Wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest
Beste dames,
Ik ben vorige maand gestopt met de pil.
Mijn elm was 08-10-2007.
ik weet dat je cyclus eerst helemaal op gang moet komen na ongeveer 9 jaar de pil te hebben geslikt.
Maar ondanks dat ben ik nu (uitgaande van de nod met cyclus van 28 dgn) 9 dgn overtijd. Ik heb vorige week al 3 tests gedaan omdat we toch wel heel benieuwd zijn of ik dan nu al zwanger zou zijn.
De laatste hebben we zaterdag gedaan, ik was toen 6 dgn overtijd. Alle negatief.
Ik heb ook geen enkel verschijnsel tot ik sinds vandaag pijnlijke tepels heb, de ene wat meer dan de ander.Ik heb hier nooit last van gehad ook niet als ik rond mijn menstruatie zat.  E ik had de hoop op zwangerschap voor deze maand al een beetje laten varen. ik heb ook nog steeds geen enkel gevoel ook dat ik ongesteld zou moeten worden.
Is er iemand die dit herkent???

Hallo Weis,

Ik herken dit heel goed. Mijn cyclus kwam ook niet zo lekker op gang. Het duurde de eerste keer 46 dagen. Had inmiddels ook al 2 testen gedaan. Vervolgens vanuit het niets (dus zonder pijntjes vooraf) ongesteld geworden. 2e keer zaten er 34 dagen tussen. Dus het begint allemaal vanzelf weer een beetje bij te trekken. Over die zere tepels > toen het zolang duurde bij mij, begon ik ook van alles te voelen. Denk dat je onderbewuste dat veroorzaakt. Maar hoop natuurlijk voor jou dat het wel een goed voorteken is. Het enige wat je kan doen is afwachten.....

x Es

Hoi Weis,

Het kan te maken hebben met ontpillen. Bij sommigen komt de cyclus meteen op gang, bij anderen duurt het langer, soms zelfs een half jaar tot een jaar. Je cyclus kan ook het eerste jaar onregelmatig zijn, je lichaam moet er toch weer aan wennen om alles zelfstandig te doen en niet onder invloed van "kunstmatige" hormonen.

Pijnlijke borsten kan aanduiden dat je zwanger bent, maar kan ook een naderende ongi zijn. De lichamelijke "klachten" in je cyclus kunnen veranderen als je ouder wordt. Zo had ik bijvoorbeeld voordat ik de pil slikte geen lichamelijke klachten. Tijdens het slikken van de pil had ik lichte buikkrampen. Maar nu heb ik vooraf altijd pijnlijke tepels en ook buikkrampen tijdens mijn ongi.  

Je hebt erg weinig aan mijn antwoord, maar helaas kan niemand je nu duidelijkheid geven. Het enige wat je kunt doen is afwachten op je ongi. Als ik in jou schoenen stond zou ik over een week nog eens een zwangerschapstest doen als ik dan nog niet ongi was geworden.

Succes meid!

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi Weis,

Ik had hetzelfde.  Toen ik nog aan de pil was had ik voor mijn ongi lichte krampen in mijn buik. Na gestopt te zijn duurde het 37 dagen voor ik ongi werd. Begon totaal uit het niets. Ik had alleen de week ervoor gigantische gevoelige borsten.

De tweede ronde werd ik al na 28 dagen ongi, weer gevoelige borsten en verder niets. Ik zit nu in de derde ronde en ben net ongi geworden, na 40 dagen! Gevoelige borsten was dit keer wat minder. Hiervoor heb ik vannacht wel weer buikkrampen terug gekregen.

Kan er dus nog weinig uit wijs worden... Ik ben wel begonnen met temperaturen in deze cyclus. 14 dagen geleden is mijn temp gestegen, dus ik had vandaag wel mijn NOD berekend. Kun je er tenminste een beetje rekening mee houden.

Ik hoop voor je dat je ongi snel komt. (of een positieve test natuurlijk!)

Miriam

Terug
Bovenaan