Wie helpt me..

Hallo allemaal,
Ons zoontje is nu 20 weken en het slapen overdag is echt een probleem.
Vanaf 's avonds gaat het prima maar overdag heeft hij echt ook slaap nodig anders gaat hij jengelen en wilt hij niks meer.
We hebben hem misschien de afgelopen paar weken te snel uitgehaald en dat weet hij misschien ook wel. Ik weet dat je een baby niet kan verwennen maar ze hebben toch wel alles gauw door.
Ik krijg weleens tips van: goed naar je kind kijken wanneer hij slaapt heeft, maar dit hebn uiteraard ook geprobeerd maar kennelijk is het belangrijk dat er een ritme is die weij bepalen.
Ik wil dus de circel doorbreken en hem helpen bij het in slaap komen.
Ik weet nu al dat dat een zware klus gaat worden, want om iets af te leren zal hij de eerste keer lang huilen.
Wie heeft hier ervaring mee...en kan me een gevoel geven dat ik het goed doe?
GRAAG!
Liefs van marieke
 
Hoi,

Als mijn dochter heeft gezwommen 's ochtends slaapt ze daarna altijd heerlijk. Misschien helpt het om 's ochtends te gaan zwemmen en daarna je kindje op bed te leggen. Als je dit een tijdje achter elkaar doet raakt je kindje misschien gewend aan het ritme.
Wij gingen eerst zwemmen, dan een fles en dan naar bed. Bij het naar bed brengen hetzelfde slaapritueel als 's avonds.
Wie weet, misschien helpt het.

Groetjes
 
Hoi,

Ik heb zo'n beetje alle slaapproblemen gehad met mijn dochter (nu 1 jaar). Toen ze 20 weken was wilde ze 's avonds niet meer slapen. Toen dat over was (7 maanden) werd ze 's nachts steeds wakker, en vervolgens (10 mnd) wilde ze overdag niet meer slapen. Wij hebben op een gegeven moment haar nog maar 1 keer op bed gelegd overdag. We hebben ook een bedritueel ingesteld wat anders was dan het ritueel 's avonds. Altijd meteen na de lunch (broodje) eerst een schone luier, slaapzak aan, boekje voorlezen en een flesje melk. Dat was de eerste paar dagen brullen (de eerste dag 1,5 uur), maar binnen een week kon ik haar na het flesje zo in bed leggen, zelfs als ze nog niet sliep. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat je kindje snel beter slaapt.

groetjes,

Desiree
 
Hoi,
ik heb het boek van Ria Blom aangeschaft "rust, regelmaat en reinheid" (of zoiets, het is alweer een tijdje geleden) Hierin vond ik zoveel herkenning en goede tips die ik, hoe moeilijk af en toe ook, heb toegepast. Mensen kunnen wel zeggen, dat haal je niet uit een boekje, maar door alle verhalen van iedereen om je heen kan het je wel helpen een houvast te vinden. Nu zijn we 2 1/5 jaar verder en heb ik er nog steeds profijt van dat ik het toen zo heb gedaan. Mijn zoontje slaapt nu nog steeds tussen de middag en 's avond ligt hij er tussen 19.00 en 19.30 uur  tot de volgende dag 7.00 uur. het boek is ook te leen bij de bibliotheek. Heel veel sterkte en volg hierin vooral je eigen gevoel.    
 
Terug
Bovenaan