Wie heeft voor mij de goude tip!!! Qua avondeten.

Mijn zoontje is nu 13 maanden. Vanaf dag 1 dat hij groente mocht eten is het al drama. Hij houdt gewoon zijn mondje op elkaar en je krijgt er niks in. Als het wel lukt dan spuugt het uit. Uit eindelijk kregen we bij 6 maanden een potje van Olvarit erin met een beetje siroop erdoor. Toen at hij het dus wel. Dit heb ik gelijk weer afgebouwd. Ik wil eigenlijk dat hij gewoon vers eet. Met de pot mee dus. We hebben echt alles geprobeerd om hem aan het eten te krijgen maar tot de dag van vandaag nog niet gelukt. Hij eet nu nog steeds 6 maanden potjes. Ik heb gewoon uit het vuistje gegeven of gepureerd. Ook met siroop er door. Een hapje groente en een hapje appelmoes. Het lukt allemaal niet. Hij wil het niet. Iedere keer proberen we het weer. Wie weet heeft iemand hier nog een goede tip. Ik weet echt niet meer hoe ik groente naar binnen moet krijgen. De 8 maanden potjes  krijg ik er ook niet in. Alleen maar 6 maanden potjes. Verder eet hij geweldig. Brood vind hij erg lekker. Op deze manier krijgt hij wel groente binnen. Dus echt een drama is het niet, maar ik zou het zo graag anders willen. Lekker met de pot mee. Groetjes Isa
 
Hoi,

De gouden tip heb ik helaas niet voor je.
Wel kan ik je zeggen dat je niet de enige bent met dit probleem. Een collega van mij vertelde me dat de enige manier om haar zoontje van 2 jaar groenten te laten eten is door middel van potjes voor kinderen van 6 maanden... Verder krijgt ze niets bij hem naar binnen. Ook vers en gepureerd krijgt ze nioet naar binnen. Op het cb hadden ze gezegd dat ze het maar moest accepteren, nu ze alles al had geprobeerd.
Hopelijk heb jij meer succes!

Groetjes,

Gea
 
Hoi, ik zit met hetzelfde probleem mijn dochter wordt volgende week 1 jaar en eet ook alleen maar potjes van 6 mnd. Bij andere pogingen gaat ze gewoon kokhalsen. Ik word er zelf misselijk van. En inderdaad alles al geprobeert maar niks wil helpen.
Ze komt goed aan en lust graag brood en yoghert. Dus ik denk dan maar dat het allemaal wel goed komt, zolang ze in ieder geval iets van groente binnenkrijgt door middel van het potje dan ben ik voorlopig tevreden!

groetjes lily
 
Hai, ik weet niet of het een gouden tip is, maar bij ons gaat het goed. Wij gaven onze dochter om 17.00 een potje, en nee de 8 mnd potjes lust zij ook niet. Als wij dan om een uur of zes aan tafel gingen , zetten we haar in de kinderstoel erbij met een eigen bordje, en mocht ze   van alles wat meeproeven, ze hoefde niks te eten want ze had haar portie via het potje al binnen. Zo heeft ze alles leren etern op een relaxte manier en hebben we nooit hoeven pushen. Nu eet ze zo ongeveer alles. Ze is inmiddels alweer 20 maanden en eet al vanaf 14-15 maanden volledig mee. We schenken er weinig aandacht aan  als ze  een dag minder goed eet, dat haalt ze later wel weer in.

Hopelijk lukt dit bij onze tweede, nu 4 maanden, straks ook.

Succes, groetjes van Gea
 
Hoi Isa,

Onze zoon, van inmiddels 2,5 jaar, heeft tot zijn 1,5 jaar potjes gegeten en 's avonds met ons aan tafel "meegeproefd". Hij ging pas met de pot mee eten toen hij de potjes met stukjes erin accepteerde. Vanaf dat moment ging het goed. Hij eet nu alles, aardappelen met groente, rijst, pasta enz.

Ik vond het ook jammer dat hij niet eerder met ons mee kon eten, maar uit een potje at hij tenminste.... Als je zelf de groente klaarmaakt en pureert of prakt krijg je het nooit zo verfijnd als in de potjes. Kindjes 'proeven' de vezeltjes beter en dan gaan ze kokhalzen, het wil dus niet altijd zeggen dat ze het niet lusten. Het ligt meer aan de structuur van het voedsel.

Hopelijk heb je er iets aan.

Groetjes Sabine van de Zanden, mama van Milan (2,5 jr) en Dani (6 mnd).
 
Terug
Bovenaan