wie helpt mij

A

Anoniem

Guest
Als je zwanger bent dan mag je toch geen verdoving bij de tandarts?

Ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vraag.

Liefs Bibbi

Hoi Bibbi

Ik heb het daar de vorige keer met mijn tandarts over gehad. Ik was nog niet zwanger maar voor de zekerheid kreeg ik toch al een andere verdoving. Die krijg ik ook als ik straks wel zwanger ben. Het is er een die iets langzamer werkt en iets korter. Als er veel moet gebeueren kan het zijn dat je twee keer verddofd wordt. Maarrrrrrrrrrrrrrr, je mag wel gewoon verdoofd!!!!!

Vond ik eigenlijk wel heeeel fijn om te weten.
Liefs Annet
P.s. weet niet of alle tandartsen daar hetzelfde over denken natuurlijk..........

hallo,

ik weet niet of het wel of niet goed is maar een vriendin van mij was toen ze ong 6a 7 weken zwanger was ook naar de tandarts geweest en ook verdoving gehad en ze is nu inmiddels 19 weken! en alles is tot nu toe goed! ze heeft alleen ong 1 x in de 1 a 2 weken een dag ziek en moet ze de hele dag overgeven!

ik heb eens gelezen dat een verdoving op zich niet kwaad kan maar dat de adreline die vrij komt in je lichaam vaak van spanning bij de tandarts wel slecht kan zijn!

maar zeker weten doe ik het niet, sorry dat ik je verder niet kan helpen!

liefs Wilma

Een vriendin van mij moest haar verstandskies laten trekken en die had op het formulier ingevuld dat ze zwanger was.
Ze was pas net 6 weken ofzo en toen zat ze in de stoel en zei die arts ik kan die kies helemaal niet trekken want ik mag je niet verdoven nu je zwanger bent.

Ik ben ook (nog) niet zwanger maar ik moet dus over 4 weken naar de tandarts om 4 gaatjes te vullen.
Het is allemaal erg voorbarig maar ja ik hoop natuurlijk dat het raak is net als iedereen hier deze maand.
Ik dacht ja stel nou dat het raak is en ik wil erg graag een verdoving want dan???

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

LIefs Bibbi

Wat ik van mijn tandarts begreep, is het inderdaad niet mogelijk om een verstandskies te trekken met die verdoving. Hij werkt namelijk korter en minder goed. Als hij dus iets dieper moet, kan het zijn dat je iets voelt. (echt miniem hoor, geen zorgen)
Maar het lijkt mij het verstandigst om het gewoon even te overleggen.

Liefs Annet

Hoi Bibbi!

Ik heb het meegemaakt bij mijn  eerste zwangerschap, ik weet niet meer precies hoe ver ik heen was maar ik had al een aardig dikke buik. Er moest een kies gevuld worden en ik heb wel een verdoving gehad. Wel een andere dan normaal, een minder sterke maar ik heb niks gevoeld.
Maar jij moet er 4 vullen??? Ik zou als ik jou was gewoon even bellen en informeren.
Je kan het natuurlijk ook altijd zonder verdoving doen..., !!!

Succes!

Groetjes Nicole

Bibbi,

Ik was zwanger van onze eerste en toen moesten mijn verstandkiezen getrokken worden. Ik gaf aan dat ik zwanger was en toen werd mij verteld dat je gewoon verdoofd mag worden. Ik heb het toen niet gedaan, want ja verdoven mag wel alleen de pijnstillers die je meekrijgt na het trekken van je verstandskiezen mag niet.

Maar moet je verdoofd worden voor het vullen van een gaatje. Mijn tandarts doet dat eigenlijk nooit, het verdoven doet meer pijn dan het vullen?

Succes ermee, tandarts bezoeken zijn ook niet mijn favoriet.

Tebbe

Ik weet alleen dat mijn schoonzus niet verdoofd is voor een wortelkanaal () toen ze zwanger was (moet er niet aan denken)

Terug
Bovenaan