Wie herkent dit ??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Even een vraagje voor de kersverse moeders onder ons ?
Ons kleine meisje van 2 weken wil overdag absoluut niet in haar bedje slapen !!!
De nachten gaan super na de laatste voeding van ongeveer half 11 gaat ze heerlijk slapen en moet ik haat s nachts wakker maken , maar zodra ze er s ochtends uit is wil ze ook echt niet meet terug tot dat het weer half 11 savond is !!
Ik heb geen idee hoe het bij de eerste ging dat vergeet je allemaal weer maar wind wel dat ze erg veel uit bed is voor zo'n kleintje !
Ze slaapt natuurlijk wel maar in de box of lekker bij je !!

Ben benieuwd of jullie dit herkennen en wat jullie er aan doen , Kan haar toch nog niet verwend hebben ???

Liefs Jacq .

Ik zou me er niet te druk over maken hoor! Het is in ieder geval prettig dat de nachten goed gaan. Misschien kun je haar overdag eerst in de reiswieg van je wandelwagen laten slapen of vind je dat ook vervelend...? die kun je dan op een gegeven moment tussen de middag misschien boven zetten.

Nogmaals mijn kleintje is net 3 dagen en ik zou het fijn vinden als ze de nachten in ieder geval in bed slaapt.

En verwend heb je haar vast nog niet....je kunt ze nog makkelijk een ander ritme aanleren.

Succes

gr mama van MD

En of ik dit herken!
Had ik bij de eerste ook, en nu ook met deze twee!
Ik leg ze daarom na de eerste ochtend voeding (rond 10 uur) lekker in de box.
Dit hou ik vol tot ongeveer 1400 uur. Dan lekker naar bed (dat gaat dan goed). Rond 1700 uur weer een voeding, daarna in de box tot de laatste voeding (tussen 2200 en 2300 uur)

Slapen vervolgens 's nachts lekker in hun bedje.

Groetjes Bertine

hoi

waij hadden precies hetzelfde met onze zoon joey,en we zijn nu overgestapt op inbakeren.lees info op google en dit werkt heel goed hij slaapt,en meestal moeten we hem zelfs wakker maken voor fles behalve snachts. ik zou het gewoon eens bekijken en   of overleggen met cb.gr wendy

Met Silas gaat het net zo, en zo ging het ook met Joël, onze oudste. De nachten gaan supergoed, maar overdag....... Als ik met hem ga wandelen in de kinderwagen is het ook goed, dan valt hij heerlijk in slaap. Met Joël ging het na een tijdje ook beter, dan was hij wat actiever in de box, en kon hij zich zelf vermaken. Een middagslaapje heeft hij ook maar vol gehouden tot hij nog geen twee was, hij sliep 's nachts wel altijd lekker door. En nu heeft hij nog steeds weinig slaap nodig, hij wordt in april 8, gaat nu tussen 8 uur en half negen op bed, en is dan om 6 uur de volgende morgen al weer wakker.
Sommige kinderen hebben meer slaap nodig dan anderen.
Ik heb trouwens nog nooit iemand ingebakerd, weet dus niet of Joël daar ook meer van zou gaan slapen, maat het lijkt me de moeite waard om het te proberen!!!

Liefs Hilma

Hoi,

Lucianna slaapt  nadat ze in bad is geweest en gevoed, vanaf ongeveer  10 uur  in de kinderwagen  en 's avonds vanaf 9 uur in haar wiegje.
Overdag in het licht en 's avonds/'s nachts in het donker. Overdag komt ze om de 3 a 4 uur en 's nachts om de 5 a 6 uur.
Ze slaapt zowel in de kinderwagen als in de wieg goed, maar de box.....daar wil ze echt niet in
Groetjes Gea

hai,
tja, echt verwennen kun je ze natuurlijk niet, maar je kunt wel bepaalde gewoontes inzetten die er snel ingebakken zitten. Ze is nu twee weken en slaapt nog gemakkelijk op een ander plekje, maar dat kan snel moeilijker gaan. Waaraan merk je precies dat ze niet in haar bedje wil? Gaat ze dan hard huilen? Is ze snel weer wakker? Leg je haar wakker in bedje?? Het zou er ook te maken mee kunnen hebben dat ze overdag meer tijd nodig heeft om de prikkels om haar heen te verwerken, waardoor ze wat moeilijker slaapt. Dan intepetteren wij dat als niet willen, maar kan het ook betekenen " meer tijd nodig hebben". s'Nachts kun je ze vaak makkelijk in slaap terug leggen na een voeding, overdag is het ook belanrijk dat ze leren zelf in slaap te vallen.

Onze oudste was ook een moeilijke slaper, en een echte huibaby mede door het wennen aan bepaalde gewoonten zoals in slaap wiegen. Inbakeren maakte voor ons al het verschil, en daarbij wakker in bedje leggen en veel regelmaat. Het is zeker de moeite waard om te proberen als het je wat lijkt. Ik denk dat een kindje van net twee weken nog heel veel behoefte heeft aan slaap, alleen dat het ene kindje meer moeite heeft met de slaap op zich als het andere, en daarbij kan inbakeren erg helpen.
Overigens zijn wij zo enthiousast over het inbakeren, dat we dit bij Roef vanaf de geboorte al hebben gedaan.  Hij is nu 3 weken, en 6 keer per dag een uurtje wakker voor een voeding. Na de voeding klets ik nog wat, laat hem even in t rond kijken en bij de eerste gaap gaat hij ingebakerd zijn bedje in. Maar hij maakt het ook heel makkelijk hoor, hij is erg zoet en vind het heerlijk in zijn bedje.
Groetjes Annemarie

Dat lijkt me ook vervelend!
Slaapt je dochter 's nachts bij jullie op de kamer? Misschien dat ze het dan overdag  stil en eenzaam vind op de slaapkamer.
Onze dochter sliep overdag prima in haar bed, alleen 's nachts als het stil was niet. Na 3 dagen heeft ze eerste  1,5 week 's nachts tussen onze hoofden  in op een voorgevormd kussen met een eigen deken  gelegen. Toen heb ik toch maar een wiegje gekocht voor naast mijn bed. Nu kan ik haar aaien, een speentje terug stoppen terwijl ik zelf nog lekker lig, ideaal! Overdag slaapt ze wel op haar eigen kamer in het ledikantje dan vind ze het niet erg om daar te liggen...

Sterkte!

Terug
Bovenaan