wie helpt mij?

A

Anoniem

Guest
Beste lui,
Ik weet het allemaal ff niet meer....
Ik heb zelf een lieve dochter van net 3 jaar. En bij mij kriebelt het al zo'n anderhalf jaar.
Mijn vriend daarentegen blijft maar twijfelen of hij wel een 2e wil. De ene dag wel de andere weer niet en zo is het ook met het intiem zijn zeg maar. Ene keer met bescherming de andere keer zonder en zegt hij er voor te gaan. Ik vind dit heel vervelend en zeg hem dat ook steeds, want iedere keer is het voor mij een stukje hoop wat me de volgende dag gelijk weer wordt afgenomen........
Wat moet ik hier nou mee? Ik wil het nl heel erg graag maar niet ten koste van alles en als ik dat weer zeg, zegt hij dat hij het ook wel leuk vindt.....hellup!!!!!!
sorry.....

Hi, ja das heel erg moeilijk meis. Het enige wat je kunt doen is met hem praten of wat het met jou doet dat je geen duidelijkheid hebt. Wat het met jou doet van ene dag met bescherming en dan dat ie er weer voor wil gaan. Hem vragen wat hij voeld en denkt.

Anders zou ik het ook niet weten meis. Je kunt hier in elk geval van je af kletsen. Maar met je mannetje kletsen is ook belangrijk. Dat je hem bijv. vraagd waar hij bang voor is met een 2e ofzo. Hoelang duurde het voordat jullie de 1e x zwanger was en ging de bevalling bijv. moeilijk?

Succes! Liefs Nathalie

fijn zo'n snelle reactie!
da's nou net het probleem; hij is niet zo'n prater.
wij hebben het met de 1e super gehad; binnen 7 uur was ze er na een probleemloze zwangerschap dus dat is het probleem niet. mijn vriend is zelf thuis alleen geweest en vond dat geen probleem, ikzelf heb wel een zus. hij heeft daardoor vroeger alles gekregen wat hij wilde of stond er direct als hij dat nodig had....ik daarentegen niet, maar ik ben er niet minder door geworden. hij is dus vooral financieel bang en wil ook nog kunnen genieten en niet alleen maar werken  voor rekeningen ed....ik vind dat hij nogal overdrijft, want vergeleken met vroeger heb ik het gewoon erg goed, maar hij is er iets op achteruitgegaan en moet met een evt 2e meer inleveren.....
als ik hem vraag naar zijn gevoel...puur gevoel....zegt hij voor 70% zeker te willen en 30% twijfelt nog. hij vindt het dus wel echt heel leuk. ik daarentegen ben bang dat hij dadelijk gelijk krijgt en dan spijt heeft

Da's een lastig probleem, je moet natuurlijk beiden willen...

Misschien is het een oplossing als je samen echt gaat rekenen wat een tweede gaat kosten. Het lijkt mij dat het niet echt ontzettend heel erg veel duurder kan zijn (tenzij je natuurlijk alles weer nieuw gaat kopen en zo). Kinderen kosten natuurlijk geld, maar twee is natuurlijk maar eentje meer ;-). Misschien als je samen echt rekent (het blijven mannen, die willen zwart op wit zekerheid) kan het gewoon. Ik bedoel, hoeveel extra gas, stroom en eten kan een tweede kindje extra verbruiken. Dat lijkt me de eerste jaren toch echt minimaal. Maar goed, ik heb er natuurlijk nul, voor mij makkelijk praten.

Enne, als jullie ervoor gaan en de tweede is er en het is toch wat duurder dan gedacht, dan denk ik dat je vriend dat heus niet erg meer vind. Dan is ie veel te blij met z'n zoon/dochter. Als hij vantevoren maar weet waar ie aan toe is (wel kind/geen kind erbij bedoel ik dan).

Succes! Esk (31 jaar, ronde 11, 1e kindje)

Terug
Bovenaan