Wie herkent dit???

Vorige week, toen ik op de grond had gezeten en weer ging staan, ben ik bijna flauw gevallen. Nu was het ook wel etenstijd. Ik heb toen een uur last gehad van een licht gevoel, alsof je zelf slaapt.
Gister liep ik in de parkeergarage weer  naar mijn auto en kreeg ik weer dat gevoel. Dus snel een chocoladebroodje gegeten, en met de ramen open gereden, Ik ben wel even blijven wachten tot het ergste gevoel weg was, want mijn handen waren heel erg aan het trillen en mijn hartslag was behoorlijk snel, maar dat kon ook van het traplopen komen.
Vandaag heb ik het weer een beetje en ben ik ook onwijs moe. Dit had ik ook steeds als ik dat lichte gevoel had.
Het is best een angstig gevoel, maar ik wil weten waar het door komt. Ik wil niet gelijk naar de dokter rennen, want ik heb wel eens gehoord dat dit voor kan komen in je zwangerschap. Vandaar: Wie heeft zoiets ook wel eens (gehad) en weet je wat het was?
Volgende week voor controle naar de VK, dus daar breng ik het sowieso ter sprake.

Liefs Mylène

Hoi Mylene,

Ik herken het wel, heb het inmiddels ook al een paar keer gehad, bij mij komt het waarschijnlijk doordat mijn bloeddruk een beetje aan de lage kant is, 110/60, nu is het inmiddels weer een paar weken geleden dat ik het voor het laatst heb gehad.
Het overvalt je een beetje, daarom vind ik het ook best naar, want dat wil je niet hebben als je achter het stuur zitten van je auto bijv.
Even aan de vk vragen, misschien is het ook wel je suiker dat kan volgens mij ook!

Alice

Hoi,

Ik ben van het oktober forum, maar kijk ook af en toe hier omdat ik begin oktober ben uitgerekend. Ik herken wat je schrijft en bij mij heeft het ook te maken met een lage bloeddruk: 105/55
Ik heb het ook vaak als ik onder de douche sta. Ik word dan helemaal licht in mijn hoofd en dreig echt flauw te vallen. Het best is dan de douche even uit te zetten en te gaan zitten op de grond... het is alleen lastig opstaan daarna!
Ik heb het verder met name met opstaan. Ik wacht ook tegenwoordig gewoon standaard even met lopen totdat ik zeker weet dat ik niet duizelig wordt. Mijn verloskudige raadde aan om standaard iets met zout (gropjes ofzo) bij je te hebben in geval van nood.

Als ik jou was zou ik het de volgende keer bij de vk wel even navragen of het bij jou ook van en lage bloeddruk kan zijn, want anders moeten ze het misschien ergens anders zoeken: ijzergehalte bijvoorbeeld.

Succes, Michele (21+3 van de 3e)

Hoi,
Ik heb dit ook al een aantal keer gehad.
Ik merk dit voornamelijk als ik trek krijg, dus denk dat het aan mijn suikerspiegel ligt.
Als ik wat eet, dan is het zo weer over.
Dus ik heb nu standaard een liga o.i.d. in mijn tas!!
Nu gaat het hardstikke goed!
Gr. Miriam

hoi

ik kom ook van het oktober forum en ben ook begin oktober uitgerekend.
ik las je topic en kan meteen inhaken!
bij mijn 2e zwangerschap had ik dit heel erg! zo erg dat ik moest stoppen met werken. soms zat ik gewoon stil en viel bijna flauw! ik werd doof, mijn hart begon snel te slaan, zweten enz
mijn bloedduk was toen extreem laag.
ook nu krijg ik het weer een beetje en nu weet ik al dat iets zouts mij moet helpen! maar dat doet het voor mijn gevoel nog niet.
dus ik laat de volgende keer mijn ijzer even prikken tenzij mijn bloeddruk dan weer laag is.
maar zoals je zegt geen fijn gevoel!! best eng he!

Liefs Jenny (21 weken zwanger 3e kindje)

Hoi Mylene,

Soms heb ik dat gevoel ook wel maar dat had ik ok vor mijn zwangerschap. Meestalmoet ik dangewoon even wat eten en 10 minuutjes later gaat het dan wel weer.

Ik zou proberen om altijd wat eten mee te nemen en voor de zekerheid ook even navragen bij je verloskundige.

Gr. Joyce

Terug
Bovenaan