Wie heeft tips bij harde ontlasting?

Mijn dochtertje kan heel moeilijk van haar ontlasting afkomen ( 4 week bijna)
Ze krijgt een fles gemengd friso comfort en extra.Comfort voor het spugen en extra voor de honger.Dit gaat super maar nu heeft ze hele harde keuteltjes.Wie heeft behalve 10 cc extra water en bronwater nog tips?

Hoi,
Vervelend is dat hé als je kindje zo moeilijk kan poepen. Helaas heeft mijn dochtertje er ook last van, maar zij is inmiddels al 10 maanden.
Ik heb destijds de volgende tips gehad;
- Friso comfort helpt ook tegen verstopping. De jbp die erin zit, heeft vaak ook een laxerende werking.
- Verstopping wordt vaak ook veroorzaakt door teveel aan lucht in de darmen, daarom is het beter om de fles te roeren ipv te schudden; zo ontstaan er minder luchtbelletjes.
- Als je dochter erg gulzig is met drinken, kun je haar eerst op je pink of een speen laten zuigen, zodat de ergste zuigbehoefte over is; door gulzig drinken komt er namelijk ook veel lucht mee naar binnen.
- Verder zijn er allerlei druppeltjes te koop bij de drogist voor een moeilijke stoelgang bij baby's. Bij mijn dochter hielp dit allemaal niets, maar misschien bij de jouwe wel.
- Op het moment van poepen, hielp ik haar ook door zachtjes naast de anus mee te drukken.

Veel succes en ik hoop voor je dat het snel beter zal gaan.
Sil

Hoi,
Veerle is nu bijna 4 maanden en heeft ook ontzettende moeite gehad met poepen, 1 keer in de 6 dagen (tijdens FV). Ben toen als eerste overgestapt naar N. Omneo voeding, daarna de druppeltjes van VSM geprobeerd en toen dat niet hielp gaf het CB mij de tip om Lactulosestroop door de fles te mengen (beginnen het aantal kilo's dat je kindje weegt, weegt jouw kindje bijvoorbeeld 5 kilo dan doe je door 2 flessen per dag 5 ml). Als dat niet helpt kun je het nog iets gaan ophogen, waarschijnlijk helpt het wel. Mocht je kindje aan de diarree raken dan doe je de L.stroop in 1 fles per dag. Helaas heeft bij ons helemaal niks geholpen en zijn we uiteindelijk bij de kinderarts beland. Veerle krijgt nu medicijnen en dat gaat als een trein. Op tijd aan de bel trekken hoor, wij hebben er veel te lang door alle "goedbedoelde" adviezen van het CB mee door gelopen.
Succes.
Groetjes,
Floor

hoi,

erg vervelend dat jullie zitten te tobben om de ontlasting kwijt te kunnen, ook wij kunnen er over mee praten,
zowel mijn dochter (word dec 2 jaar) en mijn zoon (31 mei 2007) hebben obstipatie.
we hebben  voor allebei de comfort voeding en  lactulose gebruikt en dan nog gaat het soms met veel moeite gepaard, bij mijn jongste nu een keer per twee a drie dagen met lactulose en comfort voeding, al heb ik de indruk dat hij er geen last/pijn meer van heeft.
verder smeer ik zijn anus in met vaseline, 10 a 20 ml water extra per fles, als ik zie dat hij moet poepen dan help ik hem door de luier af te doen en zijn voetjes richting zijn neusje te duwen, dat helpt allemaal wel iets!
bij mijn dochter ging het uiteindelijk vanzelf beter met de ontlasting, zij zit vanaf het moment dat ze wat ging eten, fruit en groente, niet meer aan de lactulose en het gaat dan redelijk, wel moet ik uitkijken dat ze niet of nauwelijks banaan eet, dat stopt ontzettend bij haar. als ze een paar dagen geen ontlasting heeft gehad, geef ik haar wat druifjes of pruimen,
ik hoop dat je er wat mee kunt, maar ieder kind reageert weer anders,
succes ermee en sukkel er niet te lang mee zonder naar de huisarts te gaan!
groetjes

mijn zoontje heeft ook altijd last van harde ontlasting. Dit heeft hij al vanaf dat hij een aantal weken was. Nu hebben wij bij de apotheek venkelwater gehaald, en doen door de laatste fles altijd 6 a 7 druppeltjes (via een lege fles) door de voeding heen. Het werkt hier ontzettend goed!!

Mama van Colin

Ook hier lange tijd zitten tobben met de ontlasting van mijn dochtertje Amy. Ze kreeg bij mij ook in het begin Friso comfort en Extra samen gemengd. Hielp iets, maar nog niet van harte. Ben later helemaal over gegaan op Frios Comfort. Dit hielp uiteindelijk ook niet afdoende.

Heb toen via huisarts lactulose siroop gehad, maar daar kreeg ze na langere tijd darmkrampjes weer van. Lactulose mag je bij zuigelingen/kinderen ook niet te lang gebruiken ivm verhoogde kans op darmkrampjes.

Cinababy en Kindicol(helpt ontlasting zachter maken) van VSM hielpen bij mijn dochter ook niet. Darmflora-poeder van VSM voor 0-1 jaar heeft Amy vanaf geboorte van mij gekregen. Omdat dit ook de weerstand helpt te verhogen, mocht namelijk geen borstvoeding geven ivm medicatie gebruik. Maar dit helpt dus ook niet afdoende.

Nu heeft ze pas een antibiotica kuur gehad, waardoor haar ontlsting patroon hevig veranderd was en Amy het uitgilde van de pijn in haar buik. Kreeg ik advies van de huisarts haar zoveel mogelijk rechtop de fles te geven.

Tevens ben ik zelf naar een reformzaak gegaan met de vraag of zij het hebben voor darmkrampjes. Nu heb ik van het merk Solgar: ABC Dophilus powder gekregen, kan je gewoon door de fles doen. En wat gebeurde er:

Amy heeft geen last meer van darmkrampjes en poept nu soms wel 3x op een dag.
Voor mijn dochter fantastisch spul.

Het is een Probiotica voor kinderen, net als die van VSM. Maar hier zit toch weer net iets anders in.

Is zeker het proberen waard. En uiteindelijk nog goedkoper dan die van VSM.

Succes
Groetjes Ariana

Terug
Bovenaan