Wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest
Hallo mama"s

Ik zit met een klein probleempje.
Mijn kleine man van 9 maanden is sinds 2 weken erg aan t huilen als ik hem naar bed breng,hiervoor was er helemaal niets aan de hand en ging het altijd prima,nu als we weglopen begint het gehuil en houd ook niet meer op.
We laten hem eerst huilen 20 minuten,maar dan is ie zo over zijn toeren dat hij zijn hele bed onderkotst,ook bij hem gaan zitten en hem negeren is ook geen oplossing.
Ook wordt ie vaak midden in de nacht wakker schreeuwt de hele boel bij elkaar en is klaarwakker,ik hoop dat dit weer gewoon een fase is en vanzelf ophoudt,maar ik wordt er wel een beetje gek van en vooral van het kotsen.
Wie herkent dit?????

groetjes alicia

He Alicia!

Jemig, wat een rotsituatie zeg! Nee, sorry, ik kan neit zeggen dat ik herken. Wel weet ik dat ze ontzettend dromen in deze periode, dus misschein is het angst om te gaan slapen? Heb je het CB al gevraagd?
Heel veel sterkte!
Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Op  die leeftijd kunnen ze last gaan krijgen van verlatingsangst, dus misschien dat ie daarom zo huilt. Kiekeboe spelletjes kunnen helpen om die angst te verminderen.

Lees dit maar eens:

Ontwikkeling: 8 maanden

Hoi,
Ja hoor, ik herken het. Liv is er ook mee begonnen, na altijd tevreden naar bed te zijn gegaan. Als ik weg ga, is het brullen. Volgens mij is het duidelijk verlatingsangst, heel normaal rond deze leeftijd, alleen heeeeeeeeeeeel vervelend. Gelukkig is Liv niet mijn eerste kindje, dus ik herken het ook van de anderen, die hadden het ook. Ik doe het altijd zo: even laten huilen, naar ze toegaan, aai over het bolletje en rustig zeggen, nu even lekker slapen en weer weggaan. Dit herhalen, eerst na 5 minuten, dan 10 minuten, dan 15 minuten etc. Eerst gaan ze nog harder huilen en de eerste nachten zal dat best lang doorgaan (echt niet leuk), maar na een tijdje (aantal nachten) krijgen ze door dat je elke keer weer terug komt en dan gaat het over (bij ons tot nu toe altijd wel).
Het is wel even zwaar hoor, maar als je je kindje nu telkens uit bed gaat halen en wiegen etc. dan doe je dat nog als ze 4 zijn en heb je tot dan ook geen avonden voor je zelf. Dat overgeven is wel heel lastig, dat doen ze bij mij niet. Ik zou het met babyfoon goed in de gaten houden en als er overgegeven wordt, bedje verschonen, zo snel mogelijk en weer terug in bed. Niet knuffelen etc, weinig licht. Maargoed, het blijft moeilijk hoor.
Succes.
Ivy

Terug
Bovenaan