wie herkend dit 6 weken zwanger ipv 7 weken??

Hallo,

Na vorig jaar september een miskraam te hebben gehad ben ik opnieuw zwanger....

De laatste dag van mijn menstruatie was 9 dec. Heb 10 januari een test gedaan en deze was echt heel heel licht later die week werd deze steeds donkerder.
Afgelopen woensdag ben ik geweest bij de vk. Nu kon deze bijna niets zien ze dacht in een hoekje wat te zien fladderen.... Beetje vreemd ze zag wel wat bewegen. Nu mag ik volgende week weer terug komen ze denk dat ik minder ver ben dan dat wij dachten. We duimen nu dat het goed gaat komen aankomde woensdag.

Maar wie heeft dit ook mee gemaakt??

Groetjes Mariska

Op grond van mijn laatste menstruatie zou ik 10 weken zwanger zijn geweest, maar bij echo bleek het toch echt 9 weken te zijn (en ook bij herhaalde echo's), dus is de uitgerekende datum een week verschoven. Dus ik was ook een week minder lang zwanger dan ik eigenlijk dacht (terwijl ik een regelmatige cyclus had).

Maar ik was dus al wel verder voordat 1e echo gemaakt werd, dus geen extra spanning of vruchtje wel goed zou zijn... Niet helemaal zoals bij jou dus. Maar een week verschil komt vaker voor, hoor! Mijn schoonzusje had dat ook en heeft een gezond zoontje nu.

Ik kan me voorstellen dat het voor jullie toch nog even spannend blijft, maar het kan dus heel goed!
Veel succes!

Groetjes, Karin
38+3 wkn

Hoi Mariska,

Mijn schoonzus wijkt zelfs 2 weken af. Ze konden het niet eens meten, wel zagen ze een hartje kloppen, dus dat was wel geruststellend. Volgende week mag ze geloof ik terug komen om opnieuw een termijnbepaling te doen.
Op de praktijk waar ik ben, laten ze om die reden geen vrouw komen die minder is dan 10 weken, dan kunnen ze pas alles echt goed zien.

Dag Mariska,

Bij mij eergisteren hetzelfde.
Ik heb een wat langere cyclus en loop bij de gynaecoloog. Ik temperatuurde elke dag en mijn eisprong zou zijn met de temperatuurdip.
Twee weken geleden dacht de gynaecoloog dus, en ik zelf ook, dat ik al krap 5 weken zwanger was.
Afgelopen woensdag een echo gehad en zou dan ongeveer 7 weken minus 2 à 3 dagen moeten zijn, maar was slechts 6 weken.
Op zich stelt het niks voor die 4 à 5 dagen, maar toch vreemd.Hij zei wel dat secuur meten later beter ging.
Vond het een vreemd gezicht. Een witte vlek die klopt (het hartje!).

Ik merk bij mezelf dat ik heel erg bang ben voor een miskraam en hoe dichter ik bij de 13 weken zit, hoe zekerder ik me voel, dus dat we dan bijna een week achterlopen, daar word ik dan weer nerveus van. Stom he?

Wel leuk, dat we ongeveer even ver zijn! Gaat gewoon helemaal goed komen voor ons!

groetjes
Laura

Terug
Bovenaan