Wie herkent dit?

Hoi mama's,

Omdat dit mijn eerste zwangerschap is, weet ik niet altijd wat goed en niet goed is.
Ik heb sinds 2 dagen pijn in mijn lies.
Eerst dacht ik dat dit kwam van een verkeerde houding, maar heb er nu nog last van.
Vandaag vertelde iemand mij dat dit het indalen is wat je voelt, maar ik ben nu 33,5 weken. Is dit niet vroeg ?
Kan de pijn ook van het bekken komen?
Kortom, wie herkent het en kan mij vertellen wat het is.

Groetjes, Petra.

Ik weet soms niet maar waar ik het allemaal voel. Maar inderdaad in de lies is van het indalen (tenminste dacht ik toch).
Volgens mij is het niet van je bekken hoor.

Ik ben nu 33 weken en 4 weken geleden was de baby al een stukje ingedaald. Kan prima hoor. Mijn eerste kindje was ook al heel vroeg ingedaald, maar ik liep wel 11 dagen over tijd met hem. Dus dat wil ook weer niets zeggen.

En als je je zorgen maakt, bel dan even de vk. Die vinden dat echt niet erg hoor!

je beeb kan idd indalen, zoals je leest bij dittie al heel vroeg, maar meestal gebeurd dit vanaf week 32, kan ook eerder en later dus waarschijnlijk heb je idd het indalen gevoeld. Maar als je het niet vetrouwd, of zekerheid wil, even bellen naatr je VK/ gynaecoloog!

Liefs

Hoi Petra,

Toevallig heb ik 2 dagen geleden hetzelfde gehad. Ik had enorme druk net boven mijn schaambeen en last van mijn liezen gisteren hier ook nog wat last van gehad maar vandaag is het over.

Dit is ook mijn tweede kindje en weet eigenlijk niet meer of ik dit bij de eerste ook heb gehad. Ik dacht in ieder geval ook gelijk aan indalen maar ook vroeg omdat ik vandaag 31 weken ben. Of idd last van het bekken.

Liefs Cindy

Hoi Petra,

Ik ben ook 1 januari uitgerekend (ik dacht jij ook) en ik heb er ook last van.

Gisteren en eergisteren heb ik ontzettende pijn in mijn onderbuik gehad. Zo erg dat ik niet kon gaan verzitten of op mijn tenen door huis liep. Dan was het weer een poos bijna weg en kwam het weer terug. Het zit net boven mijn schaambeen. Mijn hele onderbuik is dan hard en het steekt soms ook in mijn liezen. Ik heb ook het idee dat mijn buik nu anders 'ligt'. Niet veel natuurlijk, maar toch. Ik gok ook op indalen....

Het is trouwens ook mijn eerste. Het lijkt er vanochtend op dat het weg is maar het is nog vroeg...

Groetjes!

Hoi,

Ik ben vandaag 30 weken precies! jeeeh...
Verloskundige zei vorige week dat het kindje al een beetje aan het indalen is en dat het helemaal niet erg is. Die lies pijntjes herken ik ook.

Spannend nog even he!

liefs

ha lieve meiden,
Bedankt voor jullie reacties. Zijn er toch nog meer met dezelfde pijntjes.
Dat stelt ook wel weer gerust.

Vandaag mijn laatste werkdag gehad. Heb nu officieel verlof. Heerlijk!

Liefs, Petra.

Terug
Bovenaan