wie herkend dit ...?

Mijn zoontje is ruim 8 maanden.
Ik heb hem nou een paar x potje 2 van friso gegeven, met kleine stukjes erin.
dat moet toch kunnen  ,er staat zelfs op vanaf  6 maanden.
Hij beweegt zijn mondje maar na een paar happen lijkt het of hij erin stikt en dan komt alles er weer uit.... met die hele fijne voeding heeft hij dit niet.
met stukjes brood precies zo.
maak me wel een beetje zorgen eigenlijk.
wie herkend dit, en weet wat ik er tegen kan doen?    
een bezorgde mama.

Hoi,
Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was... kleine kindjes hebben een hele sterke kokhalsreflex, daar zal het mee te maken hebben. Het is dus een hele normale reactie op die stukjes. Hij zal ze nl. niet kauwen maar in z'n geheel doorslikken, net als het brood.

Misschien is de rapleymethode meer iets voor je kindje, dan kan hij eten op zijn eigen tempo ontdekken. Het schijnt namelijk zo te zijn (ben zelf geen expert hoor) dat kindjes die gevoerd worden met gepureerd voedsel zich veel eerder verslikken omdat ze niet leren kauwen.
Op de site www.borstvoeding.com (niet alleen info over bv hoor!) vindt je bij voedselintroductie ook info over dat verslikken en kokhalzen en hoe je het best kunt handelen. Als je bij zoeken 'kokhalzen' intypt staat er ook nog vanalles.

Succes!

Hoi Roosje
Ik zou me geen zorgen maken. Het ene kind doet er wat langer over dan de ander, probeer het gewoon over een maandje weer.
Mijn zoon heeft heel lang geen groentehap/warm eten gewild, en opeens bij 8 maanden ging hij eten.
Ieder kind heeft zijn eigen tempo.

Martine

Hoi hoi,

Ik dacht ook oh, ze is 6 maanden dan mag ze dit en dit.
Maar mijn dochter had ook wat meer tijd nodig om aan nieuwe smaken en stukjes te wennen. Misschien moet je nog even geduld hebben.
Het komt vanzelf.

Groetjes, Marije

hoihoi,

mn dochter is nu 14 maanden en voorheen had ze ook erg veel moeite gehad met kleine stukjes eten... helemaal met brood... soms als ze bijna alles ophad.. gaf ze na het verslikken alles weer over..(niet zo smakelijk)... echt frusterend.

Ieder kind zn eigen tempo.... ik kan alleen over mn eigen ervaring spreken..

wanneer mn dochter ging kokhalzen, dan wist ik bijna zeker dat het de volgende keer ook gebeurd en steeds eerder en sneller... Dit komt omdat ze steeds meer angst hebben om te kokhalzen bij het slikken... CB adviseerde me om,wanneer dit gebeurd even een week pauze in te lassen... geef ipv brood bv pap (dit mag 2 keer per dag)..

heeft tijd nodig..

Succes..

Jessica

Terug
Bovenaan