Alvast bedankt!

Groetjes Rian, mama van Emma

het is altijd wel goed om de speen zo snel mogelijk weer af te leren, echt nodig heeft ze hem niet meer en uiteindelijk is het niet goed voor de spraakontwikkeling.
maar ja je geeft haar nu ook al een fles minder en misschien heeft ze het nog even nodig om er mee in slaap te komen. Kun je hem niet vast maken aan haar pyjama of slaapzak, zodat ze hem gewoon bij zich heeft en zelf kan pakken, maar het probleem blijft altijd met spenen dat als ze hem kwijt zijn zetten ze een keel op.
Misschien toch maar gewoon afleren, vaak duurt die periode maar een week en dan zijn ze hem ontwent, moet je wel echt radicaal zijn en hem echt niet meer geven anders zal ze het lang volhouden te blijven huilen.
Mijn kinderen hebben allebei geen speen, mijn zoontje duimt (nog moeilijker af te leren) maar goed hij is pas 7,5 maand dus ik laat hem nu gewoon natuurlijk
Succes met alles het is altijd een moeilijk iets.
groetjes Martine

Terug
Bovenaan