Wie herkent dit???

Hallo,

Mijn dochtertje van 3 maanden kreeg een week geleden iets heel engs. Haar beentjes werden helemaal rood met blauwe vlekken en ze krijste opeens alsof ze vermoord werd. Het duurde ongeveer een half uur, werd toen minder, kwam toen weer in alle hevigheid terug en daarna trok het weg. Wanneer het minder werd, hield ze ook opeens op met huilen en was ze weer vrolijk. Ook heeft ze al een tijdje soms iets verhoging (37,6 of 37,7).
Ze heeft dit nu 3 keer gehad, maandag, gisteren en vandaag (de eerste keer kreeg ze ook rode vlekken op haar voorhoofd) en zowel de huisarts als de kinderarts in het ziekenhuis weten niet wat het is. We kunnen woensdag pas weer bij de huisarts terecht en ik ben doodsbang dat het iets ernstigs is.
Wie herkent dit of denkt te weten wat het is?

Groetjes, Pam

PS Normaal huilt ze bijna nooit en al helemáál niet zo hard, dus ik denk dat het veel pijn moet doen.
 
Hallo,
Ons zoontje had ook van die blauwe benen en ik maakte me ook zorgen. Op het cb zeiden ze dat het kwam doordat de kleintjes nog niet zo'n hele goede doorbloeding hebben. Hij was wakker geworden en lag ook heel erg te huilen (wat hij normaal nooit doet). Maar of het met elkaar te maken had.... Rode vlekken kunnen van het huilen komen. Heb ik zelf als ik gehuild heb, maar als je twijfeld zou ik zeker naar de ha gaan. Beter 1x te veel dan 1x te weinig.
Groetjes
 
Volg je instinct meid. Misschien is het niets nou ja dan weet je dat. Dan ben je gerust gesteld. Je merkt vanzelf aan je kind hoe ze zich voelt.

Mag ik vragen of de kleuren rood/blauw op de beentjes er uit zagen als wolkjes (weet niet hoe ik het anders moet zeggen) of waren het echt net als blauwe plekken?

Als je je zorgen maakt zou ik gewoon de weekendarts bellen het verhaal voorleggen en met kinderen nemen ze hier in iedergeval het zeker voor het onzekere en mag je vaak meteen komen.
Dan kunnen ze kijken.

Inderdaad als hier boven zegt beter 10x te veel dan 1x te weinig.
En je moet maar zo denken ze zijn er voor de dokters toch?

Groetjes en heel veel succes laat je het nog even weten wat je doet en hoe het gegaan is.

joyce mama van Mara
 
Als je je echt zorgen maakt en je krijgt geen huisarts of weekendarst te pakken, gewoon met je kleintje naar de 1e hulp van het ziekenhuis gaan. Die artsen zijn tegenwoordig totaal onbereikbaar en dat is erg vervelend als je je zorgen maakt.
 
Bedankt voor jullie reacties.

We zijn de eerste keer al naar de huisarts en het ziekenhuis geweest, maar daar hadden ze het ook nog nooit gezien.

Wolkjes heeft ze trouwens altijd op haar lijfje, maar dat hoort juist zo, toch? Dit zijn echt een soort blauwe plekken tussen de rode stukken. Lastig uit te leggen hoe het er percies uitziet, maar ik zit zelf te denken aan stuwing van het bloed of zo.

Groetjes, Pam
 
misschien 'slapen' haar benen wel, ken je zelf ook niet dat beangstigende gevoel dat je juist niets voelt in een arm of been omdat je daar opgeslapen hebt, misschien is dat bij haar ook zo, helpt het als je er over wrijft misschien?
maar toch maar terug naar de dokter hoor, ze gaan maar op zoek naar een antwoord.....!!!
 
Terug
Bovenaan