Wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu dinsdag a.s 27 weken zwanger en voel me eigenlijk vanaf het begin af aan al niet lekker in mijn vel zitten.
Heb nergens zin in en er komt niets zinnigs uit mijn handen.
In het begin ben ik 2 maal opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik zoveel was afgevallen en bijna niets kon eten.
Nu gaat dit gelukkig wel een stuk beter, maar met brood eten heb ik nog steeds moeite.
Sinds kort ben ik ook weer aan het werk en dan gaat het prima, zelfs het brood eten gaat dan goed alleen thuis de ochtendboterham gaat met moeite erin.
Maar smiddags gaat het dan wel goed.

Ik merk dat ik de hele dag een raar ( onrustig of niet dat kan ik niet omschrijven) gevoel heb ik mijn lichaam en het huilen me soms nader staat dan het lachen.
En dat terwijl dit kleintje zo welkom is en we ons er zo op verheugen, kan niet wachten tot het april is.

Ik voel gewoon zo leeg van binnen en schaam me hier een beetje voor en was benieuwd wie dit ook zo voelt.

Ook ben ik bang dat ik mijn vriend in alle dingen zo te kort doe. Ook daar heb ik geen zin in......zelfs knuffelen of vrijen zit er al vanaf het begin niet meer in, soms proberen we het wel maar ik raak gewoon helemaal nergens opgewonden van en baal daar best wel van.

Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die dit herkennen.
Je mag me altijd mailen zodat we misschien ervaringen kunnen uitwisselen of wat steun aan elkaar kunnen geven.

kleinepooh@hetnet.nl

Groetjes Esther

hoi Esther,

Ik ben nu 8 weken onderweg en herken je gevoel wel enigzins. Ik voel me vooral down, weinig zin in leuke dingen doen, veel moe, minder zin in sex.
Gisteren 1e keer bij vk geweest en het aangegeven. Ze zegt dat het vaker voorkomt en dat het door de hormonen komt. Toen ik de pil slikte had ik een zelfde reactie op de hormonen. Je moet nagaan dat er nu in 1000-voud de hormonen door je lijf gieren!

Ik heb gisteren speciale vitaminen gehaald voor zwangere vrouwen van Solgar en een B50 complex. Het is allemaal OK tijdens zwangerschap. Misschien voel je je daardoor iets beter?

Bij mij gaat het sinds 2 dagen weer positiever. Moet ook erg wennen aan de hele situatie :)

Succes!

Liefs,
Carla

Hoi Esther,

Ik ben 20 weken zwanger en heb er gelukkig voor mij  geen last van. Ik was de eerste 12/13 weken ook doodmoe en heb veel geslapen en weinig zin gehad in eten. Daar ga je je ook niet best van voelen. Ik vind het erg vervelend voor je dat je je zo voelt. Ik denk dat je je er zeker niet voor moet gaan schamen, dat helpt je namelijk zeker niet. Het wordt er naar mijn idee meestal erger van. Probeer het te accepteren dat het zo is, je lijf vergt erg veel van je, je hormonen gieren door je lijf. Het hoort er nu eenmaal bij.

Ik ben ook echt niet zo fit en energiek zoals ik altijd was, maar ik probeer er het beste van te maken. Wat ik doe: lekker jezelf verwennen met veel vers fruit, af en toe een vers geperst sapje,  's avonds een wandeling maken met een vriendin, een bad nemen met kaarsjes erbij, lekkere badolie, een keertje op tijd naar bed  etc.
En verder: knuffelen en vrijen is ook wat minder bij ons, het huishouden doet hij ook veel meer in, maar hij ziet ook dat ik extra moe ben, en het soms allemaal niet zo goed lukt. Hij vind het niet zo erg, weet ook dat het allemaal tijdelijk is.

En natuurlijk is je kindje hartstikke welkom, maar dat staat los van wat er nu met jouw lijf gebeurt en je gedachten.

Dus mijn tips: praat er met iemand over, je partner, een goede vriendin, je moeder....het maakt niet uit wie. Vaak helpt dat ook al. Lekker je hart luchten!!
Jezelf lekker verwennen en de situatie accepteren.

Nou, veel succes ermee en ik hoop dat je er wat mee kunt.

Groetjes Marieke

hoi
ik herken sommige punten ook wel ook op gebied van sex dat ik er al vanaf begin af aan geen zin meer in heb.ik ben aanstaande dinsdag 27 weken ik ben tot nu toe alleen maar heel onzeker geweest als ik het niet voel dan word ik al gek ik heb het nu al drie dagen niet gevoeld en maak me weer helemaal druk.ik heb ook geen blij gevoel dat ik zwanger ben klinkt heel gek miss maar ons kindje is meer dan welkom ik kan niet wachten tot het er is.maar ik denk dat het ook komt door de hormonen het is niet nix om zwanger te zijn er komt veel op je af.ik hoop dat je er wat aan heb.

liefs tara  26 wk en 1 dag

nou dames bedankt voor jullie reacties en ik ben blij dat ik niet de enige ben die me zo raar voelt in zijn lichaam.

Ook met de verloskundige het hier over gehad en die melde ons ook dat er meer vrouwen zijn die het zo ervaren en dat ook bijvoorbeeld geen zin in sex hebben dat hoort ze ook wel vaker, maar heel veel mensen durven daar niet over te praten.

Terug
Bovenaan