wie herkent dit ook bij zoontje of dochterje

A

Anoniem

Guest
Hallo mijn dochtertje van bijna14.5 maanden wil geen avond eten meer .
Ze krijgtnog wel 2x per dag een flesje van 150ml.Ook het brood eten gaat matig ze weegt 9330gram .koekje en fruit gaan wel redelijk.Wie herkent dit of heeft een tip voor mij.Alvast bedankt Groetjes

Hoi,

Zou het kunnen zijn dat je kindje verkouden is?
Want dan hebben ze vaak geen zin in eten maar drinken meestal wel en dat is ook het belangrijkste.
Is ze niet verkouden dan is het gewoon een periode waar ze doorheen gaat en daar moet je niet te veel aandacht aan schenken. Als ze niet wil eten dan niet. Als ze echt honger heeft gaat ze wel weer eten. Het is mogelijk dat ze je aan het uitproberen is wat betreft eten. Gewoon laten gaan dan gaat ze vanzelf wel weer eten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten Marijke

Hoi,

Tom is nu 18,5 maand oud. Hij heeft echt periodes gehad dat hij weken achter elkaar geen avond eten wil.. ik probeerde het dan spelende wijs..soms ging er een hapje in, en soms ook echt niet.

Heb je al eens geprobeerd je kindje zelf te laten eten?
Dit hielp bij Tom wel... ik geef hem een bakje en een vorkje en leg daar zelf elke keer een aardappeltje, stukje vlees, of stukje groente in...en hij vind het prikken al interessant..en verder geen aandacht aan hem besteden, zelf gewoon aan je eten beginnen...en zien eten is doen eten. Hier tenminste.

Groetjes Nens

HOi
Krijgt je dochtertje nog opvolgmelk? Dat hoeft al lang niet meer, daar raakt ze vol van.
Je kunt je dochtertje gewoon 1 keer perdag bij de lunch een beker halfvolle melk geven en voor de rest in de acond na de warme maaltijd een kommetje Yoghurt, das genoeg. Maar van opvolgmelk raken ze verzadigd.
Succes!

Hoi,

Onze Floortje is nu 19 maanden en eet ook al enkele weken GEEN avond eten.
Ze houd haar lippen stijf op elkaar.
Brood, fruit en drinken gaan wel goed. Wij geven haar altijd een eigen bordje met lepel en vork en wat eten maar ze eet niet.
Wij besteden er maar geen aandacht aan en eten gewoon ons eten.
Het is gewoon een fase komt wel weer goed.
Wij straffen niet met het toetje dat krijgt ze gewoon.
Maak je geen zorgen het gaat als het goed is weer voorbij.

Gr louise

Hoi,

Ik heb 3 kinderen en ze hebben allemaal periodes dat ze minder eten, alles wat ze eten is dan meegenomen, probeer gewoon zoveel mogelijk voeding te geven waar de nodige vitamines ed n zitten, dan kan het echt geen kwaad als ze een paar weken minder eten, zolang ze idd vrolijk, alert en net als normaal zijn is dat geen probleem, een kind eet wat het nodig heeft!
Meestal schieten ze bij mij een paar cm omhoog in die weken, mijn oudste zie je dan in een keer ook wat slanker worden, maak je geen zorgen, dring niet aan, geef zoveel mogelijk gezonde tussendoortjes, stap niet in 1 keer over op snelle suikers, dat heeft geen zin en geeft het verkeerde signaal! Ze eten echt wat ze nodig hebben!

Gr MJ

hi
mijn dochter ging rond 12 maanden minder eten, en avond eten wilde ze heel niet.
ik heb direct haar de lepel in dr handen geduwd, en gezegd eet smakelijk..
met mijn eigen lepel deed ik na 5 minuten een hap in dr mond..
en vanaf die tijd eet ze zelfstandig, de eerste week knoeide ze wel veel maar alsnel at ze gewoon soep met een lepel..
geen punt van maken het komt weer goed, maar als ze half merken dat je er mee zit gaan ze nog slechter eten..
succes

Veel kinderen zijn aan het eind van de dag gewoon moe, en eten daarom slecht. Niet erg, zolang ze verdeeld over de dag maar genoeg binnenkrijgen.

Terug
Bovenaan