wie herkent dit en kan evt tips geven.

Het is hopeloos.We hebben behoorlijk gebroken nachten en mijn man en ik zitten nu er een beetje doorheen.
Ik zal een beetje vertellen om een situatie te schetsen.
Toen bijna 5 jaar terug mijn oudste dochter geboren werd(na 40 weken en 3 dagen zwangerschap),kon ik na een plasprobleem,waardoor in continue naar het ziekenhuis moest geen borstvoeding geven.Ik ben toen na veel proberen(met aanleggen en kolven) over moeten stappen op de fles
vanaf dat ze eigenlijk 3 weken was,sliep mevrouw door.dat wilde zeggen 24.00 de laatste fles en om 6.00 meld ik me weer voor de volgende.Heerlijk was dit.Ze dronk,omdat ze net 3 kilo was(was bij de geboorte 2750 gram)7 voedingen van 80 cc.Dus iedere dag 560 cc.....totdat ze 3 maanden werd,ik ben haar 1 maand voor hongerige baby's aan het geven,omdat ze weer meer wilde eten.(ze zat toen al op de tax van wat ze mocht hebben)En na 4 maanden hebben we haar rijstebloem gegeven.Heel snel hadden we het weer in balans.

Nu 3 weken geleden is mijn jongste dochter geboren.eigenlijk hebben we een beetje vals gespeeld.Omdat mijn schoonmoeder ernstig ziek was,hebben we met de gyneacoloog besloten om mij met 38.5 weken in te leiden.(als dat niet was geweest was ze met 40 weken gekomen.)
Helaas is mijn schoonmoeder 3 uur na de geboorte overleden.
Zij woog bij de geboorte 2785(had bij 40 weken 2900 gewogen)
Ook hier wederom geprobeerd bv te geven,maar dat lukte niet.Omdat zij meer als 10 % was afgevallen,moesten we op de fles over.
Nu weegt dochterlief 3 kilo maar ze eet nog steeds 8 voedingen.als ze eerder komt zegt het cb,dat we water moeten geven.Na 3 dagen hebben we het opgegeven,want het werd een strijd.
Nu drinkt ze verschillend.Het minste was 60 en het meeste 100.

Ook al is de hoeveelheid(ter vergelijking met de oudste verschillend)
Hier was ze vanaf zaterdag dronk.

zaterdag 29 jan. 490 cc
Zondag 30 Jan. 630cc
Maandag31 Jan 555cc
Dinsdag 1 feb.640cc

Van te voren(net als de oudste) doe ik haar verschonen,daarna voeden.(Ze begint overigens heel gulzig en knoeit ook flink,dan de oudste.)en tussendoor laten boeren.

Wie herkent dit en heeft wat tips om het op te lossen.

want vorige week zeiden ze op het cb dat ze een inhaalslag aan het maken was,maar toen zat ze nog niet op haar geboorte gewicht.
 
Geef haar gewoon lekker wat ze wil. Mijn kids zaten allebei met een maand al op bijna een liter per dag. Soms over 6 flesjes en soms wel over 10 flesjes verdeelt.
Ze hebben nooit overgewicht gehad trouwens (zijn nu allebei zelfs iets te mager voor hun lengte)

Bij mn jongste was het wel wat proberen. Ze had de kleinste speen en deed bijna een half uur over 50 cc. En dan kwam ze na 1,5 uur weer. Toen zijn we met 3 weken over gestapt op de medium speen (die is vanaf 3 maanden) en dat ging beter. De eerste twee weken wat het wat rommelig omdat ze niet goed raad wist met de snelheid van het drinken maar daarna ging het super.......
 
Ook hier met een maand over gegaan op een andere speen op de M ipv de S en dat werkte als een trein!!
Ik heb nooit gehouden aan welk schema ook.
Dit komt mede omdat ik in het begin heel veel ziekenhuis in en uit liep met onze dochter.
Ze sliep dan als ze eigenlijk moest eten (moe door alle onderzoeken en zodra ze wakker was dan kreeg ze weer een fles.

Nu eet ze lekker met de pot mee is 14 maanden maar is nog geen 10 kilo ze is niet te licht maar volgt al maanden hetzelfde lijntje ook goed!!

Suc6
 
Hoi,

Ook wij hebben nooit een vast schema gehad. Als mijn dochter honger had dan kreeg ze wat. En ook zij zat snel aan een liter per dag. Ze heeft altijd aan de max gezeten van wat ze hebben mag. En ze is supergezond en heeft geen overgewicht. Dus ook ik zeg gewoon wat geven als ze zin heeft!

Succes!
 
8 voedingen bij 3000 gram is toch niet vreemd? Wat is nu eigenlijk het probleem, de 8 voedingen of dat ze teveel ml krijgt? Want het cb gaat uit van een gemiddelde. Laat je kindje aangeven wat ze nodig heeft. En water geven zou ik echt niet doen, een baby van 3 weken wil geen water, maar melk. Voeden op verzoek mag tegenwoordig ook met flesvoeding. Gewoon lekker een flesje geven als je dochter het aangeeft, probeer eens niet op de klok te kijken, maar af te gaan op de signalen van je dochter.
En de gebroken nachten horen er natuurlijk wel bij, een baby van 3000 gram zal niet doorslapen, dan is er echt nog voeding nodig in de nacht. Bij je oudste dochter zijn jullie wel heel erg verwend, met doorslapen na 3 weken.
 
mijn oudste dochter at met 3 weken 8 voedingen van 80 cc.
Mijn jongste sinds een dag of 3 7 voedingen van 100 cc.
aankomende woensdag gaan we speentje 1Plus proberen. en eens kijken wat ze doet als we een fles van 120 cc geven(hoeft ze niet helemaal op te drinken,maar als ze verder dan 100 drinkt
 
Terug
Bovenaan