wie herkent dit??

hallo , ik heb een dochter van 13 maanden, tot ze een jaar oud was at ze altijd heel erg goed, maar nu gaat eten niet zo lekker.
Ze grijpt of naar de lepel (lekker met die plak pap) of ze gaat kauwen en tuft het weer uit.
ook met brood eten haalt ze de stukjes brood weer uit haar mond om vervolgens daar mee te gaan kliederen! Ik vind dit zo frustrerend, en ik vraag me af of ze dan wel genoeg eet? Ze is al een slanke meid, dus ze moet wel goed eten!
Wie herkent dit?
 
Hi,

mijn zoontje is ook 13 maanden en is de laatste paar dagen ook lekker bezig, met spelen met zijn eten, bij brood haalt hij de kaas of ham eraf, op de korsten kauwen en dan op het bord terug leggen. Met warm eten geef ik hem zelf ook een lepel (zo'n kromme, oefen lepel) zodat hij zelf (ik schep het dan wel op die lepel en geef dan de gevulde lepel aan hem) kan eten, en tussen door voer ik hem ook met mijn eigen lepel. Maar als hij het zat is of genoeg op heeft gaat hij ook weer spelen hoor, dan stop ik ook met eten geven. En laat hem dan verder spelen met wat hij al heeft.   Ik denk dat het gewoon de leeftijd is, ze willen het zelf gaan doen.

Groetjes,
Lia
 
Hoi!

Mijn dochter van 14 maanden heeft altijd al slechte gegeten (behalve de borstvoeding dan!), maar de laatste tijd is het ook verschrikkelijk. Ook zij is maar een poppetje, dus ik begrijp jouw frustratie heel goed. 3 hapjes brooden daarna weigeren, 2 happen warm eten, na een halve banaan de rest uitspugen........Toch schijnt het niet zoveel kwaad te kunnen en hoe meer aandacht je besteedt aan het gedrag, hoe groter het probleem vaak wordt.
Ik geef mijn dochter dan ook gewoon nog twee keer per dag een volle fles opvolgmelk, zodat ze in ieder geval iets binnen heeft.
Sterkte!
 
Hoi,

Vaak gaat het eten rond deze leeftijd wat moeizamer. De smaak word veel meer ontwikkeld en ze krijgen een voorkeur voor wat ze wel en niet lekker vinden. En peuteren idd de lekkere dingen van   het brood en spugen opeens stukjes korst en harde stukjes uit.

Wij zijn hier eigelijk met 10 of 11 maanden al begonnen met zelf eten. Vooral ook met de handen. Maar ze krijgen dan wel meer binnen.

En na het eerste jaar gaan ze ook minder eten. Hoe raar ook want bv de potjes worden met een jaar veel groter en voller. Terwijl ze minder groeien dus ook minder verbruiken en nodig hebben.

Maar ook het warme weer speelt een grote rol. We eten zelf ook minder.
Ons meisje is een licht gewicht op het cb maken ze zich altijd zorgen maar zelf vind ik dat het goed gaat ze komt aan maar minder snel dan het gemiddelde.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken of ze te weinig binnen krijgt. Want kinderen op deze leeftijd hongeren zich niet uit.
Schrijf anders eens op wat ze zoal op een dag eet (ook de tussendoortjes en fruit enz)

En met het warme weer kan je misschien eens tussen door wat rauwe groente toestoppen, wortel, komkommer, tomaat.

groetjes



 
Terug
Bovenaan