Wie helpt me?

<p>Hoi lieve toekomstige mama's</p><p>Wij weten sinds 1.5 week dat we zwanger zijn. Verloskundige gaf aan dat we rond de 5.5 weken zitten.</p><p> </p><p>Met de eerste test die we gedaan hadden was ik 1-2 weken. Toen wat bruin roze afscheiding gehad. Week later nog test gedaan en die gaf 2-3 weken aan. Afgelopen week bloedverlies gehad. Niet heel veel. 1 of 2 keer wel wat in inlegkruisje en de rest vooral met afvegen. Zowel helder bloed als bruin. Vandaag nog een test gedaan en die geeft 3+ aan. Nu kan ik pas 26 augustus terecht bij de verloskundige voor 1e echo maar maak me toch zorgen. Nu al 2 dagen geen bloedverlies of roze afscheiding maar wel menstruatie achtige buikpijn. Wie herkent dit en moet ik mij zorgen maken? Is mijn 1e zwangerschap dus alles is nieuw </p><p> </p><p>Liefs Eline</p>

Hoi
Gefeliciteerd! 
Niets om je zorgen over te maken. Dit hoort er bij. Je baarmoeder groeit, daarom voel je die krampen. Meestal is dat na ongeveer 8 weken zwangerschap weg. Daarbij is het gebied rond je baarmoeder nu extra doorbloed. Niezen, een beweging of bijvoorbeeld sex kan er voor zorgen dat er een haarvat scheurt en je wat bloed verliest. Kan ook geen kwaad. 
Spannende eerste weken maar probeer er ook wat van te genieten! 

Hi Eline, ik heb in de eerste weken van mijn zwangerschap zowel helder rood bloed als bruinverlies gehad van ongeveer week 5-9. Bij mij is er nooit een oorzaak gevonden. Waarschijnlijk was het inderdaad een heel goed doorbloede baarmoedermond. Inmiddels een gezonde dochter van 10 maanden. 
Menstruatiekrampen zijn op zich een goed teken, zo voelt het als je baarmoeder groeit. Ook felle steken in je onderbuik zijn "normaal". 
Er zit niets anders op dan afwachten. Die eerste weken zijn slopend spannend. Ik kan me nog goed herinneren dat ik de uren op de klok voorbij voelde kruipen. Probeer jezelf af te leiden met iets leuks en eventueel toch aandringen op een vroege echo als je er 's nachts letterlijk wakker van ligt. Succes!

Spannende weken indd de eerste paar! Maar het hoort erbij, hier ook bloed gehad rond de 7 weken tot 9 weken en de gynaecoloog gaf aan een doorbloede baarmoedermond inderdaad. Je lichaam veranderd en er gebeurd van alles binnen in. Zeker bij de eerste is dit spannend en weet je niet zo goed wat er allemaal gebeurd maar dat is logisch!

Probeer wat afleiding te zoeken en ook een beetje te genieten! 

Het hoeft niets te zijn. 
maar als je je echt ongerust voelt, geef het dan aan bij de VK. 
Mijn ervaring is dat het super lieve mensen zijn, ze zijn er ook om je mentaal te steunen. Bloed kan een indicatie voor een extra echo zijn. 

Terug
Bovenaan