Wie helpt mij bij het 'Ria Blommen'?

Hallo allemaal,

Sinds drie weken ben ik de trotse mama van Tobi. Tijdens de zwangerschap heb ik me helemaal scheel gelezen aan zwangerschaps- en bevallingsboeken. Maar tot mijn grote spijt heb ik niets gelezen over baby's. Met als resultaat dat ik me twee weken lang heb laten leven.
Ondertussen heb ik een boek van Ria Blom gelezen en ben ik in een tweede boek van haar ruim over de helft. Maar ik heb nog zo ontzettend veel vragen!

Zijn hier moeders die al meer ervaring hebben met de `rust en regelmaat ´ van Ria?

Ik ben al heel braaf bezig met ritme van slapen-voeden-spelen-zelf spelen-slapen. Maar Tobi wordt na een slaapje van een half uur wakker. Nu laat ik hem dus huilen totdat het weer etenstijd is, maar er zit echt geen verbetering in.
Ik wordt hier ontzettend onzeker van en doordat ik zelf nog zo veel vragen heb kan ik mijn vriend ook nog niet echt overtuigen van de werking van de methode.

Nu hoop ik dus dat hier moeders zijn die al wat langer hiermee bezig zijn en mij af en toe een hart onder de riem kunnen steken.
Jullie kunnen me toevoegen op MSN lauratrimpe$hotmail.com
 
Hoi Laula,
Ik baker mijn zoontje in volgens de Ria Blom methode. Bij ons consultatie bureau werken ze hier ook mee en konden mij ook veel uitleggen en kwamen ook voordoen hoe je moet inbakeren. Volgens mij doe je het heel goed door eerst regelmaat en zo te doen maar dit was bij mijn manneke niet voldoende en zo ben ik gaan inbakeren. 's nachts slaapt hij al bijna door. En overdag slaapt hij ook steeds zo'n 2 a 3 uur achter elkaar en is daarna een klein uurtje wakker om daarna zelf zeer tevreden weer in slaap te vallen. Hij is overigens 6 weken oud.
Succes en groetjes Lien
 
Hoi,

Ik heb een dochtertje van bijna 9 weken, en ik ben nu 3 weken met rust en regelmaat bezig, ik heb ook het boek gelezen en dacht ook dit moet iedereen lezen als je zwanger bent! Want na je bevalling komt er zoveel op je af en je weet eigenlijk niet waar je goed aan doet!

Mijn dochter, Chelsey, had veel moeite met overdag slapen, de nachten gingen gelukkig al heel snel goed, maar overdag was drama, ze viel moeilijk in slaap( met heel veel gehuil) en als ze sliep was ze zo wakker (hazenslaapjes), maar als ik haar uit bed haalde sliep ze wel op mijn arm verder. Toen ben ik dat boek gaan lezen, ik vond het inbakeren net iets te, maar het idee stond me wel aan , want die armpjes maakt haar idd wakker, en toen heb ik een bakerslaapzak gekocht en die doet wonderen!! Ze kan nog wel een beetje bewegen maar niet zwaaien met die armpjes, en in combinatie met rust en regelmaat gaat het nu harstikke goed, en slaapt ze echt tot aan de volgende voeding! Ik zou het iedereen aanraden want nu ze meer slaapt is ze een veel tevreden kindje geworden, en kan ze zich ook steeds beter vermaken (zelfredszaamheid) eerst kon ze nog geen 3 min in de box en nu houd ze het wel een half uurtje vol!

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal heb, en als je meer wil weten hoor ik het graag! Succes!!

Groetjes mv Chelsey
 
quote: joy23 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-11-2006 23:55:32'));

Hoi,

Ik heb een dochtertje van bijna 9 weken, en ik ben nu 3 weken met rust en regelmaat bezig, ik heb ook het boek gelezen en dacht ook dit moet iedereen lezen als je zwanger bent! Want na je bevalling komt er zoveel op je af en je weet eigenlijk niet waar je goed aan doet!

Mijn dochter, Chelsey, had veel moeite met overdag slapen, de nachten gingen gelukkig al heel snel goed, maar overdag was drama, ze viel moeilijk in slaap( met heel veel gehuil) en als ze sliep was ze zo wakker (hazenslaapjes), maar als ik haar uit bed haalde sliep ze wel op mijn arm verder. Toen ben ik dat boek gaan lezen, ik vond het inbakeren net iets te, maar het idee stond me wel aan , want die armpjes maakt haar idd wakker, en toen heb ik een bakerslaapzak gekocht en die doet wonderen!! Ze kan nog wel een beetje bewegen maar niet zwaaien met die armpjes, en in combinatie met rust en regelmaat gaat het nu harstikke goed, en slaapt ze echt tot aan de volgende voeding! Ik zou het iedereen aanraden want nu ze meer slaapt is ze een veel tevreden kindje geworden, en kan ze zich ook steeds beter vermaken (zelfredszaamheid) eerst kon ze nog geen 3 min in de box en nu houd ze het wel een half uurtje vol!

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal heb, en als je meer wil weten hoor ik het graag! Succes!!

Groetjes mv Chelsey



Hai Joy23,

Ik hoor zoveel positieve verhalen en dat doet me echt ontzettend goed. Ik vind het zelf erg moeilijk te bepalen wat ik mag verwachten van zo'n jong kereltje.
Afgelopen woensdag zijn we er achter gekomen dat mijn borstvoeding was teruggelopen naar zo goed als niets. Dus mijn mannetje die een geboortegewicht had van 2340 gram was alleen nog maar meer afgevallen. Nu zijn we dus overgegaan op flesvoeding, maar daar spuugt hij ten eerste best veel van en ten tweede blijft hij nog steeds om de anderhalf uur een voeding vragen waardoor hij te veel binnen krijgt.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de afgelopen week extreem veel verbetering zie qua rust en slapen, maar dan moet er ook werkelijk niets anders gaan. Een bezoekje aan het consultatiebureau betekend dus een overstuur kindje, en als wij toevallig aan het warm eten zijn wanneer hij wakker wordt dan moet ik dus echt mijn eten laten staan.
Ook is hij ontzettend snel overprikkelt en wij zien dat heel duidelijk aan hem, maar anderen vinden dat onzin. Nu blijf ik dus al de hele tijd thuis en breng hem ook niet meer naar mijn ouders (wonen naast ons) als ik even boodschappen wil doen, maar op een gegeven moment moet ik echt weer een klein beetje ons leven oppakken.

Dus de twijfels blijven. Ik ben waanzinnig trots als ik hem wakker in bed leg en ik hoor hem helemaal niet huilen, maar waarom zie ik zo ontzettend veel moeders met kinderwagens door het winkelcentrum lopen? Als ik dat iedere dag met Tobi doe dan is het huis echt te klein. We nemen hem nu ongeveer 1 keer in de 3 dagen een klein stukje mee naar buiten, maar dat is al echt heftig voor hem.

Trouwens ik heb een bakerdoek van www.pacco.nl, maar die is te groot voor Tobi. En ik heb een bakerzak voor premature babies van www.bakerzak.nl, maar die is te klein voor Tobi. Daarnaast slaapt hij heel rustig, hij heeft wel altijd zijn handjes naast zijn hoofdje, maar hij slaat er niet mee. Het inbakeren heb ik dus nog even afgezworen, de bakerzak spreekt mij ook meer aan, dus misschien bestel ik wel een maatje groter wanneer Tobi de magische grens van de 3000 gram heeft gehaald.

Gr. Laura & Tobi

 
Hi Laura,

Je moet op je gevoel afgaan hoor. Wij hebben ook de eerste 2 maanden heel rustig aan gedaan met onze dochter. Ze is nu bijna 13 weken en het gaat harstikke goed. Wij hebben de eerste tijd ook bijna geen visite ontvangen en haar veel boven in haar kamertje gelaten als er visite was. We hebben haar dan lekker laten slapen. Als er mensen kwamen, dan waren ze wel teleurgesteld dat ze haar niet te zien kregen, want daar kwamen ze immers voor. Jammer voor ze, gewoon je kindje lekker in alle rust laten liggen.

Wij hebben veel aan het boekje van Ria Blom gehad. Ik heb nog wel geprobeerd met inbakeren d.m.v. Paccodoeken maar daar begon ze in te gillen als ik haar daarin wilde doen. Ze viel op een gegeven moment wel in slaap. Wij hebben haar alleen overdag ingebakerd, omdat ze 's avonds en 's nachts lekker slaapt. Daarna heb ik ook de bakerzak uitgeprobeerd en die vond ik zelf ook wat kindvriendelijker. Zo kon ze door de zak heen ook nog op haar handjes kluiven. De bakerzak was helemaal nat (hahaha). Na haar eerst prikken hebben we haar niet meer continu in de bakerzak gedaan, omdat ze daar na prikken niet in mogen liggen. Nu gebruik ik hem nog heel af en toe als ze erg onrustig is en niet uit zichzelf wil gaan slapen. Ik doe het alleen overddag.

Het komt wel een beetje streng over om je kind zo af te schermen en volgens een bepaald vast stramien op te voeden, maar volgens mij is het voor het kind erg prettig. Ons meisje doet het het erg goed op.

Wij gaan nog steeds niet zo gek veel met haar op pad. Meestal 1 uitstapje per dag en dan liever ook niet iedere dag. Ook als wij op bezoek gaan, blijven we meestal niet heel lang en we hebben afgesproken dat ze gewoon altijd rond 19.00 uur naar bed gaat. Dit betekent dus dat we voorlopig ook niet 's avonds met haar op pad gaan.

Het belangrijkste: kijk goed naar je kind en respecteer je kind!

Houdt vol en je moet altijd in je achterhoofd houden dat je het beste met je kindje voorhebt.

Brootje
 
Hoi,

Het is wel vervelend dat als je weg gaat daarna gelijk ziet dat je kindje daar zo last van heeft, ikzelf ga ook niet elke dag weg, maar als ik wel weg gaat, dan hou ik nog steeds het boek aan, ik ga na een voeding en als ik op visite ben neem ik de kinderwagenbak mee en haar slaapzak en als ik zie dat ze moe is gaat ze daar gewoon slapen, in haar slaapzak in de kinderwagenbak, en dat gaat goed! en als ze wakker word krijgt ze daar nog een keer voeding en dan gaan we weer naar huis zodat ze dan weer in haar eigen bed kan slapen.Het vergt wat planning, maar als het zo goed gaat heb ik het er wel voor over, mijn geluk is wel dat er in mijn omgeving veel mensen met kleine kinderen zijn en ook dus veel begrip want die zien dat het goed gaat zo!!
 
Ik vind het wel leuk om te horen van die natte plekken op de bakenslaapzak, want dat heeft Chelsey ook, die vind het ook lekker om op haar vuistjes te sabbelen.Ik gebruik hem alleen wel elke slaapbeurt want ze heeft verleden week haar prikken gehad en had gelijk veel moeite met slapen en was ook iedere keer weer snel wakker, dus ik zit er nog wel even aan vast, maar dat maakt niet uit, als ze uit deze gegroeid is en ze heeft hem nog steeds nodig, bestellen we gewoon de maat groter, als mijn meisje maar lekker slaapt!!

Groetjes mv Chelsey
 
Hoi!

Vervelend he! Mijn dochter (inmiddels 7 maanden) die heb ik ook ingebakerd volgens Ria Blom vanf haar 7de tot ong haar 14de week. Ze kon niet zonder en van de ene op de andere dag was ze het inbakeren zat en sliep ze juist perfect zoner ingebakerd te zijn.

Zij was voordat ik begon met inbakeren ook erg snel overprikkeld en hield zichzelf uit haar slaap met haar "zwiep" armpjes.

Nu is het een vrolijke, zoete meid, die je in principe overal mee naar toe kan nemen, dus het heeft erg veel geholpen.

Wat ik nog even wil zeggen is dat het inbakeren niet alleen is voor kinderen die met de armen zwiepen. Kindjes voelen zich geborgen als ze ingebakerd zijn en dan kunnen ze alles om zich heen "loslaten" en lekker in slaap vallen.

Waarschijnlijk heb je dat al gelezen. Maar goed, een heel verhaal. Ik hoop dat het snel beter gaat en misschien is het toch wel het proberen waard.

Groetjes,
Paula
moeder van Elin (15 feb 2004) en Norah (4 mei 2006)
 
Terug
Bovenaan