Wie herkent dit? Moeite met op commando vrijen??

Hallo!
Wij proberen zwanger te worden, maar we beginnen moeite te krijgen met het "op commando vrijen". In het begin ging het vrij spontaan; zo'n beetje om de 2 dagen rond de ovulatie maar nu (na zo'n 7 maanden) gaat het steeds moeizamer met name voor mijn man dan. Ook al zeg ik niet wanneer de vruchtbare dagen zijn, mijn man weet het feilloos en het gaat dan toch erg moeizaam de laatste tijd. Hij vindt dat het toch gewoon spontaan moet gaan, maar ja als ik geen initiatief neem rond die dagen gebuert er niets. De hele periode om de 2 dagen vrijen is voor ons ook geen optie want dan is de spontaniteit er voor hem ook vanaf..
Wie herkent dit en wat kan ik hieraan doen??? Graag zou ik tips horen van jullie want ik begin de moed een beetje te verliezen zo....

liefs lieske

hai....

vervelende situatie!!!! kijk mannen zijn er vaak wat nuchterder in ... is echt zo hoor... die willen gewoon ""normaal"" sexen... en leggen zich er vaak snel bij neer als het niet snel lukt... als het komt dan komt het.... wij vrouwen zijn vaak tegenovergestelde!!! als we eenmaal besluiten om er voor te gaan kan het ons niet snel genoeg gaan!!!! mn vriend denkt er in ieder geval wel zo over: als het komt dan komt het... ik juist andersom: ik wil ik wil ik wil!!!!! (hi)

hebben zelf niet echt problemen er mee... wij willen altijd wel,en hebben altijd zin!! (btje verslaafd) alleen mn vriend wil liever niet sexen om een kind... snap je dus ook geen moetje!!!! en met de beentjes de lucht in enz...

wat ik zou doen in jou geval: hem misleiden... net doen alsof je ovulatie er is,en na tijdje bij je echte ovulatie opnieuw... hij is btje in de war nu!!!
of vlak voor je ovulatie hem steeds verleiden en dan weer de boot afhouden,tot dat ie helemaal gek word van je en jou wil... (en dan is het precies jou ovulatie)
of probeer (als je er van houd) dingetjes/spulletjes te kopen waardoor het weer super spannend word om te sexen...spannend dat hij die baby ff helemaal vergeet... (of lingerie)

ik weet het verder ook niet meid...

hoop dat je er iets aan hebt!! en ik hoop dat je snel geluk mag hebben!!!

succes in ieder geval!!!

liefs cenn

Hallo !
Misschien moet je proberen om er niet z'n druk op te zetten. Om zwanger te raken bedoel ik.
Dat we zwanger probeerde te raken van ons eerste kindje (gaan nu voor de 2e) deden we precies het zelfde. Wat natuurlijk logische is. Na 1 1/2 jaar zijn we gaan vrijen als we zin hadden en niet meer met "we moeten nu want..." Toen we dat MOETEN achter ons hadden gelaten was ik snel zwanger.
We proberen nu dus voor een 2e te gaan en we doen het dus rustig aan, vrijen waarneer we zin hebben.We zien wel hoe lang het duurt, ga weer van 1 1/2 jaar uit, dan valt het misschien altijd mee.
Succes, hoop voor je dat je snel zwanger bent dan is de druk van het moeten er in ieder geval vanaf. (of hij durft dan niet meer, vanwege het kindje in je buik, haha)

Groeten van Miena !

Ik herken dit zeker wel. Wij zijn nog maar met ronde 3 bezig en in de eerste 2 rondes was het heel leuk, maar deze ronde werd wel een verplicht 'nummertje' (leuke woordspeling).  

Ik heb heel veel gelezen over de beste kansen tijdens je vruchtbare dagen en dan ga je toch als vrouw (althans ik) het een beetje inplannen. Om de dag tijdens je vruchtbare dagen redden wij niet, maar ik lees wel overal dat dat de meeste kans geeft.

Ik vraag me wel eens af hoe het zit met de al zwangeren onder ons (als ze nog op dit forum weten) hoe zij dit hebben gedaan (lees: hoe vaak ze het hebben gedaan). Iemand die wil reageren..graag!

Groetjes

Hoi hoi,
Bij ons is het niet echt op commando vrijen. Mijn hubbie is internationaal chauffeur en ja dan is ie alleen in het weekend thuis. Als je elkaar de hele week niet hebt gezien is het niet zo moeilijk om elkaar over te halen.

We hebben nu voor het eerst dat mijn ovulatie in het weekend valt... dus best spannend. volgende maand ga ik een weekje met hem mee. Heb het zo goed als zeker goed gepland dus we zullen zien.

Gr. Leah

Ps: Heb vorige week ovulatietesten gekocht/besteld maar heb ze nog niet binnen. Duurde dat bij jullie ook zo lang? ben ze eigenlijk wel gauw nodig

Hoi Lieske,

Hmm..   nou heb ik een   man die altijd wil! ha ha.. dus dat is niet zo moeiljik. Maar ik ben er bij mijn twee zwangerschappen niet eens mee bezig geweest wanneer mijn vruchtbare periode was. Zeker bij mijn eerste niet. We gingen gewoon vrijen wanneer we wilden en toen was ik binnen drie maanden zwanger. Bij mijn tweede hoopte ik meer dat ik snel zwanger werd en gingen we wat meer vrijen in de vruchtbare periode. Maar je kunt ook zwanger worden voor of na deze periode en bovendien kunnen de zaadcellen van de man soms een 5 a 7 dagen blijven leven! Dus probeer dan maar een beetje te gokken op 3x vrijen in de week en dan duurt het misschien maar een paar maanden langer... Dat maakt niet uit.... dan is het in ieder geval allemaal spontaan gegaan en niet omdat het moest...

Heitje

Tsja, da's lastig. Soms werkt de paradoxale aanpak ook.
Juist niet er op aansturen, maakt dat hij kan denken: ik wil graag weer! Dan ligt het initiatief weer bij hem. Mannen zijn jagers toch?!
Misschien heb je dan een aantal dagen/tijdje geen sex, maar dat is het wellicht wel waard.
Ik weet niet of je veel met hem praat over het krijgen/maken van een kindje, maar het kan ook helpen door dat juist niet te doen en vooral te kijken naar waar hij op dit moment in is geinteresseerd en daar in mee te gaan. Zodat gevoelsmatig voor hem het sexen voor een kind op de achtergrond komt te staan.
Wellicht kan je hier iets mee.
Groetjes V.

Terug
Bovenaan