Wie helpt mij hem te laten doorslapen en weet een goed voedingsschema???

Mijn zoontje is 7 weken en komt soms nog wel 2 x per nacht. Ik ben bezig met het afbouwen van de borstvoeding en hoop dat  ik  er dan wat  regelmaat in kan krijgen en dat de  hij 's-nachts gaat doorslapen.  Wie heeft er een advies voor mij om hem te laten doorslapen?

En wie heeft een goed voedingsschema voor mij? Maken jullie de kindjes ook wakker indien er een voeding op "het schema" staat?

Bedankt!!!

Hoi Saskia,

Misschien begrijp ik je verhaal niet helemaal, maar het geven van flesvoeding is geen garantie dat je kindje gaat doorslapen! Het hangt van verschillende factoren af en je hebt er niet echt de hand in, helaas...
Wat je zou kunnen proberen is om 's avonds de laatste voeding met de fles erbij te doen, zodat het buikje echt lekker vol zit. Je kunt zelfs overdag wat afkolven zodat je later op de avond dit kan geven, mochten je borsten wat minder melk hebben tegen die tijd.
Als je echt gaat stoppen met de BV zou je eens kunnen overleggen met het consultatiebureau hoeveel voeding je kindje nodig heeft ivm het gewicht en de leeftijd.

Succes ermee,
Jo

Hallo
Ik sluit me aan bij de vorige schrijfster, het geven van de fles is geen garantie voor doorslapen. En daarbij vind ik het ook wel vroeg om bij 7 weken al helemaal door te slapen. Het ene kindje is het andere niet en het komt vanzelf. Succes....

ik wil je niet ontmoedigen maar mijn mannetje sliep pas met 6 maanden door......

7 weken is nog wel heel erg klein om door te slapen maar het kan natuurlijk wel! Mijn vriendin haar kleine is nooit wakker geweest in de nacht.

Succes.

Sanapie

Je kan het beste bij de laatste voeding iets meer geven zodat je zoontje de nacht beter doorkomt en je kan dan s'nachts stiekem de voeding afbouwen...dus steeds minder lang aan de borst of steeds minder flesvoeding geven!!

Je zoontje moet dan wel boven de 4 kilo zitten anders heeft hij de nachtvoeding meestal nog wel nodig...voordat je over op 6 voedingen gaat!!!

Het kan ook zijn dat je zoontje geen honger heeft maar veel zuigbehoefte...geef hem eens de speen en kijk of hij hier tevreden mee is....succes verder

liefs  
            mama van Yuna

Inderdaad is 7 weken vroeg om al door te slapen, ze zijn er wel, maar dan op één hand te tellen hoor!
Veel kindjes gaan pas vanaf een maand of 3 of 4 doorslapen, maar er zijn er ook die dus nog met een halfjaar niet door slapen. Nou denk ik dat als je kind een maand of 4 is, dat je het dus kunt 'afleren', want het kan namelijk ook gewenning zijn, die nachtvoeding.

Hoi!
Ik begrijp dat je graag wil door slapen maar flesvoeding is geen garantie. Mijn zoontje is bijna 7 maanden en wordt ook 2 x per nacht wakker. Hij is nog niet helemaal van de borst maar wel grotendeels. Hij heeft een tijdje heel goed geslapen en dan werd hij 1 keertje tussen 4 en 5 wakker. Sinds ik weer werk maakt hij er een potje van. Wel vind ik dat je moet beseffen dat borstvoeding zeker tot 3 maanden de beste start is voor je kindje!
Sterkte, Vosje

Terug
Bovenaan