wie herkent dit???

Hey meiden ik ben al weken in spanning en verwarring, en wel hierom.
-donderdag 13 jan positief getest (na mk in sept)
-maandag 17 jan zeer licht bruin bloedverlies
-dagen daarna niks tot vrijdag weer heel klein beetje bruin bloedverlies, lichte steken rechter kant onderbuik
-zondag 23 jan helder bloed verlies, hele dag wel maar niet gigantisch veel of zo, en ook geen krampen, nog steeds licht steken zelfde kant
-de dagen daarna licht bloedverlies, m'n lijf voelde niet als mk, was bang op een bbz, test positief
-vrijdag 28 jan een echo, was nog niks op te zien, afspraak als ik week erna nog positief zou testen weer terug komen voor echo
-woensdag 2 feb nog steeds positieve testen ( en dan bedoel ik pos ik een halve minuut)
-donderdag 3 feb (gister dus) weer echo, ze kon weer niks verontrustend vinden, heel klein beetje vocht in m'n rechter eierstok, maar zo zei ze kon ook komen doordat ik afgelopen dinsdag m'n eisprong had (die voel ik altijd heel goed). De echoscopiste en de vk vonden het wel vreemd dat de testen nog steeds pos uitslaan, dus bloed prikken voor hcg waarde
-vanochtend bloed geprikt en de uitslag is 550, zelfs de vk vindt dit raar, volgende week weer bloed prikken om te kijken of het gedaald is.
Voel me niet zwanger, maar m'n gevoel zegt dat er wel "iets" is. Soms heb ik nog steeds lichte steken in m'n onderbuik en dat is altijd rechts.
Wie heeft zoiets ook al eens meegemaakt en wat kwam eruit.

Liefs Heidi

Hoi Heidi,

Hcg kan een tijd in je lichaam blijven. Ik snap alleen niet dat de vk zegt dat je n eisprong hebt gehad. Volgens mij kan dat helemaal niet zolang er hcg in je lichaam zit toch?

Hebben ze uitgesloten dat het geen bbz is? Omdat je steeds aan 1 kant last hebt, zou je daar aan kunnen denken.

Hou het iig wel heel goed in de gaten.

Groeten San

He Heidi,

ik las eerst je andere bericht en pas nadat ik had geantwoord lees ik dit onderwerp.
Wat super vervelend!!! Je zit echt heel erg in onzekerheid als ik dat zo lees. Hopelijk komen ze er snel achter wat het wel is, zodat jullie ook weer verder kunnen. een mk is al erg genoeg en dan zo'n lange nasleep is helemaal vervelend toch?!
sterkte liefs
Sanne

na enig lees werk ben ik nu toch wel bang dat het een bbz is hoor. Stekende pijn blijft rechts onderin m'n buik aanwezig, maar wat ikzelf nog vreemder vindt is dat ik sinds afgelopen vrijdag ook weer bloedverlies heb. Terwijl dat toch eerder was gestopt.
En als ik al die verhalen zo lees over operaties en je eileider moet verwijderd worden, ben ik niet meer zo relaxed.
Ga morgen toch maar weer even de vk bellen, en advies vragen of ik moet wachten op de uitslag van het bloedonderzoek a.s donderdag of naar de gyn.
Ben wel blij dat ik vanaf het begin m'n intuitie heb gevolgd, en niet heb afgewacht. Had na het eerste bloedverlies al zoiets van dit was geen mk, en aangezien er twee keer op de echo niks van een zwangerschap in m'n baarmoeder te zien was, maar de testen wel positief bleven en nu zelfs de hcg waarde hoog bleek te zijn, vrees ik het ergste. Jeetje was een tweede mk al niet erg genoeg, krijg je dit gezeik erbij!!!!!

Hey Heidi,

Ik zou geen enkel risico nemen en zo snel mogelijk naar de gyn en niet naar de vk, desnoods ga je vandaag naar t zh. Als t n bbz is dan kan dat grote gevolgen hebben als je er te laat bij bent.

Zoals je schreef 2x n echo en er was niks te zien. Snap niet dat ze daar niet zelf aan gedacht heeft. Je weet het nog niet zeker, maar laten ze het dan z.s.m.uitsluiten.

Heel veel sterkte

Liefs San

Beste Heidi,

Ik lees je bericht en ik herken er veel van. Bij mij is een EUG geconstateerd, maar dit heeft enkele weken geduurd voordat ze het zeker wisten. Het kan namelijk lastig zijn om de diagnose vast te stellen, zelfs door de gyn, dus ik zou het niet van een vk laten afhangen. Zoals San schrijft zou ik direct naar het zh gaan. Daar hebben ze de kennis hierover. Het komt namelijk niet vaak voor.

Rond kerst had ik een een positieve test in handen en het ik kreeg toen ook bloedverlies. Dacht dat het een weer mk was, maar na een week had ik nog een pos. test. Ben toen naar de gyn gestapt waar ik al in behandeling ben. Bij de echo was niets te zien, maar de HCG lag rond de 500. Twee dagen later was de HCG gestegen naar 600 en weer niets te zien. Zo ging het verder. Voor een goede zwangerschap moet de HCG zich ongeveer per dag verdubbelen, dus het het was duidelijk dat het niet goed zat. Tijdens de echo werd steeds gekeken of er vocht rond de eierstokken zat, omdat dit een signaal kan zijn van een EUG. Bij mij was dit niet het geval. Ook had ik niet heel van pijnklachten, wat steken. Wel was ik moe, misselijk en ik had ijzersmaak in mijn mond.
Ik heb gelukkig geen operatie gehad, omdat de HCG op een gegeven moment vanzelf weer naar beneden ging (mijn lichaam breekt het gelukkig zelf af, alhoewel het heel langzaam gaat, HCG is nu rond 200). Dit proces werd eerst om de dag gevolgd, want het had ook een acute, gevaarlijke situatie kunnen worden. Daarom zou ik echt naar het zh gaan als ik jou was. Ik realiseer me wel dat de stap voor mij gemakkelijk was omdat ik daar al bekend ben.

Ik vind het rot dat je zo in onzekerheid zit. Ik wens je veel sterkte met alles. Als je nog vragen hebt dan hoor ik die graag.

Liefs,
Fairy

Terug
Bovenaan