Wie heeft tips, zoontje heeft soms last van verstopping!

Hallo dames,

mijn zoontje is nu 2 jaar oud (bijna 3) en hij heeft soms last van verstopping.
Het is heel zielig want hij huilt dan heel erg en knijpt zijn billetjes bij elkaar.

Hij eet best wel vezelrijk en drinkt naar mijn mening ook ruim voldoende. Hij eet elke ochtend een bordje (vezelrijke)  pap want brood wil hij dan niet eten. Tussen de middag eet hij wel goed brood met een grote beker melk.
Hij krijgt zijn benodigde fruit ook wel binnen alleen warm eten krijgen wij er niet zo goed in. Af en toe krijgt hij een lekker tussendoortje, een soepstengel, een doosje rozijntjes, bij zijn opa en oma wel eens een bakje nibbit chipjes, of heel soms een snoepje.

Wat moet/kan ik nog meer doen om die verstopping te voorkomen??
Wie heeft er tips voor mij?

alvast bedankt!

groetjes mamajb
 
Dochter (net 2) is er ook gevoelig voor. Bij haar ligt dat meestal aan het drinken. Op de kinderopvang drinkt ze minder dan thuis en dan is het wel eens raak. Verder pers ik voor haar vaak sinaasappels uit, vindt ze lekker, is gezond en werkt ook wat laxerend.
Ze drinkt denk ik normaal gesproken best veel,ongeveer een liter per dag (alle drinke opgeteld).
 
Hoi,
Ik merk dat mijn dochtertje (2 jaar en 4 maanden) met harde ontlasting reageert op het eten van banaan en appel. Dit krijgt ze dus ook zo nu en dan. Een rijpe kiwi werkt bij haar heel laxerend dus misschien kun je proberen vaker kiwi te geven? (of doe je dat al?)
Groetjes, lianne
 
Hoi Lianne,

Mijn zoontje heeft inderdaad een paar dagen achter elkaar een geschilde appel gegeten....zou het dan daar aan liggen?
Bananen geef ik hem toch al niet omdat ik bang ben dat ie "vastloopt"

Maar die tip zal ik onthouden van die kiwi's

bedankt!

Het gaat trouwens al weer beter want ik had nog een fles lactulosesiroop staan (ben zelf ook gevoelig voor verstopping) ik wist alleen niet dat kinderen dat ook mochten hebben. Die dag erna heeft hij 3x gepoept!

Normaal zou ik hem dat niet geven want dat wil ik het oplossen met goede vezelrijke voeding en veel drinken.

Bedankt voor jullie tips!

groetjes mamajb
 
Hoi,

Onze oudste heeft ook al een hele tijd last van verstopping. Ondanks aanpassing van het eten, vezelrijk, veel drinken, geen stoppende dingen. Wel ontbijtkoek, kiwi, pruimen enz. Roosvicee laxo geprobeerd, maar hielp allemaal niet veel. Toen hebben we van de ha Forlax gekregen, dat hielp wel, maar toen poepte ze steeds in haar broek omdat het zo dun was geworden. Nu gebruiken we sinds twee weken Importal en het lijkt heel goed te gaan! Ze moet nog wel leren dat het geen pijn meer doet omdat het niet meer zo hard is, maar het gaat de goeie kant op!

Succes ermee!

Groetjes Judith
 
Hoi

Wij gebruiken al meer dan een half jaar macrogolum dat is via de kinderarts gegaan, niets hielp bij haar, waar het wel door kwam zijn we zelf achter gekomen door melkprodukten. Dus nu letten we heel erg op haar melkprodukten, misschien helpt het bij je?

Succes

Gr Amber07 moeder van dochter van 2
 
Ik heb een vergelijkbaar probleem eerder ook gepost op dit forum. Inmiddels ben ik met mijn dochter (3, bijna 4) naar de huisarts geweest. Ik heb lactulose gekregen. Na 2x gebruik ging het al zoveel beter! Dus als je alles hebt geprobeerd w.b. eten en drinken en het probleem blijft zich voordoen: gewoon even naar de huisarts gaan!

 
Terug
Bovenaan