Wie heeft tips voor doorslapen en driftbuien!!!!!?????

Hallo Allemaal,
ons dochtertje is bijna tien maanden en sliep al vrij vroeg de hele nacht door. Sinds een maand of zeven is daar verandering in gekomen. Eerst werd ze sochtends rond een uur of zes wakker en was ze niet meer in slaap te krijgen. Dus kamer in kamer uit in de hoop dat ze weer in slaap zou vallen, maar at was ijdele hoop. Toen is ze steeds vroeger wakker gaan worden, tegenwoordig is het tussen half vier en vier dat ze wakker word. Een maand geleden zijn we snachts maar weer een flesje gaan geven, en dat ging beter, na wat mopperen viel ze weer in slaap. Volgens het CB moeten we de fles afbouwen en moeten we de fles koud geven en niet warm, om haar niet te veel te verwennen snachts. Maar een koude fles weigert ze gewoon. We hebben ook een tijdje geprobeert om haar gerust te stellen en dan weer haar kamertje uit te gaan, maar twee uur verder sliep ze nog niet. Het CB adviseerde eerst om haar gewoon te laten huilen, maar ze houdt het huilen met gemak anderhalf uur vol!!! Manlief en ik lopen ongeveer op ons tandvlees. Vannacht werd ze om half een wakker en vanochtend om kwart over zes. Ik ben bang dat het alleen nog maar erger gaat worden.
Daarbij heeft onze kleine dreumes ook last van driftbuien. Die had ze al vrij vroeg. En "men zegt"dat ik over me hen laat lopen en dat ze daar gebruik van is gaan maken, op zich kan ik me daar wel in vinden, want het is ons eerste kindje en ik sprong echt op bij het allereerste geluidje wat ze maakte, dus ik denk dat ik haar idd teveel heb verwend, maar ik heb ook geen zin om continue boos op haar te moeten zijn of om met een boze stem tegn haar te praten. Dus de driftbuien probeer ik nu maar gewoon te negeren, maar ik zou zo graag willen begrijpen waar ze vandaan komen zodat ik er op in kan spelen.
Dus wie heeft tips voor mij om het doorslapen voor elkaar te krijgen en wie heeft ervaring met driftbuien?
Alle informatie is meeeeeeeeer dan welkom!
 
hey

wat een lastige situatie. Over het doorslapen: kan het zijn dat ze misschien nog honger heeft? Ik weet niet hoeveel ze op een dag eet. of is ze overdag zo druk dat ze moeite heeft met het verwerken van de indrukken?

En driftbuien, die herken ik wel al heeft ons dochtertje (11 mnden) ze niet heel vaak. In welke situatie komen ze voor? Is het omdat ze haar zin niet krijgt, is het vanwege vermoeidheid of is het frustratie omdat ze meer wil dan ze kan? Onze meid wordt bv heel boos als ze aan de dvdspeler zit en we haar daar weghalen. Wij waarschuwen haar 2x dan zeggen we: nog 1x en dan ga je in de box. En het dan doen! Het lijkt of ze daar nog niks van snappen maar als je het lang volhoudt en consequent herhaalt snappen ze het op een gegeven moment wel. Wat ik bij mijn dochter merk is dat het haar een stukje rust geeft om even uit de situatie gehaald te worden. Wat we ook doen is haar afleiden met speelgoed wat ze leuk vindt en als het is omdat ze haar zin niet krijgt negeer ik het en praat ik over iets heel anders tegen haar of ga ik door met iets waar ik mee bezig ben (en dat is het moeilijkste).

Sterkte!
Groetjes mariska
 
mijn zoontje sliep ook al met 7 wkn door, nu is hij 6 mnden en word hij ook snachts wakker. maar ik geef zijn speentje, en dan slaapt hij weer verder. hij is ook nooit zo wakker dat ie z'n ogen open heeft, maar wel huilt/jengelt. misschien is melk geven ook geen oplossing, omdat ze daar dan ook weer aan wendt. dus misschien iets anders proberen? water, sap?? of een speentje als ze die nog niet heeft? het is allemaal te proberen, je weet het nooit.
drift buien heb ik (nog) niet meegemaakt, dus daar weet ik geen 'tips' voor te geven...
 
Je zult je er echt doorheen moeten zetten. Ze is eraan gewend dat je direct aan haar bedje staat als ze huilt en met 10 maanden weten ze drommels goed hoe het werkt. Je kunt haar nu zeker verwennen.
Als je een paar dagen goed doorzet zal het vanzelf minder worden. Als ze wakker wordt troost je haar 1 keer, of je geeft een speen. Zet ze het daarna weer op een huilen dan laat je haar. Geef geen melk meer, ze kan allang zonder. Door het huilen te negeren weten ze na een tijdje dat het geen zin heeft en dat je toch niet komt. En zal ze het opgeven. Ze zal dus vanzelf weer gaan doorslapen.
wat je ook nog kunt proberen is Soria slaapsiroop. Of het helpt weet ik niet zeker, maar sommige mensen hebben er hele goede ervaringen mee. Het is op internet te koop. als je het besteld voor 5 uur heb je het morgen in huis.

Over de driftbuien. Driftbuien zijn vaak het gevolg van machteloosheid of inconsequent zijn. Probeer dus duidelijk te zijn wat je wel en niet wilt en laat dat ook elke dag hetzelfde te zijn. Maar eis niet teveel. Je zult sommige dingen gewoon weg zetten voor de grijpgrage handjes. Wordt niet boos op haar, ze snapt het echt niet. Ze zijn immers na 5 minuten alweer vergeten dat het niet mag. Ze is nog zo klein.
als ze iets doet wat niet mag, dan ga je naar haar toe. Zeg 'nee' pak haar daarna op en zet haar ergens anders neer met ander speelgoed. afleiden werkt bij deze leeftijd nog het beste.
En wat doe je tijdens een driftbui? Niks!!! Je negeert het, wordt niet boos, je kalmeert haar niet... je laat haar. Driftbuien komen voort uit een gevoel van machteloosheid. Het kan al ontstaan als ze tijdens het spelen iets niet voor elkaar krijgt. Na een driftbui kun je alleen haar gevoel benoemen. Was je zo boos, lukte het niet??? Zullen we het nog eens proberen?
Ze kunnen ook heel driftig worden als je iets verbied wat ze heel graag toch wil doen... tja... blijf toch duidelijk en consequent.
Het hoort bij de leeftijd!
 
Soms hebben kindjes het ook koud s nachts. Kan dat een probleem zijn? Dan zou je t met een dikke slaapzak (little company) of een extra deken kunnen proberen.

En misshien is je kindje aan minder slaap overdag toe? Nu haalt ze waarschijnlijk een hoop in overdag, waardoor ze s nachts weer wakker is en je in een vicueuze circel zit.

Mij dochtertje is nu 16 maanden en heeft ups en downs met slapen. Er waren tijden dat ze nauwelijks insliep, de laatste tijd is ze ook regelmatig s nachts wakker. Wij laten haar best heel lang huilen voordat we er heen gaan, omdat mijn ervaring is dat als ik er heen ga ze alleen maar langer wakker is. Tenzij ze echt over de rooie gaat, dan vind ik het vervelend om haar te laten liggen.

Sterkte
Wenser



 
ik heb net een heel verhaal over het slapen getypt bij mama laleh.

als een politie agentje rond lopen ken ik wel.
maar ik heb voor mezelf besloten om alleen nog maar streng te zijn op dingen die gevaarlijk zijn of ik echt niet wil hebben.
dat is bij de hondenbak/ mand
en mijn t.v.

voor de rest is het misschien een tip om eens op je knieen te gaan zitten en heel kritisch te kijken waar gevaren voor je kleintje zijn.
maak je huis zo kindproof mogelijk scheelt alweer een hoop gedoe.
bedenk je voor de rest eens wat het is wat ze niet mag van jou en of dat het nou zo erg is als ze het wel doet.
je schrijft er geen voorbeelden bij.
maar mijn motto is practice what you preach!
en goed doen doet goed volgen.
ze zijn nog zo klein ze hebben nog een heel leven om te leren!
voor de rest ben ik wel heel conseqent.
iets wat niet mag. MAG NIET, NU NIET, NOOIT NIET. in geen enkele situatie waar ik ook ben.
ik gebruik dan ook de box nog steeds en mijn dochter is 15 maanden als ze daar voor straf in moet haal ik ook het speelgoed eruit.
als dan in de box moet blijf ik ook niet tegen der praten of boos tegen der doen.
als ze klaar is met straf moet ze mij een knuffel geven.en dan is het ook klaar
gaat ze daarna direct voor hetzelfde de fout in is het zonder waarschuwen terug de box in.

gr dango
 
Heel conseqent zijn. Waarschuw van te voren als ze bijvoorbeeld over tien minuten moet eten. Of als je weg gaat. Wanneer ze niet luisterd zet haar even apart )box, trap, stoeltje, gang) Sluit het daarna goed af met een kroel en een kus zodat ze weet dat ze weer nieuwe kansen heeft. S´nachts haar niet eruit halen. Troosten in bed toe dekken, kus geven en wel trusten zeggen. Ga weer naar bed huilt ze weer doe weer het zelfde. Blijf je dit vol houden ben je er binnen een paar nachten vanaf. Mijn kleine drinkt vanaf zes zeven uur de eerste fles. Daarvoor stop ik zijn speen in zijn mond en troost hem. Hij slaapt daarna altijd weer. succes
 
Terug
Bovenaan