Wie heeft voor mij een goed idee?

A

Anoniem

Guest
hoi   meiden,

Ik/wij mn  vriend   en   ik   hebben   een probleem.
Wij   zij   super   blij   dat   we   een   kindje   krijgen.

maar   het   volgende is   er aan   de   hand,ik   zit zelf   voor   een   gedeelte   in de   bijstand,en hij had   een   eigen   zaak   die niet   loopt meer,   waar   hij   nu   dus   mee   is   gestopt   inmiddels maar   we   hebben zoveel   rekeningen   dat hij   het niet   meer   weet hoe   het allemaal   te   moeten   doen,want   het geld   raakt   op.Ik   dacht   anders   ga   ik   maar werken partime en hij   straks   thuis   voor   de kleine   zorgen..het   is ons   eerste   kindje   samen   en zelf   heb ik   er   4.

hoe   zou   ik   het kunnen   doen   denken jullie?iemand   een   leuk   of   goed   idee hierover.
Zelf   is   hij   momenteel   niet in   staat   om   ergens   anders   in   dienst te   gaan   omdat   hij   heel   veel   zakelijk   en prive (ex   en   zo)moet oplossen...

liefs   maagd

Hoi Hoi,

Het beste is om gewoon in de bijstand te blijven zitten. Je vriend kan gewoon mits hij daarvoor verzekerd is ww krijgen. Dan heb je 2 salarissen. Daar moet je toch wel van rond kunnen komen.
Je vriend heeft zoals je zelf al schreef veel problemen en dan is de zorg voor 5 kinderen misschien wel even te veel. Als alle problemen zijn opgelost dan zou je erover na kunnen denken om allebei een deeltijd baan te nemen. Als jij dan werkt hij thuis en als hij werkt jij thuis.

Ik hoop dat je hier wat aan heb.

groetjes aafje

hi, gefeliciteerd met je kleine liefdesbaby op komst.
je zit wel  in een gecompliceerde situatie zeg.

het lijkt me een goed idee dat je vriend een baan zoekt en zelf probeert zijn schulden af te lossen  en met  zijn privé inclusief ex-partner orde op zaken stelt. je zou zelf kunnen gaan werken, of thuiswerken. combineren van zorg en werk is best heel zwaar. maar als je ook nog de zorg voor een volwassen man op je moet nemen, wordt het wel heel erg veel.

sterkte Miep36

Hoi,

Vervelend voor jullie dat het financieel niet lekker gaat, dat maakt zo'n mooie periode toch best zorgelijk.
Bij mijn weten (ik kan het best fout hebben hoor), krijg je toch alleen bijstand als je partner geen inkomen heeft? Dus zou hij geen WW aan kunnen vragen lijkt mij. Of dan komt jouw bijstand te vervallen.

Echt een tip heb ik niet voor je, denk inderdaad dat je eigen optie toch het beste idee is. Om dan parttime of fulltime te gaan werken zodat je man bij de kinderen kan zijn.
Succes, en hoop voor je dat het goed komt.

Groetjes Rianne
27w3d

hoi   hoi,

Dank   jullie   wel   alvast voor   jullie   reakties,
kan   hij   dan   ook   ww aanvragen als   hij   zelfstandig   ondernemer is?

ik   weet het ook   even nu   niet   meer.
Ik   wou   juist   parttime   werken   om er   ook   even   uit   te   zijn   namelijk   maarja   moe t wel   wa t opleveren toch..hihi

Ik wil   ook   best   ergens   zwart   werken maarja   hoe he..??hihi   wie   niet

liefs   maagd

Hallo,
Het is mij nogal een situatie zeg. De meeste zelfstandigge ondernemers hebben daar toch een verzekering voor.......niet speciaal ww maar iets voor het geval dat?
Met de 5e opkomst zal er iig geld in het laadje moeten komen. Ik vraag mij af of een part-timebaan daar genoeg voor is. En de vraag is ook gaat het dan nu nog lukken om zwangeren wel een baan te vinden?
Ik zou de oplossing toch bij je vriend zoeken. Ik begrijp dat hij de nodigge problemen heeft, maar als er straks geen geld meer is zijn de problemen nog veel groter.
Als jezelf wat geld wilt bijverdienen, kun je ook denken aan oppasmoeder of ietsdergelijks. Voor een moeder met zoveel ervaring in kinderen zal 1tje meer of minder niet uit maken toch? Dan kun je mooi thuis blijven en wat extra's verdienen. Kijk eens bij de supermarkt of in de huis-aan-huisbladen voor advertenties.
Succes!
Groetjes Lillian

Terug
Bovenaan