Wie herkent dit en kan me een antwoord geven?

A

Anoniem

Guest
Hallo! Op dit moment zou is 8 weken zwanger moeten zijn. Gisteren kreeg ik een beetje een naar gevoel en heb 's avonds opnieuw een test gedaan. Het streepje was heel erg licht, veel lichter dan de vorige keer (ca 2 weken geleden). Vanochtend heb ik voor de zekerheid opnieuw een test gedaan, weer heel erg licht. Nu weet ik dat een streepje een streepje is, maar ben heel erg ongerust omdat het streepje 2 weken geleden veel duidelijker en donkerder was. Ik heb vanochtend de verloskundige gebeld, maar zij was niet aanwezig. Ik kreeg haar assistente aan de  telefoon, zij kon me helaas geen antwoord geven en zei dat ik dinsdag terug moest bellen. Jullie kunnen je vast voorstellen hoe ongerust ik nu ben. Heeft iemand hier ervaring mee, waar dit aan kan liggen? Natuurlijk ben ik op zoek naar een geruststelling, maar als dit iets 'fouts' zou kunnen betekene, dan hoor ik het ook 'graag'. Voor de rest voel ik me goed, heb niet echt bijzondere last van mijn buik/rug en ben ook niet bijzonder misselijk. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties terug!

Hoi,

Ik herken het niet, maar ik denk dat je jezelf helemaal gek maakt als je tijdens je zwangerschap nog testen gaat doen, terwijl je eigenlijk allang weet dat je zwanger bent.
En een dun streepje is ook gewoon zwanger, dus maak je niet druk en maak jezelf vooral niet gek.

Liefs Willeke

Hoi,

je zegt dat je je naar voelt, maar wat bedoel je daar precies mee? Lichamelijke klachten, of emotioneel?
Dat lichte streepje maakt volgens mij niet zoveel uit: afhankelijk van het moment van de dag en hoeveel je gedronken hebt, is je urine meer of minder geconcentreerd en je hebt dus niet de hele tijd dezelfde hoeveelheid hCG in je urine. Ik heb er meer vrouwen over gehoord, dat de test later ineens lichter was... Daarbij is trouwens ook nog belangrijk of het dezelfde test was als die eerste die je gebruikt hebt.

Wat betreft naar voelen: emotioneel ga je natuurlijk op en neer, dat heb ik ook en lichamelijk voel je je niet op je best, maar da's logisch: er wordt een nieuw wezentje 'gebouwd' binnen in je, :) Ikzelf ben ook niet misselijk, (tenminste, wel een vaag naar gevoel, maar niets vergeleken bij hoe ik me voel als ik migraine heb), dus niet misselijk zijn, zegt op zich helemaal niets...

Hoi,

Ik heb een test gedaan toen ik 3 ½ was. Ik dacht gewoon eens kijken voor de grap. Ik heb toen de clear blue test gedaan en daar stond duidelijk: ZWANGER. ik was toch wel een beetje beduusd en kon het maar moeilijk geloven. Heb toen op mijn ongi-dag nog maar eens een test gedaan. Ze schrijven niet voor niets dat dat dan kan. Dit was echter een eigen merk van de Kruidvat. En ja hoor je raad het al: bijna geen streepje te zien. ik werd niet ongesteld, dus voor mij genoeg reden om toch maar aan te nemen dat ik wel zwanger was. Ah, fijn inmiddels ben ik 9 weken zwanger en heb de eerste echo al gehad, die overigens duidelijk liet zien dat ik echt weer een kleintje bij me draag.

Ik snap je bezorgtheid, maar ik moet wel zeggen dat wij vrouwen er ook wel heel goed in zijn om ons zelf gewoon onbewust helemaal gek te maken. Al zeg ik het zelf.

Ik heb overigens niet meer extra getest na die tijd.

Succes ermee. Claudia

Ik ben het eens met wat de andere dames zeggen, maak je eigen niet gek. Als ik hier het forum lees merk ik vaak dat vrouwen meer dan 1 test doen. Ik heb er zelf 1 gedaan en die zei zwanger dus daar ben ik vanuit gegaan. 6 weken later de eerst echo en daar was duidelijk een klein hummeltje te zien. Natuurlijk heb ik ook mijn twijfels gehad net als elke vrouw maar mocht van me eigen alleen maar positief denken.
Natuurlijk kan er van alles mis gaan, maar zo is het hele leven. Als ik dadelijk in de auto stap kan het ook mis gaan.

Maak je eigen niet gek en denk vooral positief. Ik merk dat zwangerschap veel wachten is, 9 maanden zelfs. Dus bereid je daar alvast op voor.

Veel succes met het weekend doorkomen met als je spanning, ik hoop dat er niets aan de hand is.

Hallo dames, heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik weet idd dat ik me te druk maak (helaas ben ik een "denker":). Ik zal proberen hier niet te veel over nadenken en gewoon volgende week afwachten. Wat het "naar" gevoel betreft - dit komt omdat ik nu 2 dagen na het grote boodschap (sorry voor de taal) een klein beetje rozige slijm heb gehad en voor mij gevoel ook minder misselijk ben dan de vorige week. Dit is mijn 1e zwangerschap en ik weet eigenlijk totaal niet hoe en wat, en op internet kan men wel veel info krijgen, maar vaak kiest men onbewust toch voor de negatieve berichten.
Ik wens jullie allemaal heel veel succes met jullie zwangerschappen!
Gr. Olga

Terug
Bovenaan