Wie herkent dit?

Toen wij in 2001 besloten om met de pil te stoppen was ik na 2 maanden zwanger. Maar ik kreeg met 11 weken een miskraam. Dit was in juni 2001. In september 2001 was ik al weer zwanger. Mijn dochter is in juni 2002 geboren. Aangezien de borsvoeding niet lukte ben ik in september 2002 al weer met de pil begonnen (Microgynon 30) en heb deze geslikt tot eind december 2003. Ik wilde het liefst al eerder stoppen maar wij woonden echt al veel te klein met een kind, voor een tweede was er niet eens meer plek voor nog een bedje. Dus moesten we eerst op een ander huis wachten. Na die verhuizing was ik helemaal kapot (we hadden bijna geen hulp omdat iedereen op vakantie was) en besloot dus de pil nog maar even door te slikken aangezien ik de vorige twee keer zo snel zwanger was.
Nu is het inmiddels al een half jaar verder en ik ben nog niet zwanger. Hoeft niet gek te zijn natuurlijk, maar ik vind dit wel omdat het bij de vorige 2 zwangerschappen zo snel ging.
Wat ik me nu afvraag. Wat kan er aan de hand zijn? De eerste maanden hebben we niet veel gemeenschap gehad net zoals voor mijn eerste 2 zwangerschappen. Maar de laaste maanden hebben we echt ruim 2 weken achter elkaar om de dag gemeenschap gehad (ik heb een cyclus van ergens tussen de 4 en 6 weken). Dus wat betreft het tijdstip moeten we goed zitten want we hadden iedere keer rond de 2 weken voor de menstruatie gemeenschap gehad.
Weet iemand of als je echt om de dag gemeenschap hebt gedurende een aantal weken achter elkaar dat het zaad dan minder wordt?
Of is zwanger worden ook een kwestie van puur geluk (zoals bij onze eerste zwangerschappen).
Of kan er nog iets anders aan de hand zijn en zo ja wat?
 
Hallo Mirthe,

Ik lees hier regelmatig op het forum dat het beter is voor de zaadkwaliteit om om de dag te vrijen. En wat betreft het zwanger worden ?? Dat blijft volgens mij toch echt een kwestie van geluk, dat de eicel en zaadcel elkaar tegenkomen. Dus dat je de eerste 2 keren vrij snel zwanger was, heb je ontzettend veel geluk gehad. In ieder geval heel veel succes met zwanger worden.

Groetjes Biaggi
 
Hoi Mirthe,

Ik denk inderdaad ook dat het een kwestie is van geluk dat je de eerste 2 keer zo snel zwanger bent geworden. Het schijnt vrij normaal te zijn dat het tussen de 6 en 12 maanden duurt voordat een vrouw zwanger is (gemiddeld dan). Dus voorlopig hoef je je volgens mij nog geen zorgen te maken, al begrijp ik heel goed dat het je toch bezig houdt.

Ik heb wel eens gehoord dat bepaalde zaken zoals roken, alcohol, stress e.d. de vruchtbaarheid kunnen beinvloeden. Daarnaast neemt de vruchtbaarheid geleidelijk af naarmate je ouder wordt. Misschien dat het daarom nu iets langer duurt? Je weet in ieder geval dat je zwanger kunt worden en dat er dus geen medische aanleiding is. Wie weet is het volgende maand zo maar ineens raak!! Heel veel succes!!

Groetjes,
Jacqueline
 
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jacqueline, wij hebben nooit gerookt en gedronken en van echte stress is ook geen sprake. Ook zijn we nog niet echt oud (28 en 29).

Maar je hoort wel eens verhalen van stellen die na de eerste of de eerste 2 kinderen soms wel jaren op een volgende moeten wachten. Daar zijn we eigenlijk wel een beetje bang voor.
Weet iemand ook als je onregelmatig ongesteld bent of je dan ook ongeveer 2 weken voor je menstruatie een eisprong hebt of kan dit ook meerdere of mindere weken ervoor zijn. (Ik bedoel echt een week en niet een paar dagen). Ik heb wel gehoord dat je eventueel hormonen kan krijgen om je cyclus regelmatiger te krijgen. Maar heeft dit dan ook nog nare bijwerkingen?
 
Hoi, ik ken het probleem. Van m'n dochter was ik meteen de eerste maand zwanger en nu duurt het al bijna een jaar. Maar ja we geven de moed niet op hoor.
Ze zeggen wat je eisprong betreft dat die zo ongeveer 13 a 15 dagen voor je volgende menstruatie is.
Anders moet je je temperatuur gaan opnemen Dan weet je ongeveer wanneer bij jou je eisprong is

Nou veel succes

Veel liefs
Brenda
 
Terug
Bovenaan