Wie heeft tips voor zwanger op vakantie naar Griekenland?

Hallo allemaal,
Ik ben morgen 16 weken zwanger (9 maart uitgerekend) en ga a.s. zondag heerlijk voor de laatste keer met z'n 2-tjes op vakantie. We gaan naar Griekenland. Ik maak me een beetje zorgen over het eten en drinken daar. Heeft iemand nog tips of kent iemand toevallig de Griekse vertaling van: "ik mag geen kaas van rauwe melk maar wel van gepasteuriseerde melk" :))
Bedankt,
groetjes Marieke

Ik denk dat zo'n beetje de zelfde ''regels'' gelden als wanneer je niet zwanger naar zo'n (warm) land gaat.
Liever geen salades (vaak afgespoeld met veel kraamwater)
Geen kraanwater drinken, geen ijsklontjes in je drinken, geen producten van rauwe eieren en voor de zekerheid gewoon geen kaas, want een ober kan ook gewoon zomaar wat zeggen.
Reizigersdiarree kan dan nog altijd voorkomen maar hoeft niet perse een gevaar voor je kindje te zijn, maar is wel vervelend voor je vakantiepret...

groeten Elke

Wat heerlijk nog ff op vakantie! Helaas ben je wel iets meer beperkt maar ach volgend jaar kun je er weer tegenaan!
Ik hoop dat je wat aan mn tips hebt!
Het is niet echt lang vliegen naar griekenland maar 3,5 uur zitten in n beperkte ruimte kan al best vervelend zijn.
Je kan een stoel in het vliegtuig aan het gangpad vragen zodat je makkelijk even in het gangpad kan gaan staan of naar het toilet kan gaan zonder andere mensen te hoeven storen! Het makkelijkste is voor of achterin zodat je ook alleen in het begin en einde van de service last hebt van voorbij rijdende karretjes of karretjes die het gangpas blokkeren! (ben zelf stewardess geweest voor ik zwanger werd dus vandaar deze tip!)
Verder pas op met de zon! Als jou lichaam te heet wordt, creeer je kunstmatige koorts voor de baby en dit is echt slecht! Ook kan je huid lelijk worden doordat je pigment anders is (zwangerschapsmasker) dus houd het goed in de gaten!
Wees ook voorzichtig met water, salades worden met kraanwater gewassen, neem drinken zonder ijsblokjes, zet n fles water in de badkamer voor het tandenpoetsen en spoelen, vraag of ze je vlees doorbakken en check dit ook voordat je het eet!
Feta zou ik zeker niet eten, de kans is groot dat hij daar van rauwe koemelk gemaakt wordt!
Wat n lijst he.... Tja het is maar 1 vakantie! Heel veel plezier!
Groetjes L81 (33 wkn)

Hoi,

Ik ben zelf ook deze zomer zwanger op vakantie geweest naar Griekenland. Het voordeel van de grieken is dat bijna al het eten goed wordt doorbakken. Let wel goed op met de salades en dan vooral de Feta kaas die ze er vaak in doen.

Verder moet je gewoon genieten, rustig aan doen en veel water drinken (uit flessen). Als je op pad gaat kom je genoeg kraampjes langs de weg tegen om water te kopen, dus niet onnodig veel en grote flessen meesjouwen.

Veel plezier.

Wat leuk die reacties! Echt geweldig dat zoiets als dit bestaat: je plaatst een vraag en er komen antwoorden. Bedankt voor de reacties. Salades, daar had ik zelf dus nooit aan gedacht om die te laten staan. Feta idd wel. Ik heb vanmorgen al een hele lijst met griekse gerechten van internet geplukt, zodat ik goed weet wat ik bestel en wat de ingredienten zijn.
Nog 2 dagen en dan is het vakantie! Joepie!

Ik ben in mie 2005 naar Griekenland geweest en ik koos steeds eten met stoofpotjes of overschotels enzo. zijn die grieken toch al gek op. maar dat eten is hoe dan ook goed heet geweest en goed gaar.
met water heb ik geen ervaring: wij hadden een boot met een tank, dus geen echt kraanwater.
verder ben ik blij dat mijn kereltje gezond ter wereld is gekomen, want ik heb heel wat salades en feta achter de kiezen... Ik wist niet dat feta daar van rauwe melk gemaakt werd.

ten slotte zijn de grieken dol op kinderen en kindjes-in-de-maak! ik was toen 24 weken toen we vertrokken en ik kreeg ontzettend veel opmerkingen of vragne of ik al wist wat het werd. dat is daar heel normaal om te zeggen. dat is met jouw 16 weken nog te vroeg, maar toch. ze zijn dan heel zorgzaam: tillen tassen voor je, je mag helemaal niets meer.

groejts
greet
greet

Terug
Bovenaan