wie herkent dit??

Hallo

Ik zit met een dilemma.
Ik heb een zoontje van 8wk en ik geeft borstvoeding.
Nu is hij sinds 4 dagen erg ontvreden nadat hij uit zijn eigen stopt met drinken. Hij wil dan niet gelijk aan de borst. Maar na een tijd te huilen/ onrustig (half uur tot een uur) wil hij toch weer drinken ook 's nachts trouwens komt hij om de twee uur.
Hij had een ritme van om de 4uur.

En troosten met een speen of duim helpt dan niet.
Zou ik te weinig voeding hebben?
Want wanneer ik kolf heb ik ook niet meer als 110 cc
Wie heeft er tips? Want dit breekt wel op en heb nog een kind rondlopen die aandacht vraagt.
Maar op deze manier ben ik veel met hem bezig. En wil de aandacht wel kunnen verdelen. Hij is ook erg winderig waar hij last van heeft!

Groetjes gienie

Hoi, ik herken dit! Ik heb hier laatst ook een bericht over geplaatst onder het kopje "hoe borstvoeding afbouwen als je niet genoeg hebt"
Ik had namelijk ook dat het leek alsof mijn kindje niet genoeg binnen kreeg. Ze stopte na een paar minuten met drinken, net alsof ze wilde aangeven dat ze er niet meet uitkreeg, maar ze had nog wel honger. Ik denk dat ik niet genoeg had. Nu geef ik twee bv en drie fles. Dat gaat prima. Ik probeer ook de middelste voeding nog aan de borst te doen, maar dat lukt meestal niet. Dan krijgt ze er niet genoeg uit.

Je kunt je kindje vaker aanleggen zodat de productie weer meer op gang komt.
Of misschien heeft ie wel spruw (witte aanslag in de mond).
Het kan ook nog zijn dat hij iets ruikt, bijvoorbeeld je hormonen (dat heb ik wel eens gelezen) en daardoor de borst weigert. En ik hoor wel meer verhalen over tijdelijk borst weigeren.
Of hij maakt een sprongetje...

Maar wat je beschrijft lijkt het er  inderdaad op dat hij niet genoeg krijgt, zeker als hij om de twee uur komt 'snachts. Maar ik weet het niet zeker.
En trouwens, bij kolven krijg je er altijd minder uit dan aan de borst. Ik vind 110 cc wel veel, zoveel krijg ik er niet uit. Maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan...
Succes!

WOW 110 cc, dat is echt niet weinig hoor.
Trouwens is kolven geen goede meter voor hoeveel je kindje drinkt.
je kindje haalt altijd meer uit de borst dan een kolf.
Zit er niet een boertje dwars dat hij even stopt. Je kunt hem ook even laten boeren en de andere borst aanbieden.
En als hij na een half uur weer huilt kan het ook zijn om een andere reden dan honger.
zuigbehoefte kun je gerust stillen met een pink, duim of speen.
Ik zou iemand van de bvn of lll bellen, die kunnen je gerust verder helpen.

Terug
Bovenaan